Honda CB500F (Modellév:2022)
Összegzés:
A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető mini „streetfightere” vadonatúj, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villával, dupla első tárcsafékkel, valamint radiálisan rögzített féknyergekkel folytatja pályafutását 2022-ben. A motor kezelhetőségét nagyban javító fejlesztések révén több súly kerül az első tengelyre, ezáltal nő az abroncs tapadása, és szintén a jobb irányíthatóságot szolgálja az új, könnyebb, valamint oldalirányban rugalmasabb lengővilla, illetve az első villa beállításai alapján újrahangolt központi rugóstag is. Emellett jelentősen könnyebbé vált a CB hűtőradiátora és első-hátsó kereke, míg az üzemanyag-befecskendező áthangolásából eredően számottevően karakteresebb lett az erőforrás. Azt se feledjük, hogy a nagy fényerejű, LED-es első lámpának és helyzetjelzőnek köszönhetően még könnyebben észrevehető a motor.
Bevezetés
A CB500F 2013-ban, a kalandmotoros CB500X és az áramvonal-idomos CBR500R meztelen testvéreként jelent meg a piacon. Koncepcióját a Honda már kipróbált és bevált formulája alapján határozták meg a mérnökök, így hamar közkedveltté vált a vásárlók körében.
S hogy mi is e formula alapja? Mozgatásáról soros, kéthengeres erőforrás gondoskodik, amit egyszerű, kis tömegű, sportos vázzal és kifinomult futóművel társítottak, méghozzá azzal a nem titkolt céllal, hogy megkönnyítsék a haladó pilóták további fejlődését, egyszersmind végtelenül szórakoztatóvá tegyék számukra a hétköznapi és a hétvégi gurulásokat. Bár a 35 kW-os csúcsteljesítménynek köszönhetően A2-es jogosítvánnyal is vezethető, szó sincs belépő szintű modellről – a CB500F minden szempontból túlmutat a kategória határain.
Kompakt méretéből és barátságos viselkedéséből fakadóan nyugodt tanulásra éppúgy ideális, mint önfeledt kanyarvadászatra, azaz kisebb és nagyobb motorról váltók számára egyaránt remek választás lehet. Mivel üzemeltetési költsége roppant kedvező, mindennapi használatra is tökéletesen megfelel, az ingázók például rengeteget spórolhatnak vele.
A 2019-es modellváltozat még markánsabb formavilággal és fejlettebb műszaki alapokkal érkezett a kereskedésekbe, a 2021-es pedig új grafikával, kibővített színpalettával és Euro 5-ös normákat teljesítő motorral igyekszik kiszolgálni a bukósisakosok minden igényét. Hogy megőrizze népszerűségét és újabb rajongókat szerezzen a márkának, a CB500F 2022-től 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villával, dupla első tárcsafékkel, vadonatúj könnyűfém kerekekkel és lengővillával, valamint vonzóbb fényezésekkel lép színre.
Áttekintés
Lényeges változás az előddel szemben, hogy átprogramozták az üzemanyag-befecskendezőt, illetve könnyebb hűtőradiátort szereltek fel. Ezen túlmenően újdonság a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villa, a 296 mm-es tárcsákba harapó, radiálisan rögzített, kétdugattyús Nissin féknyereg, a könnyebb, ötágú felni és a jelentősen átdolgozott lengővilla is. Mindezek eredményeként stabilabb és nagy sebességnél is precízebben irányítható a motor, valamint rövidebb úton áll meg, köszönhetően az új, hatásosabb fékrendszernek. Hogy még nagyobb tapadást érjenek el az első abroncson és több visszajelzés érkezzen a vezetőhöz, a súlypont kissé előrébb került, mint a korábbi CB500F-en.
Nem véletlen, ha ismerős a formás első sárvédő, az ugyanis a CB650R-ről érkezett, és további fontos változás, hogy immáron alapáras a sportos hatású alumínium lábtartó. Csakúgy, mint a 2021-es modellen, fokozatkijelzős, a váltásokra is figyelmeztető LCD-műszeregységről olvashatóak le az adatok. A jobb észlelhetőség érdekében minden lámpatest – beleértve az új helyzetjelzőket is – LED, az átdolgozott fényszóró pedig tompított és távolsági módban egyaránt hatékonyabban világítja meg az utat.
A 2022-es CB500F-et az alábbi színekben rendelhetik meg a vásárlók:
Grand Prix Red (piros)
Matt Axis Grey Metallic (ezüst) – ÚJ
Pearl Smokey Gray (szürke) – ÚJ
Pearl Dusk Yellow (sárga) – ÚJ