Honda CMX1100 Rebel (Modellév: 2024)

24YM_CMX1100_Rebel

ÖsszegzésMíg következő modellévben a CMX1100 Rebel két vadonatúj színben jelenik meg az európai piacon addig különleges társa a CMX1100T Rebel továbbra is elérhető lesz a márkakereskedésekben, ám új fényezésben tündökölhet. A Honda népszerű és igencsak feltűnő custom motorkerékpárja a CMX1100 Rebel egy klasszikus, túlzásoktól mentes bobber, mely megnyugtatja, ugyanakkor tűzbe is hozza gazdáját. Erőtől duzzadó, 1084 cm3-es, soros, kéthengeres motorja hátborzongató szólamokkal nyűgözi le környezetét, s olyan modern menetbiztonsági eszközök sorakoznak felszereltségi listáján, mint a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az egykerekezés-gátló, a sebességrögzítő, az elektronikus gázmarkolat (TBW) vagy a háromállású üzemmódkapcsoló. A CMX1100 Rebelre 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos első teleszkópok, külső tartályos hátsó rugóstagok és négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek kerültek, valamint LED-világítás és inverz, folyadékkristályos kijelző látja el a műszeregység feladatát. Természetesen, felár ellenében, 6-fokozatú Duplakuplungos Automatikus Váltóval (DCT) is megrendelhető a modell.

Bevezetés

Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető, kéthengeres CMX500 Rebel 2017-ben robbant be a piacra, sikerrel ötvözve a klasszikus custom motorkerékpárok és az újkori gépek stílusát, valamint műszaki megoldásait. Ez a modell több, mint egyszerű közlekedési eszköz: sokkal inkább egy életérzés, az önkifejezés ámulatba ejtő, különleges formája.

Kortárs dizájnelemekkel egyedivé varázsolt, időtlen, bobberes megjelenésével azonnal ujjai köré csavarta a bukósisakos közönséget. Erről tanúskodik, hogy 2019-ben a Rebel már harmadik volt a legnépszerűbb európai custom motorok rangsorában. Térhódításához a könnyű kezelhetőség és a legmagasabb szintű ergonómia egyaránt hozzájárult, közönségkedvenccé azonban kétségtelenül azért vált, mert tökéletes alapként szolgál a custom motorok építőinek, illetve azok számára, akik szeretnék megvalósítani kétkeréken szőtt álmaikat, elképzeléseiket.

Nos, 2021-ben a Rebel, azaz a lázadó szó már nem egy modellre utal, hanem kettőre, a CMX500 Rebel mellé ugyanis megérkezett a lélegzetelállító CMX1100 Rebel. Éppoly karakteres, akárcsak társa, de nagyobb csúcsteljesítmény és gazdagabb felszereltség jellemzi, így motorosok még szélesebb tábora találhat eszményi társra a CMX-ben.

A fentiekkel felfegyverkezve a CMX1100 Rebel mást kínál a motorosok széles körének, akik valami extrát és egy kicsit mást keresnek. Technikailag ugyan változatlan formában, de esztétikailag megújult, hiszen egy vadonatúj fényezéssel kerül a 2022 modell a hazai márkakereskedésekbe és bevezetésre kerül a CMX1100T Rebel, amely egy kifejezetten a hosszabb túrázásra szánt változat, készen állva az utak hívására.

A jövő évi modell technikailag és mechanikailag változatlan marad, de az alapmodell két feltűnő új színt kapott, a CMX1100T pedig egy új fényezés előnyeit élvezi, így őrizve meg vonzerejét.

Áttekintés

A CMX1100 Rebelnek tulajdonképpen két személyisége van. Egyikhez a kényelmes, pihentető cirkálás, másikhoz az izgalmakkal teli kanyarvadászat áll közel. Hogy melyik arcát mutatja, csak a pilótán múlik – egy Rebel mindig igazodik az aktuális hangulathoz. Simulékony mivoltának és visszafogott méretének, illetve tömegének köszönhetően tökéletes a kisebb motorról „átülők” számára és mivel roppant fejlett vázra, futóműre, valamint fékrendszerre épül, így a tapasztalt motorosoknak is mindent megad, ami az átütő élményhez szükséges.

Legyen szó bármelyik típusról, a – Honda CRF1100L Africa Twinből érkező – karakteres, bivalyerős sorkettest alighanem imádni fogják. Az 1084 cm3 garancia a tengernyi nyomatékra és a jellegzetes, tekintélyt parancsoló kipufogóhangra. Hogy az élmény mindig pozitív legyen, számos vezetéstámogató eszköz óvja az utasok testi épségét. Ilyen például az elektronikus gázmarkolathoz társított, háromállású üzemmódkapcsoló, ami nemcsak a teljesítményleadás jellegét, a motorfék mértékét, valamint az egykerekezés- és a kipörgésgátló működését szabályozza, hanem a duplakuplungos automatikus váltó (DCT) kapcsolásainak időzítését is az aktuális viszonyokhoz igazítja. A sebességrögzítő természetesen szériatartozék.

Modern, XXI. századi bobberként a Rebel 1100 a minimalista irányzatot követi, de a már megszokott stíluselemek sem hiányoznak róla. Az acél sárvédők, a vaskos abroncsok és a köralakú tükrök egytől egyig a motorozás arany éveit idézik, míg az „old school” fényszóró, a LED világítás, a folyadékkristályos, inverz műszeregység és az ülés alatti tárolórekeszben elhelyezett USB-C csatlakozóaljzat a jövőbe kalauzol bennünket.

Tavaly a Rebel család egy Touring változattal, azaz a CMX1100T bővült, amely széles, áramvonalas fejidommal és keményfalú oldaldobozokkal rendelkezik, hogy a hosszabb utakat még nagyobb kényelemben tölthesse a vezető.

Maga az alapmodell a következő színvariációkban érkezik jövőre: **ÚJ** Glint Wave Blue Metallic és **ÚJ** Iridium Gray Metallic

A CMX1100T Rebel pedig Gunmetal Black Metallic színben  **ÚJ** bronz színű kerekekkel lesz elérhető.