Honda Super Cub125 – 2022

Összegzés:

 A világ legnagyobb példányszámban eladott motorkerékpárjaként számon tartott Honda Super Cub 2018-ban tért vissza az európai piacra, s ahogy azt sejteni lehetett, mindenkit lenyűgözött. A modell azóta is roppant népszerű, s a jövőben alighanem még kelendőbb lehet, hiszen új, Euro 5-ös előírásoknak is megfelelő, léghűtéses motort kapott, ami erősebb és hatékonyabb a korábbi hajtóműnél. Szintén újdonság az alapfelszereltség részeként adott utasülés és -lábtartó, valamint az áthangolt, jobb menetkomfortot biztosító futómű.

KÉPEK >>>

Bevezetés:

A Super Cub C100 névre keresztelt ősmodellt 1958-ban, a márka fennállásának tizedik évében mutatta be a Honda. Nem más készítette, mint Soichiro Honda és régi üzlettársa, Takeo Fujisawa, méghozzá azzal a céllal, hogy olyan jármű szülessen, mely örömet szerez és hasznos szerepet tölt be az emberek életében.

Azóta több mint hatvan év telt el, a Super Cub pedig a járműgyártás legnagyobb sikerét érte el, ugyanis az eladott darabszám 2017-ben elérte a 100 milliót! A Super Cub soha nem ment ki a divatból, hiszen egyedi stílusú, könnyen kezelhető, megbízható, takarékos és elképesztően sokoldalú modell. Szépen, csendben elérte, amit Soichiro és Takeo szeretett volna: mobilizálta az emberiséget.

A Super Cubot 2018-ig Japánban és Dél-Kelet Ázsiában forgalmazták, és mindkét régióban roppant népszerűnek bizonyult. A szigetországban főként flottaüzemeltetők (például a japán állami posta beszerzői) használják a mindennapokban, míg a többi területen a személyi közlekedés egyik legfontosabb eszközeként terjedt el. Tekintettel a – fiatal és idős – városlakók igényeire, a Honda három éve úgy határozott, hogy ismét piacra dobja Európában legendás modelljét. A retró stílusban fogant legújabb változat Super Cub 125 néven került a szalonokba és az urbánus közlekedés modern célszerszámaként vonult be a köztudatba.

E sikerekkel teli időszak méltó folytatása lehet a frissített modell, hiszen a mérnökök számos ponton átdolgozták a Super Cub 125-öt. Maga az örökzöld stílus nem változott, a motor viszont erősebb, hatékonyabb és tisztább lett – immáron Euro 5-ös -, így alighanem Soichiro és Takeo is roppant büszke lenne rá.

KÉPGALÉRIA >>>

Áttekintés:

Az új, SOHC-vezérlésű, léghűtéses erőforrást optimalizált ECU-beállítás, valamint módosított szívó- és kipufogóoldal teszi még hatékonyabbá. A módosításoknak hála erősebb, mindazonáltal takarékosabb lett, átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,5 l/100 km (WMTC szabvány szerint mérve). Ráadásként megnövelték a generátor teljesítményét, beemelték a szériafelszerelések közé az utasülést és -lábtartót, továbbá változtattak az első-hátsó futómű rugóin, hogy rossz útburkolaton is első osztályú legyen a menetkomfort.

FOTÓK >>>