Honda Civic Type R Limited Edition
Az új, kifejezetten pályahasználatra tervezett Civic Type R Limited Edition fejlesztésekor arra törekedtek a Honda szakemberei, hogy minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású hot hatch modellje lásson napvilágot. Az újonnan alkalmazott, kis tömegű alkatrészek sokasága és az egyszerűbbé tett utasér révén páratlanul extrém autó született, melynek középpontjában maga a pilóta áll.
Ebből a kivitelből csupán 100 darabot értékesít a márka Európában, és természetesen mindegyik a kimagasló menetteljesítményekkel büszkélkedő Civic Type R alapjaira épül. Igazodván a pályahasználathoz, a Limited Edition 20”-os, kovácsolt BBS könnyűfém felniken, illetve Michelin Cup 2 abroncsokon gördül, mindazonáltal közúton is egyedülálló teljesítményt nyújt. Hogy a futóműrendszer tökéletesen passzoljon az új kerékgarnitúrához, egyszersmind a lehető legharmonikusabb legyen, a lengéscsillapítókat és a kormányművet egyaránt optimalizálták a japán vállalat munkatársai.
Az extrovertált kivitelhez feltűnő szín dukál, ezért a Civic Type R Limited Edition látványos „Sunlight Yellow” megrendelhető lesz. További jellegzetessége, hogy sötét króm bevonatú CIVIC embléma díszeleg a csomagtérajtón, a tető, a két külső tükör és a motorháztetőn kialakított légbeömlő pedig fényes fekete festést kap, ezzel is utalva a Honda motorsportörökségére, valamint a Civic Type R Limited Edition egyedülálló képességeire a teljesítményorientált hot hatch-ek mezőnyében.
A beltér is a Honda motorsportok iránti szenvedélyéről árulkodik, a piros kagylóüléspár és a szintén piros Alcantara® bevonatú kormány éppúgy száguldásra csábít, mint a könnycseppet formázó váltógomb. Mindezt egyedi plakettel látták meg a tervezők, amelyen modell a gyártási száma szerepel.
Pályaorientált autóról lévén szó, az infotainment rendszert és a légkondicionálót – tömegcsökkentési okokból – kiszerelték, a központi érintőképernyő helyére pedig egyszerű műanyag burkolat került. Eltávolították a tető, a hátsó ajtó, az első lökhárító és a műszerfal zajcsillapító betéteit is, így a Limited Edition 47 kg-mal könnyebb, mint a GT felszereltségű Civic Type R. Szemben a többi márka teljesítményre hangolt ferdehátújával, a Limited Editiont hátsó ülésekkel vehetik át a vásárlók, így éppoly magas használati érték jellemzi, mint a klasszikus Civicet.
Miként az alap-Type R, úgy a Limited Edition is az alapfelszereltség részeként kapja meg az ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló Honda SENSING csomagot, amiben Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer, Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszer, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Sávtartó Asszisztens és Adaptív Sebességrögzítő is szerepel.
Az új Limited Edition mozgatását a Civic Type R hátborzongató teljesítményű 2.0 VTEC TURBO erőforrásra bízták, amely 320 LE-s csúcsteljesítménnyel (6500 f./percnél) és 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal (2500 és 4500 f./perc között) repíti előre a Honda sportkocsiját. Az elképesztő motorerőnek hála a Civic Type R Limited Edition 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a lehengerlő élményben azonban csak keveseknek lehet része, a márka ugyanis csak 100 példányt készül értékesíteni a 2020 nyarától rendelhető különlegességből. Az indulóárat egyelőre nem közölte a gyártó, az ígéret szerint a forgalmazást megelőzően hozták nyilvánosságra.