Honda Gold Wing (2022) stílus és felszereltség
- Feszes vonalak és kortárs stílus
- A szélvédő magassága és szögállása elektronikusan szabályozható
- Az elektronikus gázmarkolattal (Throttle By Wire, TBW) finoman kezelhető a sebességrögzítő
- Bőséges szállítókapacitás hétvégi túrákhoz
- A navigációs rendszer és a hifi adatai is a 7”-os TFT-kijelzőn jelennek meg
- Az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ alkalmazással okostelefonokkal is összekapcsolható a motorkerékpár fedélzeti rendszere
- LED fényforrások és automatikusan kikapcsoló irányjelzők
- Az intelligens kulcs (Smart Key) az indítást és a tárolórekeszek nyitását is megkönnyíti
- Két USB-C-töltőaljzat
A Gold Wing a sportosság jegyében született. Erről tanúskodik az egyedi stílus és sziluett, amihez dinamikus futómű- és motorkarakterisztika, valamint elsőrangú kivitelezési és anyagminőség társul. A merészséget tükröző orr-részt kissé előredöntötték és kompakt idomokból állították össze, hogy a lehető legenergikusabb legyen az összhatás.
A remekül eltalált övvonal a motor teljes hosszában végigszalad, látványosan osztva alsó és felső részre a csökkentett méretű, kompakt idomzatot, amelyet éles vonalak és sík felületek alkotta elemekből, az aerodinamikai követelmények figyelembe vételével állítottak össze a Honda szakemberei. Kiváló munkájuk és stílusérzékük révén a Gold Wing már megjelenésével elárulja, hogy minden téren kimagasló teljesítmény jellemzi.
A különleges, dupla lengőkaros első futómű, a hathengeres boxermotor és a hatékony kipufogórendszer feladatán túlmenően dizájnelemként is fontos szerepet játszik, hiszen egyértelműen bizonyítja, milyen hihetetlenül magas szinten áll a modell mérnöki és elektronikai szempontból.
A menetkomfort, a hőelvezetés és az aerodinamika egyaránt jelentősen javult, valamint speciális légcsatornákat alakítottak ki a tervezők, amik az ideális helyen vezetik el a menetszelet, egyszersmind kellemes, friss levegőt biztosítanak a vezetőnek és utasának.
A baloldalról működtethető elektromosan, egyszersmind fokozatmentesen állítható, kis méretű plexi az utasnak és a pilótának is kiváló időjárás-védelmet nyújt, ugyanakkor kompakt mivoltából fakadóan növeli a tér- és szabadságérzetet. Extraként nagyobb szélvédő is rendelhető, sőt további légterelőket is kérhetnek a vásárlók. A kezet és a felsőtestet védő idomok állíthatók, a lábat és a lábfejet oltalmazó elemek fixen rögzítettek.
Az első és hátsó ülőhely határozottan elkülönül egymástól, így a pilóta zavartalanul a vezetésre koncentrálhat. Maga a párnázat kényelmes és remekül tart, mindazonáltal nem akadályozza pilótát a mozgásban és kellőképpen karcsú, hogy a lábak könnyedén elérhessék a talajt.
Luxusmotorhoz méltóan a lámpatestek egytől-egyig LED fényforrásúak. A fényszórók alsó részén 5 polírozott optikai lencse található, ezeknek köszönhető az „ékszerszem”, ami oly egyedivé teszi a Gold Wing tekintetét. Fent különleges, sztereoszkóp hatást keltő távolsági fényszórók kaptak helyet, minden helyzetben kiváló látási viszonyokat garantálva. Az első irányjelzőket a tükrökbe integrálták a Honda mérnökei, és automatikusan kikapcsoló elektronikával egészítették ki a rendszert. Ez nem egy szimpla időkapcsoló, hanem összetett vezérlési rendszer, ami az első és hátsó kerekek közötti fordulatszám-különbség alapján számolja ki, hogy mikor esedékes az indexelés befejezése.
Menet közben a jobb oldali kapcsolókonzolról kezelhető a sebességrögzítő is, a beállított érték pedig megjelenik a sebességmérő bal alsó sarkában. Az automatikus gyorsítások – hála az elektronikus gázmarkolatnak – rendkívül kifinomultak, főleg emelkedőkön felfelé.
