Honda CBR650R (Modellév:2023)

ÖsszegzésA Honda nagy rajongótáborral rendelkező sokoldalú, középkategóriás sportmotorja 2021-ben a legkelendőbb sportmotor volt Európában, köszönhető a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villának, a pörgős, négyhengeres, Euro5-ös erőforrásának, a Honda Állítható Nyomatékszabályozójának (Honda Selectable Torque Control – HSTC), LCD-műszeregységének, a nyereg alatt elhelyezett USB-C csatlakozónak. E vonzó kétkerekű  még szemrevalóbb fényezésekkel folytatja pályafutását 2023-ban. 

Bevezetés

A teljes idomzatba öltöztetett CBR650F 2014-ben, a csupasz CB650F társaságában robbant be a piacra, újfent rámutatva, hogy milyen elképesztő potenciál rejlik a Honda négyhengeres erőforrásaiban.

Öt évvel később a változatot már nem CBR650F, hanem CBR650R típuskóddal vezették be a piacra. Bár az F betűjel R-re változott, mit sem veszített használati értékéből. A nagyobb teljesítmény dacára megmaradt végtelenül könnyen kezelhető, barátságos és takarékos motorkerékpárnak, amivel minden helyzetben, így a hétköznapokon és a hétvégi kanyarvadászatok során is villámgyorsan és biztonságosan közlekedhet a motoros.

Remek fogadtatásra talált a modell, elvégre 2019-es megjelenésekor egyből a második legkelendőbb sportmotor lett Európában. Hogy folytatódjon ez a diadalmenet a CBR650R a 2021-ben a év egyik legkeresettebb, európai sportmotorja lett köszönhetően a jelentősen átdolgozott első felfüggesztésnek.

A jövő évben a CBR650R színeiben frissített változata kerül a Honda szalonjaiba.

Áttekintés

Egyértelmű, hogy a korábbi, 2021-es, modellfrissítés legfontosabb eleme a fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús 41 mm-es, csúszószár-átmérőjű Showa villa (Showa SFF-BP). Az új felfüggesztésnek köszönhetően még kezesebb, könnyebben irányítható lett a motor. De ide tartozik, hogy a CBR650R természetesen teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi norma előírásait ugyanakkor az erőforrás csúcsteljesítménye mit sem változott. A korábbi frissítésnek hála könnyebben leolvasható az LCD-műszeregység, még hatékonyabb lett a fényszóró, az ülés alá került az USB-C aljzat, a csinosabb lett az oldalidom és a sárvédő.

A legújabb CBR650R két vadonatúj fényezést kapott:

Matt Gunpowder Black Metallic – világoskék csíkkal az oldalán, fekete borítással (motorblokk és hengerfej) és piros színű lengéscsillapító rugóval.

Grand Prix Red – fekete borítással és Honda logóval a tankon, valamint piros színű lengéscsillapító rugóval és Honda felirattal.