Az új Honda SH350i stílusa és felszereltsége
- Összetéveszthetetlen SH-forma, kompakt méret, sík padló
- Nyereg alatt elhelyezett USB-C-aljzat
- Vadonatúj LCD-műszeregység
- Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) figyelmezteti a többi közlekedőt a váratlan lassításokra
Az SH350i feltűnő jelenség az utakon, prémium mivoltáról többek között kompakt felépítése, vadonatúj idomzata és minden elemében LED-es világítása árulkodik. Tagadhatatlan, hogy a piacvezető SH125i sziluettje ihlette a mérnököket az SH350i tervezésekor, és ezúttal is a két fontos kulcsszó, az erőteljes kisugárzás és a harmónia jegyében született meg a robogó végleges formája. Merőben új az SH orrkiképzése, ugyanis a nagyméretű idom alsó részén találjuk a közös lámpatestbe épített egy távolsági és két tompított fényszórót, míg a helyzetjelző lámpák a kormány burkolatán kaptak helyet, ezzel sokkal letisztultabb, modernebb lett a megjelenés. Természetesen a hátsó lámpa is új, mely szépen belesimul az átdolgozott faridomba, és az is feltűnő módosítás, hogy immáron masszív, elegáns alumíniumkapaszkodó teszi komfortosabbá a hátul ülő utazását.
Persze nem minden a szépség, ezért az SH legfőbb erénye továbbra is a rendkívül praktikus, célszerű kialakítás. Elismerően csettinthetünk az üléspozíciót vizsgálva is – a kényelmes párnázat, a felegyenesedett, pihentető testtartás és a széles látómező hatalmas könnyebbséget jelent a motorozások során. Az SH350i 2160 mm hosszú, 742 mm széles és 1161 mm magas, szabad hasmagassága 131 mm.
A kifejezetten alacsonyra helyezett nyereg ülőlapja mindössze 805 mm-re húzódik a talajtól, azaz csak 5 mm-rel magasabb, mint az SH125/150 páros esetében, és az ülés alatti, USB-C-töltővel felszerelt tárolóban kényelmesen elfér egy teljes értékű, zárt bukósisak. Nem lehet panasz a lábtér méretére sem, mert a sík padló csaknem 44 cm széles, nagyban megkönnyítve a fel- és leszállást vagy a méretesebb csomagok szállítását. Ha már szóba kerültek a csomagok: a kormány alá felszerelt, masszív, kihajtható csomagrögzítő fül felel azért, hogy menet közben se mozduljanak el a „lábdeszkán” szállított tárgyak.
Az SH történetében most először LCD-műszeregységről olvashatjuk le a legfontosabb adatokat, így például a kijelző közepén feltűnő pillanatnyi sebességet, körülötte pedig az ABS és a kipörgésgátló (HSTC) visszajelzői kaptak helyet. Továbbra is rendkívüli egyszerű a különböző funkciók elérése, ugyanis a bal oldali markolaton elhelyezett A és B gombokkal vezérelhető a kijelző.
Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) is alapáras az SH350i-n, tehát amint az ABS érzékelőitől kapott jelek vészfékezésre utalnak, bekapcsol a négy irányjelző, hogy figyelmeztesse a többi közlekedőt.
Még közelebbről vizsgálva további műszaki csemegéket is felfedezhetünk. Ilyen például a felgyorsult, nagyvárosi életet megkönnyítő Smart Key rendszer, amely nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz nyitómechanizmusához kapcsolódik, hanem az – extraként rendelhető – 35 literes felső dobozt is nyitja-zárja. Működése rendkívül egyszerű, hiszen elég zsebrevágni a kulcsot, az pedig automatikusan lezárja a top case-t, ha a vezető távol van, és nyitja, amint újra a jármű közelébe ér. Az újdonság bevezetése ellenére a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár.