Huracán (R)evolution – a technológia és az innováció története
A Huracán, az Automobili Lamborghini történetének legsokoldalúbb szupersportautójának fejlődése az első LP 610-4-től az STJ-ig
Exkluzív autós, motoros podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
A 2014-es Genfi Autószalonon bemutatott Lamborghini Huracán az Automobili Lamborghini következetes evolúcióját képviselte, és az évek során a vezetési élmény borítékát tolja el az ügyfelek számára. A Huracán, amelyet bátorságáért az azonos nevű híres bikáról neveztek el, ma a Lamborghini legsokoldalúbb szupersportautója, mert nemcsak az úton és a pályán, hanem havon, földön és homokon is ki tudja fejezni a benne rejlő lehetőségeket. a legutóbbi Sterato. A Huracán volt az első olyan gyártási modell is, amely jelentős technológiai újításokat tartalmazott. Néhány példa a digitális kijelzős műszerfalra, amely először szerepel a Huracán LP 610-4-en; a Huracán Performantén kifejlesztett ALA rendszer (Aerodinamica Lamborghini Attiva); és a Forma-1-ből származó CCM-R fékeket először a Huracán STO-n használták. A Huracánon bevezetett technológiák végül a Lamborghini DNS-ébe szőtték be, és a későbbi modellek döntő részét képezték. Például a Revuelto futurisztikus váza Forged Composite-ból készült, egy speciális kompozit anyagból, amelyet a Lamborghini szabadalmaztatott, és a Huracán Performante-n került kereskedelmi forgalomba. Ezek az újítások hozzájárultak a 2014 óta gyártott Huracán kereskedelmi sikeréhez.
2014 Huracán LP 610-4: „Ösztönös technológia”
A 2014-es Genfi Autószalonon bemutatott Huracán LP 610-4 kupé V10-es motorja 610 CV 8250-es fordulatszámon. Ez egy négykerék-meghajtás, és most először tartalmazza a Lamborghini LDF duplakuplungos rendszert. A vezetési módok közül a Strada, a Sport és a Corsa választható. Szén-kerámia féktárcsákat és MagneRide lengéscsillapítókat tartalmaz elektromágneses vezérlőrendszerrel, és ez az első Lamborghini, amely digitális kijelzővel rendelkezik a műszerfalon, 11 hüvelykes klaszterrel. A Spyder kabrió változatát 2015-ben mutatják be.
2016 Huracán LP 580-2: „Élvezetes technológia”
A hátsókerék-hajtású Huracán kupé és Spyder 2016-ban érkezik, a „fun to drive” élményt célozva. A modellt azoknak a hagyományos vezetési puristáknak tervezték, akik gyorsaságra vágynak, de egy olyan autóra is, amelyet élvezhetnek a laza vezetésben anélkül, hogy a végletekig feszegetnék. Ezt a Huracánt 580 CV motorral kínálják 8000 ford./percnél. Esztétikai változtatásokat tartalmaz az első homloklemezen és a légbeömlő nyílásokon, amelyek nagyobb méretűek, hogy jobban hűtsék a hátsó fékeket.
2016-os Huracán Performante: „A szél faragott”
A Huracán Performante a Huracán sportteljesítményre tervezett első iterációja. A motor 30 CV-t kap, 8000-es fordulatszámon 640 CV-ra, 600 Nm nyomatékkal 6500 ford./percnél. Azonban az egész autó extrém átalakítást kap, nem csak a motor. A Performante számára a tömeg csökkentése volt az egyik fő cél, amelyet a Forged Composite (összekovácsolt megerősített szénpolimerek) széleskörű használatával ér el az autó külsejében és belsejében, 40 kg-mal csökkentve a súlyt. A Lamborghini által szabadalmaztatott technológia a maximális ellenállást és a csökkentett súlyt ötvözi. A Performante fejlett aerodinamikát is magában foglal az új ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) rendszerrel, amely csúcstechnológiát kínál szuperkönnyű csomagolásban: közel 80%-kal könnyebb, mint a hagyományos rendszer. Az aerodinamikus áramlásszabályozásnak köszönhetően az innovatív ALA rendszer lehetővé teszi az optimális viselkedés elérését a felhasználás típusától függően. A Performante további jellemzői közé tartozik az újrakalibrált kormányvezérlés és a MagneRide felfüggesztésvezérlő rendszerek, valamint a merevebb rugók, amelyek javítják az autó viselkedését a pályán történő vezetés során. A Spyder kabrió változata 2017-ben kerül bemutatásra, hogy kiegészítse a választékot. Teljesítményének köszönhetően a Huracán Performante kategóriájában új körrekordot állított fel 2016-ban a Nürburgringen, ezzel a kor legjobb szupersportkocsija lett.
