A 2021-es Honda CB500X
A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető, tavaly tetőtől talpig újratervezett, kompakt kalandmotorja Euro 5-ös erőforrással és új grafikával érkezik a kereskedésekbe, fényezéseinek választéka pedig három új színnel bővült, melyek között ott találjuk az Africa Twint idéző festést is.
Bevezetés
A kalandmotorként aposztrofálható CB500X 2013-ban, a meztelen CB500F és az áramvonal-idomos CBR500R testvéreként jelent meg a piacon, afféle crossover modellként egyesítve a Honda motorkerékpárjainak erényeit. Ez egy kis tömegű, feltűnéstől mentes jármű, ami csendben, hibátlanul végzi a dolgát, és tulajdonképpen bárhol, bármilyen szerepben kiváló teljesítményt nyújt.
A CB500X semmihez nem fogható használati értéke a lelkiismeretes, egyszersmind céltudatos tervezésnek köszönhető, tudniillik a Honda mérnökei olyan könnyen kezelhető, sokoldalú jármű megalkotására törekedtek, ami pörgős, mégis nyomatékos, soros, kéthengeres motor köré épül, futóműve pedig városban, országúton és autópályán is biztos úttartást, valamint elsőrangú menetkomfortot garantál.
Ebből fakadóan a CB500X urbánus közlekedésre, ingázásra és hétvégi túrázásra is abszolút ideális, s mivel hosszú rugóutakkal vértezték fel, rossz minőségű aszfalton és földutakon is magabiztosan tör előre. A könnyű terepezést a széles, változó keresztmetszetű, elvékonyodó kormány és a felegyenesedett üléspozíció is nagyban megkönnyíti; az is komoly előnyt jelent, hogy a modell nyergéből messze belátható a környezet.
Használati értékéhez nagyban hozzájárul, hogy 2016-ban, az első modellfrissítés alkalmával nagyobb üzemanyagtartállyal, hatékonyabb időjárás-védelemmel, magasabb szélvédővel, LED világítással, szabályozható rugó-előfeszítésű első villával és állítható fékkarral tették vonzóbbá.
A 2019-es modellév újabb jelentős mérföldkő volt a típus életében. Kalandmotoros stílusa kifinomultabbá vált, idomzatát pedig átrajzolták, hogy még inkább kihangsúlyozza a különleges építésmódot és arányokat. Emellett erősebb lett, tovább fejlesztették futóművét és számos apró módosítást hajtottak végre rajta, hogy – X-szel jelölt crossoverhez méltóan – minden eddiginél többet nyújthasson gazdájának.
Áttekintés
Város vagy vidék, hétköznap vagy hétvége – a CB500X-nek mindegy! Ez a motor minden környezetben brillírozik, hiszen igazán kemény, strapabíró kalandmotor, ami hosszú rugóutakkal, egycsöves, prémium hátsó rugóstaggal, kényelmes üléspozícióval és 19 colos első kerékkel segít a pilótának elérni céljait.
A2-es jogosítványhoz is passzoló, 47,6 LE-s motorját tavaly tették még hatékonyabbá a Honda mérnökei. Megújult a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel ellátott tengelykapcsoló, jellegzetesebb lett a kipufogórendszer hangja és átdolgozták a szívó- és a kipufogóoldalt, valamint a vezérlést, így 4%-kal nagyobb teljesítmény és nyomaték jelentkezik a 3000 és 7000 fordulat/perc közötti fordulatszám-tartományban.
Ugyancsak a CB500X mellett szól a váltófokozatokat is megjelenítő, váltások esedékességére figyelmeztető, folyadékkristályos műszeregység és a természetesen minden elemében LED világítás.