A legújabb Honda CB1000R váza és futóműve

23YM HONDA CB1000R
  • Erős, mégis kis tömegű, acél gerincváz
  • Állítható Showa SFF-BP villa és központi rugóstag
  • Radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyergek és 310 mm-es átmérőjű, úszóágyazású első féktárcsák

A 2023-as CB1000R acél gerincvázra épül. A hátsó kereket tartó, jellegzetes lengőkar 574,2 mm hosszú, és alumínium merevítőlapokkal kapcsolódik a könnyű, mégis masszív vázhoz. A villaszög 25°, az utánfutás 100 mm, a tengelytáv csupán 1455 milliméter, míg a motor menetkész tömege mindössze 212 kg. Mindenhez ideális, 48,5/51,5 arányú első/hátsó tengelyterhelés társul.

Sportos, egyszersmind természetes üléshelyzetet nyújt a magasra húzott, kúpos keresztmetszetű alumíniumkormány, illetve az ehhez igazított, 830 mm-es ülésmagasság, valamint a lábtartó remek elhelyezése. Bőven jut hely a combnak és a térdnek is, tekintve, hogy a méretes üzemanyagtartály oldala kecsesen elvékonyodik, ezáltal a magasabb pilóták is kényelmesen ülhetnek a CB-n.

Elöl fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa SFF-BP teleszkópvilla dolgozik, paramétereit szabadon állíthatja a vezető. A kisebb tömeget, a hatékonyabb működést, a kiváló menetkomfortot és a kezelhetőséget szem előtt tartva a fejlesztők megosztották a feladatokat: az egyik teleszkóp felel a rugózásért, a másik a szabályozott csillapításért. A Showa központi hátsó rugóstag nyomófokozati csillapítása, valamint rugó-előfeszítése szintén állítható.

A fékrendszert illetően ugyancsak a legmagasabb minőséget képviseli a CB1000R. Elöl 310 milliméteres, úszóágyazású tárcsák és négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek dolgoznak, míg a hátsó kerékre 256 mm-es tárcsát szereltek fel. A rendszer működését kétcsatornás ABS felügyeli. A hétküllős, alumíniumból öntött, elegáns kerekeken 120/70 ZR17, illetve 190/55 ZR17 méretű abroncs feszül, a hátsó felni szélessége nem kevesebb, mint 6 hüvelyk.