Honda CBR600RR (Modellév: 2024)

24YMHONDACBR600RR

Új modell

A Honda középkategóriás szupersport-ékszere visszatér Európába, hogy a közutakon és a versenypályán is megmutassa egyedülálló képességeit. Soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű erőforrása 121 LE-s (89 kW-os) csúcsteljesítményt ad le 14 250-es percenkénti főtengelyfordulaton, és immáron a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló, valamint a gyorsváltó is alapáron jár hozzá. Az RC213V-S-ből érkező, elektronikus gázmarkolattal (TBW) és hattengelyes Bosch helyzetérzékelővel társított vezérlőegység 3 gyárilag hangolt és 2 felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, és a teljesítményleadás, a motorfék, az egykerekezés-gátló, valamint a 9 fokozatú HSTC szabályozására is lehetőséget ad. Természetesen a kanyar-ABS és a hátsókerékelemelkedés-gátló is szériatartozék, s olyan kifinomult megoldások emelik a műszaki színvonalat, mint az alumínium váz-lengővilla páros, az elektronikus szabályozású kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper) vagy a 41 mm-es Showa Big Piston teleszkópokra és Pro-Link himbarendszerre épülő futómű. A központi hátsó rugóstag ugyancsak Showa, a fékrendszer részeként pedig két 310 milliméter átmérőjű, úszóágyazású első tárcsa, valamint négydugattyús, radiálisan rögzített féknyeregpár kerül modellre. Hogy az új CBR600RR aerodinamikai szempontból is a maximumot hozza, nagy leszorítóerőt generáló, agresszív megjelenést kölcsönző első légterelőket helyeztek el az idomzaton, és nagy hangsúlyt kapott a könnyű kezelhetőség is, így színes, folyadékkristályos (TFT) műszeregység osztja meg az adatokat a pilótával. A pályázás rajongói – felár ellenében – HRC Versenykészletet is rendelhetnek az új CBR600RR-hez, s mint minden Honda szupersportgép esetében, ezúttal is két fényezés közül választhatnak: Grand Prix Red HRC TriColour és Matt Ballistic Black Metallic.

Bevezetés

A hőn szeretett CBR600RR lenyűgöző és felülmúlhatatlan versenymúlttal büszkélkedhet. Erről tanúskodik, hogy 2003 és 2008 között minden évben megnyerte az FIM World Super Sports világbajnokságot, sőt 2010-ben, 2012-ben és 2014-ben is diadalmaskodott. Emellett az Asia Road Racing bajnokságban is végig tarolt 2012 és 2016 között, sőt az All-Japan Road Race sorozat ST600-as kategóriájában (2003-tól 2011-ig, valamint 2013-ban, 2014-ben, 2016-ban és 2019-ben), illetve a Moto2-ben (2010-től 2018-ig) is számtalan alkalommal kivívta az összetett elsőséget.

A CBR600RR 2017-ben távozott a Honda európai szalonjaiból, mikor a szupersportmotorok felől a naked és a kalandmotorok felé kezdtek fordulni a vásárlók. Igen ám, de azóta a piac ismét nagyot változott. A középkategóriás sportolók reneszánszukat élik, így a CBR600RR 2021-ben újra színre lépett Japánban és Thaiföldön, most pedig visszatér az öreg kontinensre, méghozzá a legpuritánabb közúti használatra is alkalmas gyorsasági motorként.

A 2024-es CBR600RR egy igazán ritka és gyönyörű modell, amit egyedülállóan pörgős és kifinomult, négyhengeres erőforrás, valamint ultramodern, MotoGP-ben fejlesztett elektronikai és aerodinamikai rendszer tesz naggyá.

Készen áll, hogy lazán és elegánsan gyűrje maga alá a közutak és a versenypályák kanyarjait, s olyan élményt nyújtson, amilyet semmilyen más motorkerékpár nem képes.

Áttekintés

A Honda szupersportikonja 599 cm3-es, soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű erőforrással érkezik, 121 LE-s (89 kW-os), 14 250-es percenkénti főtengelyfordulaton jelentkező csúcsteljesítménnyel kápráztatva el a sebesség szerelmeseit. Vonzerejét tovább fokozza, hogy a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló és a gyorsváltó is alapáron jár hozzá.

Az elektronikai csomag az RC213V-S-ből és a CBR1000RR-R Fireblade-ből származik, s egyebek mellett elektronikus gázmarkolatot (TBW-t), kilencfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozót, egykerekezés- és hátsó kerék elemelkedés-gátlót állít a pilóta szolgálatába.

A kanyar-ABS-t és hattengelyes helyzetérzékelőt (IMU-t) is magában foglaló rendszer vezérlőegysége megegyezik a CBR1000RR-R Fireblade-ben dolgozóval. Három gyári és két felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, és a teljesítmény, a motorfék, a HSTC, valamint egykerekezés-gátló működésének szabályozására is lehetőséget ad.

A kifinomult, alumínium hídvázhoz ugyancsak alumíniumból készülő, Pro-Link himbarendszerrel és Showa központi rugóstaggal társított lengővilla kapcsolódik, míg elöl 41 mm-es Showa Big Piston teleszkópok simítják el az úthibákat. A négydugattyús, radiálisan rögzített első nyergekre épülő fékrendszer szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, akárcsak az elektronikus szabályozású Honda kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper, HESD).

A Street (közút), Circuit (pálya) és Mechanic (szerviz) üzemmódban használható CBR600RR, folyadékkristályos műszeregysége igencsak sokoldalú, különösképpen, hogy a váltások esedékességére figyelmeztető lámpát és a köridőmérőt sem nélkülözi. Nem maradt le a felszereltségi listáról a Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátló és az automatikus vészvillogó (Emergency Stop Signal, ESS) sem, s mint minden Honda szupersportgép esetében, a CBR600RR-nél is kétféle fényezés közül választhatnak a vásárlók:

  •  Matt Ballistic Black Metallic
  •  Grand Prix Red HRC TriColour

(A HRC természetesen a Honda sokszoros világbajnok versenycsapatára, a Honda Racing Corporationre utal.)

Az új CB1000 Hornet, a visszatérő CBR600RR és az innovatív Honda E-Clutch áll a Honda standjának középpontjában a Milánói Motorkiállításon