Honda CRF110F – 2022
Szemet gyönyörködtető formában, a CRF250R és a CRF450R modellekéhez hasonló, új grafikával folytatja pályafutását 2022-ben a CRF110F.
Bevezetés
Kipróbált, strapabíró konstrukciójával és felhasználóbarát viselkedésével tökéletesen illik a Honda kínálatába a CRF110F. Ez a különleges modell a legendás XR75 bemutatkozása óta eltelt negyven év tapasztalatainak összegzése – négyütemű terepmotor, mely kompakt mérete ellenére minden tud, amit a „nagyok”. Ez azt jelenti, hogy tiszta üzemet szavatoló Keihin üzemanyag-befecskendező rendszer táplálja, kuplung nélküli, négyfokozatú, félig automatikus váltó gondoskodik az erőátvitelről és természetesen önindító kelti életre.
A fejlett műszaki alapokat a CRF250R-t és a CRF450R-t idéző grafikával látták el a Honda munkatársai, szemet gyönyörködtető, kimagasló használati értékű motorral örvendeztetve meg a fiatal vásárlóközönséget.
Főbb jellemzők
Váz és futómű
- Acél hídváz és megerősített lengővilla
- Fordított teleszkópvilla
- CRF450R-t idéző idomzat és grafika
- Alacsony, 657 mm-es ülésmagasság
- Új, piros grafika a 2022-es modellévre
Végtelenül barátságos viselkedése és alacsony ülésmagassága tökéletes választássá teszi a CRF110F-et azon ifjú pilóták számára, akik a CRF50F-ről szeretnének nagyobb motorkerékpárra váltani. Az acél hídvázhoz – akárcsak a kis testvérénél – megerősített lengővilla kapcsolódik, így merevség és menetkomfort egyensúlya jellemzi a modellt. A fordított, 9,9 cm-es rugóúttal felvértezett teleszkópvilla szintén hozzájárul a gondtalan, önbizalmat növelő gurulásokhoz, különösképp, hogy központi hátsó rugóstaggal társították a mérnökök. A kifinomult futómű és a nagy hasmagasság fokozza a terepképességet, egyszersmind igazán könnyen kezelhetővé teszi a CRF110F-et.
Miként a Honda CRF terepmotorcsalád többi tagja, a CRF110F is büszkén viseli a márka gazdag múltjára utaló stílusjegyeket. A 4,5 literes, fémből készülő, integrált üzemanyag-szivattyúval és -szűrővel felszerelt üzemanyagtartályt például jellegzetes idomok védik az esések során.
A CRF450R inspirálta formavilág persze csak egy a vonzó részletek közül, az alacsonyan, mindössze 657 mm-es magasságban húzódó ülőlap, a széles kormány és a jó fogású, részben barázdált markolat legalább ennyire fontos a serdülő motorosoknak. A kormányon elhelyezett, többfunkciós kapcsolókonzol az önindító gombját, valamint a gyújtás és a befecskendező rendszer visszajelző lámpáját is magában foglalja, sőt az alacsony üzemanyagszintre figyelmeztető izzó is ide került. Ez utóbbi akkor kapcsol be, ha már csak 1 liter benzin maradt a tartályban.
A 2022-es modellév hozadéka a roppant feltűnő, pirosban pompázó grafika, amivel a Honda off-road-története előtt tiszteleg a modell.
Erőforrás
- Élvezetes és praktikus, 109 cm3-es egyhengeres
- Az elektronikus szabályozású Keihin üzemanyag-befecskendezés egyenletes teljesítményleadást garantál
- Állítható gázmarkolat-végállás
- Kifinomult, négyfokozatú váltó
- Önindító a nagyobb kényelem érdekében
A CRF110F négyütemű, SOHC-vezérlésű, 109 cm3-es motorja lágyan jelentkező, könnyedén kiaknázható teljesítménnyel segíti a kezdő pilóták fejlődését. A furat és a löket továbbra is 50,0, illetve 55,6 mm, a sűrítési viszony pedig 9:1.
Az elektronikus szabályozású Keihin üzemanyag-befecskendező rendszernek köszönhetően egyenletesen adja teljesítményét az erőforrás, ugyanakkor gyorsan reagál a gázadásokra, könnyedén pörög fel, élvezetes és kifejezetten barátságos, soha nem okoz kellemetlen meglepetést a kis pilótáknak.
Az állítható végállású gázmarkolat révén a csúcsteljesítmény mindig az ifjú tanoncok tudásszintjéhez igazítható, így a menetbiztonságot illetően is elismerést érdemel a CRF110F.
A négyfokozatú, félig automatikus, kuplungkar nélküli váltó szintén komoly segítség a gyakorlások során, miként a – berugókar helyett használható – önindító is.