Honda Civic e:HEV 2022
A vadonatúj Civic kifinomult, üdítő hibrid teljesítménnyel és menetdinamikával, valamint elegáns formavilággal és kivételesen kényelmes utastérrel hódít
- Bemutatkozásának 50. évfordulóját ünnepli a kategóriaelső, ferdehátú Civic
- A kizárólag hibrid változatban értékesített új Civic érkezésével végéhez ér a Honda európai modelljeinek elektrifikációja
- A Honda által fejlesztett e:HEV hajtáslánc alapját újonnan fejlesztett, 2,0 literes, Atkinson-ciklusú, benzines erőforrásra adja, ehhez kapcsolódik két villanymotor1, valamint az új Teljesítményszabályozó Egység (Power Control Unit, PCU) és a szintén új Intelligens Energiatároló Egység (Intelligent Power Unit, IPU).
- A zavaró részletektől mentes, elegáns formavilág a modell jellegzetes formájának újabb evolúciója
- Kimagasló helykínálat és páratlanul magas használati érték magas minőségben
Az 1972-ben leleplezett Civicet az „az autó az emberekért”-ként mutatta be a Honda. Nos, az elnevezés találónak bizonyult, hiszen az elmúlt 50 évben 170 ország nem kevesebb, mint 27,5 millió járművezetője döntött a típus mellett, s nagyon úgy fest, hogy – az elődöket idéző, ámde ultramodern stílusban fogant – 11. generáció is komoly sikereknek néz elébe.
Jellegzetes formavilága az elmúlt időszakban bevezetett európai Hondákéhoz igazodik, tehát letisztult, zavaró részletektől mentes karosszéria öleli körbe a kényelmes és tágas, hétköznapokat megkönnyítő belteret, pont ahogy azt az „üdítő, felvillanyozó, jó kedvre derítő” Civic elkészítésére törekvő mérnökök elképzelték. Az emberközpontú megközelítés messze átlagon felüli menetdinamikát és használati értéket, valamint lélegzetelállító megjelenést eredményezett, maga az utastér pedig minden eddiginél kényelmesebb, tágasabb és áttekinthetőbb.
Emellett a márka „Az ember a gép előtt” („Man Maximum, Machine Minimum”) filozófiája is érvényre jutott, tehát a szerkezeti egységek a lehető legkisebb, az emberek pedig a lehető legnagyobb helyet kapták, a vezetési élmény pedig egészen különleges. Talán ennél is fontosabb, hogy könnyű kezelhetőségével, lenyűgöző menetdinamikájával és erős, egyszersmind takarékos hajtásláncával a Civic magabiztossá teszi vezetőjét, s minden felhasználói elvárásnak messzemenőkig megfelel, különösképpen, hogy a legapróbb részleteket is maximálisan kidolgozták a fejlesztők.
Mivel az új Civic összes változata a Honda által fejlesztett hibrid e:HEV hajtásláncra épül, így a márka elérte célját: 2022 végén már minden főbb európai modellje képes lesz elektromos üzemmódban is haladni. A rendszer alapját 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, benzines erőforrás adja, ehhez társul két kis méretű, ámde nagy teljesítményű villanymotor és egy nagy energiasűrűségű, lítium-ion akkumulátor. Ez az összeállítás minden helyzetben lélegzetelállító teljesítményt, illetve forgatónyomatékot garantál, azon túlmenően, hogy a fajlagos hőteljesítmény (más néven termikus hatásfok) is kiváló.
A Honda szakemberei az új Civichez igazították az e:HEV rendszert, így kifinomultan, mégis közvetlenül működik, nem mellesleg egyenletesen gyorsít, nagyon gazdaságos és rendkívül alacsony a CO2-kibocsátása.
– Egy új Civickel szemben mindig nagyok az elvárások, mi pedig igyekeztünk megint a maximumot nyújtani – mondta el Tomoyuki Yamagami, a vadonatúj Civic e:HEV fejlesztéséért felelős gárda vezetője. – A modern vásárlók olyan közlekedési eszközöket keresnek, amelyek lenyűgözően stílusosak, magával ragadó vezetési élményt nyújtanak és nagy használati értékkel kecsegtetnek, ezért legmodernebb műszaki megoldásainkat és innovatív gondolkodásmódunkat felhasználva építettük meg az autót kimagasló minőségben. Célunk, hogy tökélyre fejlesszük e:HEV rendszereinket, méghozzá folyamatosan figyelve, miként használják az emberek hibridjeiket, s arra törekedve, hogy a vezetési élmény befolyásolása nélkül tegyük még biztonságosabbá és könnyebben kezelhetővé modelljeinket.
A vadonatúj Honda Civicet azoknak tervezték, akik gyors és közvetlen autót keresnek ebben a méretosztályban. Az e:HEV hajtáslánc, valamint a továbbfejlesztett kormány- és futómű egyaránt a legmagasabb színvonalon áll, így nemcsak teljesítményével, rugalmasságával és közvetlenségével varázsolja el pilótáját a Civic, hanem pontos visszajelzéseivel is, ahogy azt a típustól a múltban már megszokhattuk.
Az új szórakoztatóelektronikai és információs rendszer fokozza a kényelmet, a használati értéket és a biztonságot, és Apple CarPlay, valamint Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas. A Civic történetében először a – legmagasabb felszereltségi szintet képviselő – Advance modellváltozatok 10,2”-os, teljesen digitális műszeregységet kapnak, melyen a vezető maga állíthatja be, hogy milyen adatokat szeretne látni és milyen formában.
A vadonatúj Civic utasait a korszerű menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló Honda SENSING csomag óvja, melyet kifejezetten úgy alkottak meg, hogy passzoljon az új modellhez. Az új vezetéstámogató berendezések és az aktív menetbiztonsági eszközök mellett a légzsákok számát is növelték a hondások, egyszersmind a karosszériaszerkezetet is átalakították, hogy nagyobb védelmet nyújtson a vezetőnek és az utasoknak egy esetleges ütközés során.
[1] Két villanymotor van – az egyik meghajt, a másik generátorként működik
Folyt. köv.