A DCT kivitellel automatikus üzemmódban, bekapcsolt sebességrögzítővel fékez a pilóta, a lassításokat, illetve visszagyorsításokat követően önműködően aktiválódik a megfelelő DCT-üzemmód.
A prémium színvonalú műszeregység egyedivé teszi a vezetői környezetet és a használatot is megkönnyíti. Digitális képernyőjét alacsony kontraszttal és sötét tónusokkal tették olvashatóbbá, a szélre eső műszereket pedig enyhén megdöntve építették be, hogy mélységérzetet keltsen az óracsoport. Ezt fűszerezték meg a fémkeretekkel és a LED háttérvilágítással, még nyugtatóbb és vagányabb megjelenést kölcsönözve a műszeregységnek.
A 7”-os, színes, folyadékkristályos TFT-kijelzőről nemcsak a navigációs és az audiorendszer adatai olvashatók le, hanem a menetüzemmód és a futómű beállítására is lehetőséget ad. Az információk különféle szegmensekben, logikus sorrendben helyezkednek el, így a pilóta egy szempillantás alatt leolvashatja az értékeket, közöttük a guminyomásra vonatkozókat is, melyek képernyő bal alsó sarkában jelennek meg.
A háttérvilágítás intenzitása alapesetben automatikusan, a környezeti fény erősségének függvényében változik, de a vezető maga is beállíthatja. A rendszer összesen 8 szintet ajánl fel, a maximális fényerősség 1000 cd.
A Gold Wing árasztotta kimagasló minőséget mi sem érzékeltethetné jobban, mint a középkonzolon és a Smart Key kulcson díszelgő embléma. Ez a háromdimenziós, kéttónusú, krómozott táblácska a jellegzetes oroszlánfejjel, széttárt sasszárnyakkal és nyitott karmokkal jeleníti meg azt az erőt és méltóságot, amit a modell képvisel. A Smart Key rendszer távirányítójával aktiválhatók a motor különféle rendszerei és szükség esetén kulcsként is használható. A beépített jeladónak köszönhetően a tulajdonosnak elő sem kell vennie, a motorindítás és a kormányzár oldásához elég, ha egyszerűen zsebében tartja.
A Gold Wing-tulajdonosok többsége rövid, 2-3 napos túrákat szervez magának, ehhez igazodik a – felárért prémium belső táskákkal kiegészíthető – dobozok 60 literes összesített szállítókapacitása is. Ha a Smart Key a motor közelében van, a vezető gombnyomással oldhatja a jobb oldali tárolórekesz, valamint a túra- és az oldaldobozok zárjait. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a dobozok nemcsak a motoron elhelyezett gombbal nyithatók, hanem a Smart Key távirányítójával is, így a vezető messziről is „hozzáférést engedélyezhet” a poggyászokhoz. A hidraulikus teleszkópok a nyitást és a záródást is kifinomultabbá teszik. A hívásgomb benyomása és nyomva tartása villogtatni kezdi az irányjelzőket.
A Gold Wing tulajdonosa az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ szolgáltatásait is élvezheti, azaz a műszeregységen keresztül is elérheti okostelefonján tárolt számait és zenéit. A kapcsolat Bluetooth- vagy USB-C-alapú lehet, utóbbi csatlakozóból kettő található.
Az új, kis tömegű hangszórók helyzetét az üléspozíciót figyelembe véve határozták meg, így elképesztően tiszta és élethű a hangzás. Az utas pedig saját kezelőpanelt kapott, így még nagyobb kényelemben utazhat. A gombok a jobb oldaldoboz felső részén kaptak helyet, s a hangerő mellett a forrás kiválasztására, valamint „előretekerésre” is lehetőséget ad.
A navigációs rendszer adatai színes, 7”-os, folyadékkristályos TFT-kijelzőn jelennek meg, amit a műszeregység kellős közepére építettek be a Honda mérnökei. Hogy a helymeghatározás minden helyzetben pontos legyen, a rendszert – alagutakban is működő – girokompasszal (ti. pörgettyűs tájolóval) egészítették ki. Apró, de fontos változtatás, hogy a célpont törlése és a „Menj haza” funkció már egy gombnyomással, menet közben elérhető. A térképeket természetesen frissítették, az útvonaltervezésnél pedig 99 érinteni kívánt helyszín adható meg.
Üzemanyagtartály űrtartalma 21 liter, az üzemanyag-fogyasztás 5,5 l/100 km.