Honda HR-V e:HEV
- Átfogó Honda SENSING menetbiztonsági csomag
- Az aktív és passzív menetbiztonsági eszközök komplett arzenálja alapfelszereltségként jár a modellhez
- A Honda SENSING rendszer új, szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerát kapott
- A lejtmenet-szabályozó először érhető el az európai HR-V-hez, bekapcsolásához legalább 3 km/órával kell haladni
A vadonatúj HR-V menetbiztonsági eszközök széles skáláját sorakoztatja fel, hogy utasainak és a gyalogosoknak egyaránt a legmagasabb szintű védelmet nyújtsa. Az Automatikus Távolsági Fényszóró minden modellváltozathoz alapáron jár, míg a Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszer és a Holttérfigyelő Rendszer az Advance felszereltségi szinttől, a LED, aktív kanyarfényszóró pedig az Advance Style kivitelnél szériatartozék.
A rendszer középpontjában új, megnövelt látószögű és felbontású képrögzítő áll, ez váltotta le a HR-V korábbi generációjának kameráját és szenzorrendszerét. Az egylencsés kamera teljesítményét ugyancsak fokozták, kiválóságáról az új Jazz vásárlói már meg is bizonyosodhattak. Szintén hatékonyabbá vált a környezet elemeinek felismerése, a képfeldolgozási folyamat alapját ugyanis mesterséges intelligencia adja. Az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (CMBS) például már képes azonosítani a motorkerékpárokat, egyszersmind enyhíteni egy esetleges karambol hatásait.
A kamera összetettebb útburkolatokat, illetve burkolati jeleket is felismer már, és sokkal pontosabban érzékeli az járműveket, illetve az fehér vonalakat, így gyorsabban ad gázt, ha a követett autó elhagyja a sávot vagy épp előzési manőverre van szükség. Azt is észreveszi például, ha a jármű – irányjelzés vagy jelzőtábla-utasítás nélkül – az út széle felé (pl. a padkához, fűhöz, murvához) vagy a másik sávhoz közelít, miként a szemből érkező járműveket is felismeri.
További érdekesség, hogy a rendszer képes megbecsülni az útszakasz hosszanti dőlésszögét, ezáltal a sebességrögzítő pontosabban tartja a megadott tempót a lejtőkön, mint korábban. Az új kamera ködben is tiszta képet közvetít, s az is fontos, hogy felismerési hatótávolság hátrafelé 3-ról 25 méterre nőtt, hogy még magabiztosabban és biztonságosabban közlekedhessen a vezető.
Akárcsak a többi új Honda modell, a vadonatúj HR-V is megkapta az átfogó Honda SENSING csomagot, ami kategóriaelső menetbiztonsági eszközökkel, illetve aktív és passzív kiegészítővel teszi könnyebbé és biztonságosabbá az utazást.
A továbbfejlesztett Honda SENSING csomag menetbiztonsági és vezetést segítő berendezések teljes arzenáljával támogatja a pilótát. Hatékonyságukról többek között az újonnan fejlesztett, nagy látószögű kamera gondoskodik, ami sötétben is jobban teljesít, mint elődje, így többféle helyzetben képes fokozni a HR-V nyújtotta biztonságot és vezetési élményt.
A kibővített Honda SENSING csomag tartalma:
- A továbbfejlesztett Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Brake System, CMBS) könnyebben ismeri fel a gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok közepette (pl. éjjel, közvilágítás nélküli szakaszokon).
Mindemellett önműködően fékez, ha úgy érzékeli, hogy a HR-V vezetője egy másik jármű elé hajt, illetve kanyarodik. - Az Adaptív Sebességrögzítő (ACC) révén a HR-V képes az előre megadott távolságból automatikusan követni az előtte haladót a forgalomban. Az ACC részét képező Kis Sebességű Követőrendszer vezérlését módosították, hogy a sávváltások és előzések után gyorsabban adja ki a gázparancsokat.
- A Kis Sebességű Automatikus Fék ún. szonárokat használ, hogy időben felismerje a vészhelyzeteket (pl. falnak vagy egyéb tárgynak ütközés veszélye), és akkor is közbelép, ha a vezető túl nagy gázt ad.
- A 72-től 180 km/óráig használható Sávtartó Asszisztens városban, országúton és autópályán egyaránt a forgalmi sáv közepén tudja tartani az autót, így még több helyzetben biztonságos a HR-V használata.
- A szalagkorlátokat, valamint a füves és murvás útszéleket felismerő Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (RDMS) segít a vezetőnek, nehogy letérjen az útról.
- A Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer menet közben a nagy látószögű első kamera képeit elemzi, és automatikusan megjeleníti táblákat a 7”-os, a kormány mögötti LCD-kijelzőn, ha az autó elhalad mellettük. A rendszer fölismeri a köralakú táblákat – sebesség határok, előzni tilos – és a két táblát képes a kijelzőre rajzolni egy időben A jobb oldali a sebességhatárokat, a bal az előzni tilos jelzéseket mutatja, és adott esetben a plusz információkat is megjeleníti, beleértve többek között az időjárási viszonyokra vonatkozó jelzéseket.
- Az Intelligens Sebességhatároló felismeri a sebességhatárt jelző közúti táblákat, és azok alapján határozza meg a végsebességet. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a táblán olvasható érték alacsonyabb, mint az autó aktuális sebessége, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a pilótát, valamint fokozatosan csökkenti a jármű tempóját.
- Az Első-hátsó Ütközések Erejét Mérséklő Gázadás-szabályozás – álló helyzetben és kis sebességnél – kiszűri a túlzó gázpedál-mozdulatokat, s amellett, hogy vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, a teljesítmény korlátozásával megelőzi az ütközést a környező tárgyakkal.
A vezető maga döntheti el, hogy mennyi vezetést segítő információ jelenjen meg a hétcolos, folyadékkristályos TFT-kijelzőn.
A HR-V karosszériaszerkezetébe integrált passzív biztonsági megoldások
Minden HR-V a Honda által kidolgozott, kiváló passzív menetbiztonságot és ütközésvédelmet nyújtó Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezetre épül (Advanced Compatibility Engineering™ – ACE™), ami hatékonyan óvja a bent ülőket egy esetleges ütközés során.
A kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra jutó terhelést, valamint az utasok sérülésének kockázatát egy esetleges frontális karambol során. Az ütközési energia elvezetésével nemcsak a HR-V utasait vigyázza az ACE™, hanem a másik kocsiban utazókat is.
A gyalogosok védelme érdekében a Honda jelentős helyet hagyott a motorháztető alatt, tehát egy esetleges gázolás során megoldott az energiaelnyelés. Hogy minél kisebb hatás érje a gyalogosok lábát, a Honda mérnökei az első lökhárító energiaelvezető képességét is fokozták, és anélkül biztosítottak maximális védelmet, hogy megtörték volna a járműre jellemző formai harmóniát.
A passzív menetbiztonsági rendszerek éppoly fontosak a Hondának, mint aktív társaik, hiszen csak együtt képesek igazán hatékonyan oltalmazni a bent ülőket. A HR-V vezetőjét és utasait megannyi légzsák védi, az első ülések pedig jelentősen mérsékelik az ostorcsapás jellegű nyaksérülés kockázatát a ráfutásos ütközéseknél.
Az autó részletes bemutatását hamarosan folytatjuk! >>>