Honda Civic Sport Line

Elképesztően látványos modellel bővül 2020-ban a Civic család. A Sport Line névre keresztelt újonc a legendás Civic Type R vonalait és stílusát örökölte, amit egyből két felszereltséggel dob piacra a japán iparóriás. Érkezik egy belépőmodell, valamint egy rendkívül gazdagon felszerelt variáns is. Mindkettőről elmondható, hogy egészen különleges formavilággal varázsolja még vonzóbbá a páratlan menetteljesítményéről és kimagasló használati értékéről ismert Civicet.

Feltűnő, sportos stílus

A lökhárítókra szerelt első és hátsó koptató, a diffúzor és a kifinomult légterelő még szebbé, egyedibbé és lendületesebbé teszi a Civic megjelenését, egyszersmind a Honda motorsport-öröksége előtt is tiszteleg. Ezt a célt szolgálja a Sport Line kivitel modellspecifikus, 17”-os könnyűfémfelni-garnitúrája is, akárcsak a minden elemében LED nappali menetfénnyel kiegészített első lámpa, amely az alapfelszereltség része. A Honda Civic Sport Line szintén megrendelhető a legújabb fényezéssel, azaz Obsidian Blue színben.

Fejlesztések a belsőtérben

Miként a karosszériát, úgy az utasteret is különleges hangulat jellemzi, hiszen megannyi díszítőelemet építettek be a Honda mérnökei. Ezek közül ugyan néhány a frissítésen átesett alapmodellen is megfigyelhető, ám a vörös cérnával varrt kormányborítás, a váltógomb és borítása, valamint az ülés- és az ajtókárpit a Sport Line sajátja a furatokkal ellátott alumínium pedálsor pedig a Honda versenysportban betöltött szerepére utal.

Az Apple CarPlay® és Android Auto kapcsolat kiépítésére, valamint digitális rádióadások vételére egyaránt alkalmas Honda Connect rendszer, ami szériatartozék, sőt az Executive felszereltségi szinten a tolatókamera képét is megjeleníti.

A Sport Line nemcsak megjelenésében sportos, hanem menetdinamikáját illetően is, hiszen a Honda által fejlesztett, 1,0 literes VTEC TURBO motor egyedülállóan hatékony és erős. A háromhengeres, turbófeltöltésű egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz; a CO2-kibocsátása és a kombinált üzemanyag-fogyasztása mégis alacsony: 107-110 g/km, illetve 4,7 – 4,8 l/100 km1. Technikai fejlettségének köszönhetően a WLTP szabvány szerinti mérések is roppant impozáns adatokat eredményeztek. Vegyes üzemben a CO2-kibocsátás 137–152 g/km, míg az üzemanyag-fogyasztás 6,0 – 6,7 l/100km. A modern hajtóműhöz hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy folyamatosan változó áttételű CVT-váltó kapcsolódhat, utóbbit akár a kormányról is vezérelheti a pilóta.

Mindent egybevetve a 40 éves múltra visszatekintő Civic megmaradt kategóriaelső, praktikus autónak, ami még kifinomultabb formában, még lendületesebb stílusban folytatja pályafutását.

Az első tesztvezetésekre 2020 januárjától nyílik lehetőség a márkakereskedőknél2, az első autókat pedig jövő év márciusától szállítja le a Honda.


1  NEDC szabvány szerint, felszereltségtől és váltóműtől függően

2  Márkakereskedő függő