Homokfutó Bogár
November végén 28 250 dollárnál csapott le a kalapács azon az aukción, amelyen a legdögösebb Volkswagen-alapra épült kocsi talált új gazdára.
Az 1960-es, 1970-es években Kaliforniában igen népszerűek voltak a Volkswagen Bogár alapra készült Meyers Manx Buggy autók, amelyek eleinte 700 dollárba sem kerültek, ugyanakkor rengeteg élményhez juttatták tulajdonosukat. Az egész az alvázig lecsupaszított dűne-autókkal kezdődött, de Bruce Meyers úgy gondolta, hogy sokkal szebbet épít: a kocsija üvegszálas műanyagruhát kapott. Ötlete hatalmas siker lett, és az 1980-as évekig világszerte mintegy 250 ezer kissorozatú és egyedi különlegesség készült így.
Ez a metálvörös Meyers Manx egy 1,6 literes és természetesen léghűtéses boxermotoros négysebességes kézi váltóval összekapcsolt modell. Igaz, kapott Weber karburátort és dupla kipufogórendszert, némi krómot, és az újdonsült vevő átvehette az alap-autó 1962-es forgalmi engedélyét is. A motor persze nem az eredeti ezerkettes, a képünkön látható boxert már az utolsó tulajdonosa építette be a helyére.
A Manx üvegszálas karosszériát készített, amelyet egy rövidített Volkswagen Beetle alvázra szereltek, akárcsak a krómozott bukókeretet, és első lökhárítóval, Hella H4 fényszórókkal, valamint utasoldali tükörrel látták el.
A szintén krómozott 15 hüvelykes felnikre elöl 215/65-ös, hátul 295/50-es gumiabroncsok kerültek, a fékerőt pedig elöl tárcsafékek, hátul pedig dobok biztosítják.
dasblog