Honda CRF125F – 2022
Új, CRF250R-t és a CRF450R-t idéző grafikával érkezik az ámulatba ejtő, 2022-es Honda CRF125F.
Bevezetés
A nagy testvéreihez hasonló stílusban fogant CRF125F azok számára lehet ideális, akik CRF50F-ről vagy CRF110F-ről váltanának méretesebb, gyorsabb, versenyképesebb terepmotorra. A nagyobb teljesítmény és a magával ragadó vezetési élmény mellett a modell megjelenése is roppant vonzó, már csak azért is, mert a 2022-es változat a CRF250R és a CRF450R grafikájával lép színre és immár elérhető a ‘Big Wheel’ kivitel a magasabb versenyzők részére[1].
Főbb jellemzők:
Váz és futómű
- Acél hídváz
- 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópvilla
- Pro-Link himbarendszer
- Nagy átmérőjű, 17″-os első kerék 220 mm-es féktárcsával // 19” ‘Big Wheel’
- CRF450R-t idéző idomzat és grafika
- Alacsony, 739 mm-es ülésmagasság // 785 mm ‘Big Wheel’
- Új, teljesen piros grafika a 2022-es modellévre
A CRF125F nagy teherbírású, acél hídvázának tervezésekor a CRF250R és a CRF450R vázszerkezete szolgált kiindulópontként, így roppant kiegyensúlyozott konstrukció született, ami a merevség és hajlékonyság tökéletes egyensúlyával büszkélkedhet.
A fordított, 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, 13,2 mm-es rugóúton mozgó teleszkópvilla (16,8 cm – ‘Big Wheel’) nemcsak kiváló úttartást és menetkomfortot szavatol, hanem a pilóta önbizalmát is növeli, pont úgy, mint a megerősített lengővillára, illetve Pro-Link himbarendszerre ültetett központi hátsó rugóstag, melyet egyenletes, kiszámítható csillapítása és hatékony működése tesz elsőrangúvá. A 17″-os első keréknek (19” – ‘Big Wheel’) köszönhetően precízen irányítható és könnyen kezelhető a modell, míg a 14″-os hátsó kerék (16” – ‘Big Wheel’) a biztos, erős hajtást, ezáltal a fürgeséget szolgálja. Elöl 220 mm-es tárcsára épülő, hidraulikus fékrendszer dolgozik, hátul pedig kis karbantartás-igényű, finoman adagolható dobfék jutott szerephez.
Miként a Honda CRF terepmotorcsalád többi tagja, a CRF125F is büszkén viseli a márka gazdag múltjára utaló stílusjegyeket. A 4,5 literes, fémből készülő, integrált üzemanyag-szivattyúval és -szűrővel felszerelt üzemanyagtartályt például jellegzetes idomok védik az esések során.
A CRF450R inspirálta idomzathoz alacsony, mindössze 739 mm-es ülésmagasság társul (785 mm – ‘Big Wheel’), és hogy a CRF125F minden szempontból ideális legyen az ifjaknak, a széles, állítható fékkarral felszerelt kormányra jó fogású, részben barázdált markolatok kerültek. A kormányon elhelyezett, multifunkciós kapcsolókonzol az önindító gombját, valamint a gyújtás és a befecskendező rendszer visszajelző lámpáját is magában foglalja, sőt az alacsony üzemanyagszintre figyelmeztető izzó is ide került. Ez utóbbi akkor kapcsol be, ha már csak 1 liter benzin maradt a tartályban.
A 2022-es modellév hozadéka a roppant feltűnő, pirosban pompázó grafika, amivel a Honda terepversenyeken elért sikerei előtt tiszteleg a modell.
Erőforrás
- A 124,9 cm3-s, SOHC-vezérlésű erőforrás lágyan és egyenletesen adja le erejét
- Az elektronikus szabályozású Keihin üzemanyag-befecskendezés lineáris teljesítményleadást biztosít
- A négyfokozatú váltó remekül illik a széles fordulatszám-tartományban használható erőforráshoz
- Önindító a nagyobb kényelem érdekében
A CRF125F négyütemű, SOHC-vezérlésű, 124,9 cm3-es motorja lágyan jelentkező, könnyedén kiaknázható teljesítménnyel támogatja a kezdő pilóták fejlődését. A furat és a löket 52,4, illetve 57,9 mm, a sűrítési viszony pedig 9:1.
Hála az elektronikus szabályozású Keihin üzemanyag-befecskendező rendszernek, kifejezetten egyenletesen adja le teljesítményét, ugyanakkor gyorsan reagál a gázadásokra, könnyedén pörög fel, élvezetes és kifejezetten barátságos, soha nem okoz kellemetlen meglepetést a kis pilótáknak.
A négyfokozatú, félig automatikus, kuplungkar nélküli váltó nagy könnyebbséget jelent a gyakorlások során, miként a – berúgókar helyett használható – önindító is.