Honda NX500 (Modellév: 2024)
Összegzés: A Honda A2-es kalandmotorja új néven, még robusztusabb megjelenéssel kerül a szalonokba. A modell 471 cm3-es, soros kéthengeresének csúcsteljesítménye az A2-es géposztályban megengedett maximum, azaz 48 LE (35 kW), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 43 Nm. Mivel a korábbi CB500X továbbfejlesztett ECU-ját építették a motorba, az elődökkel összevetve jelentősen javult a gyorsulásérzet, és szintén lényeges újítás, hogy immáron alapáras a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC). Az NX500 új, könnyebb kerekei révén 1,5 kg-mal csökkent a rugózatlan tömeg – összesen 3 kg-os súlycsökkenést jelent -, és szintén a könnyebb irányíthatóságot szolgálja a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, Showa SFF-BP USD villa, valamint a Showa központi rugóstag merőben új hangolása. Akárcsak a többi 500-as Hondán, a hatékony lassításáról két első féktárcsa és két kétdugattyús féknyereg gondoskodik. A szintén új és hatékonyabb LED-fényszóró megkönnyíti az éjszakai motorozást, és szintén újdonság a – Honda RoadSync segítségével – okostelefonnal is társítható, 5”-os TFT-műszeregység, amit háttérvilágítással kiegészített, leegyszerűsített, négyirányú kapcsolóval kezelhet a pilóta.
Bevezetés
A kalandmotoros stílusú CB500X 2013-ban, a sportos CBR500R és a csupasz CB500F (2024-től CB500 Hornet néven forgalmazzák) testvéreként jelent meg a piacon. A „könnyed középosztályként” leírható korábbi trió tagjainak közös jellemzője a rendkívül szórakoztató vezetési élmény.
A modell sikere főként annak volt köszönhető, hogy minden feltűnés és harsányság nélkül „tette a dolgát”, ezáltal a motorosok széles táborának lett ideális társa az elmúlt esztendőkben.
Könnyen megérthető, miért lett olyan népszerű, elvégre kiforrott kéthengerese az alsó fordulatszám-tartományban is nyomatékosnak bizonyult, emellett lelkesen pörgött, és ehhez olyan futómű társult, amely a nagyvárosok utcái és a végtelen autópályákon egyaránt helytállt. A CB500X lenyűgöző, kalandmotoros stílusa már csak hab volt a tortán.
Motorosok tízezrei használták hétköznap ingázómotorként, illetve hétvégén a nagyobb túrákon. Hosszú rugóútjával remekül boldogult rossz minőségű aszfalton is, irányítása gyerekjáték volt a széles, kézre eső kormánnyal, miközben a vezető – a felegyenesedett, kényelmes üléshelyzetnek köszönhetően – könnyen áttekinthette a forgalmat.
Megjelenése után három évvel nagyobb üzemanyagtartályt, hatékonyabb időjárás-védelmet nyújtó idomzatot és magasabb légterelő plexit kapott a modell, emellett LED-világítás, állítható rugó-előfeszítésű teleszkóppár és állítható helyzetű fékkar tette teljessé a modellfrissítést. Újabb három évvel később kalandmotoros stílusú idomzat, továbbfejlesztett felfüggesztés és nagyobb csúcsteljesítmény tette még vonzóbbá a CB500X-et, míg 2022-ben 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppárral, két első tárcsafékkel, átdolgozott első kerékkel és könnyebb lengővillával szerzett újabb rajongókat a modell.
A 2024-es változat lényegében nem különbözik elődeitől, ugyanakkor jobb, sokoldalúbb motorrá vált, és új néven, NX500-ként folytatja pályafutását. Megjelenése önmagáért beszél: ultramodern technikája, harciasságot sugárzó formaterve és számtalan továbbfejlesztett eleme révén borítékolható, hogy Európa egyik legkedveltebb motorkerékpárja lesz, meggyőzve az érzelmi és a racionális alapon döntő motorosokat is.
Képeken és videókon a Honda NX500 (Modellév: 2024)
Áttekintés
Aligha szorul magyarázatra, hogy miért pont az NX nevet viseli a modell. Ez a betűpár a nyolcvanas évek végén jelent meg az – endurók és a hagyományos motorkerékpárok erényeit ötvöző – Honda NX650 Dominatoron, mely szerte Európában elismert lett.
NX – New Xperience, New X-over – „Új tapasztalatok, új crossover”, ami tökéletesen illik az NX500-ra is. Elvégre a kalandmotoros stílusú újdonság egyaránt megbízható, élvezetes társ a szerpentineken és a keskeny erdei ösvényeken, akárcsak az országokon átívelő túrákon. A látványosabb formaterv mellett szót érdemel az is, hogy könnyebbek az új kerekek, valamint szélesebb tartományban állítható az első-hátsó felfüggesztés, így még hatékonyabbá, egyszersmind kényelmesebbé vált a motor futóműve.
Fontos újítás az A2-es kéthengeres dinamikusabb gyorsítását garantáló, továbbfejlesztett ECU, akárcsak a felváltásokat megkönnyítő kuplungasszisztens és a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, valamint az immáron szintén alapáras Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC).
A 2024-es NX500 az alábbi színekben kapható:
- Grand Prix Red
- Matt Gunpowder Black Metallic
- Pearl Horizon White