2019 Huracán EVO: „Minden nap felerősítve”
A 2019-ben piacra dobott Huracán EVO[1] kupé és Spyder modellekkel a Lamborghini V10-es V10-es esztétikailag és mechanikailag is teljesen megújult. A motor immár 640 CV-t generál 8000-es fordulatszámon, 600 Nm nyomatékot 6500-as fordulatszámon. Az EVO teljesen új eleje javítja a leszorítóerőt, míg a hátsó kipufogók és hűtők diffúzorát és helyzetét a Performante ihlette esztétikailag, ahonnan a motort vették. Az újratervezett hátsó légterelő ötszörös javulást hoz a leszorítóerőben az előző modellhez képest. A MagneRide felfüggesztés frissítést kap, és most már alkalmazkodik az elektromágneses áramot használó vezetési típushoz. A dinamikus teljesítmény javítása érdekében a Lamborghini Dynamic Steering (LDS) a Lamborghini összkerékkormányzással (LAWS) párosul, amely javítja a városi vezetést, és nagyobb sebességű kanyarokat tesz lehetővé a pályán. Az új infotainment rendszer egy vadonatúj központi 8,8 hüvelykes HD-kijelzővel debütál, a Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics (LDVI) technológiával kombinálva, amely a vezető kormánykerék-, gáz- és fékparancsain, valamint külső változók elemzésén alapuló vezetési mód előrejelzési képességekkel rendelkezik. mint például az útfelület típusa és az autóra ható oldal- és hosszirányú erők és függőleges gyorsulás.
2020 Huracán EVO RWD: „visszatekerés hátsókerék-hajtásra”
A „fun to drive” koncepció, amelyet először a korábbi Huracán hátsókerék-hajtású modellnél mutattak be, a Huracán EVO RWD-ben is megismétlődik, amely kupé és Spyder modelleket is tartalmaz. Az újratervezett elülső elosztó több levegőt enged a hátsó diffúzor felé irányítani. És hogy az RWD még mozgékonyabbá és még élvezetesebbé tegye a vezetést, a Lamborghini úgy dönt, hogy nem használja az LDVI-t, helyette egy P-TCS (Performance Traction Control System) kifejlesztése mellett döntött: egy exkluzív technológia, amely optimális tapadást biztosít sodródás közben, 30-kal növelve a túlkormányzási viselkedést. % a négykerék-hajtású változathoz képest.
2021 Huracán STO: „Egy igaz történet alapján”
Az STO[2] (a Super Trofeo Omologata rövidítése) bemutatkozása egy versenypályás használatra készült közúti változat, amely közvetlenül a Lamborghini Super Trofeo bajnokságban versenyző versenyverzió leszármazottja: megváltoztatja a játékszabályokat. Az STO karbantartja az EVO 640 CV motorját, átdolgozott kalibrációkkal, hogy jobb vezetési érzetet és csak hátsókerék-hajtású üzemmódot biztosítson hátsókerék-kormányzással. A karosszéria 75 százaléka szénszálból készül, amelyet a vásárlók választhatnak, hogy lefestik vagy láthatóvá teszik. A „cofango” első motorháztető/sárvédő szerelvény, egy darabból öntött, szénszálas kompozitból készült műalkotás, az autó karosszériájának jellegzetessége. A „cofango” a Lamborghini Miura sajátossága volt. A teljesen feljavított, fixen nyíló hátsó szárny manuálisan három pozícióban állítható, hogy különböző aerodinamikai terheléseket érjen el. A vezetési mód rendszerek teljesen újak, és kifejezetten ehhez az autóhoz lettek kifejlesztve: az STO a közúti közlekedéshez, a Trofeo a versenypályákhoz és a Pioggia a csúszós útviszonyokhoz. A kormánykerék és a gázpedál még közvetlenebb érzetet biztosít. A Brembóval együttműködésben kifejlesztett CCM-R fékeket a Forma-1-ből először alkalmazzák sorozatgyártású autókon. A fék több, egymáshoz kapcsolt szénszálas lemezből készült tárcsákból áll, és még a szén-kerámia fékeknél is nagyobb ellenállással rendelkezik, így még magas hőmérsékleten is egyenletesebb fékezést biztosít.
2022 Huracán Tecnica: „Minden lelked vezetésre”
A 640 CV-s, 8000-es fordulatszámú motorral a Tecnica[3] három lélek egyben: életstílus, amely az egyedi dizájnból és számos jellegzetes elemből fakad, pl. karbon és üveg motorháztető, amely tökéletes egyensúlyt biztosít az elegancia és a sportos megjelenés között; vezetési élmény a csak hátsókerék-hajtásnak és a speciális kalibrálásoknak köszönhetően; és a teljesítmény a hátsó kerék kormányzásának (maximum 3°-kal) és a jobb aerodinamikának köszönhető, többek között a vadonatúj első lökhárító-kialakításnak köszönhetően optimalizált légbeömlőkkel és újratervezett elosztókkal, amelyek 35%-kal növelik a leszorítóerőt az EVO modellhez képest.
2023 Huracán Sterrato: „Túl a betonon”
A Sterrato[4] egy teljesen új autókoncepció, amely arra született, hogy a „fun to drive” tényezőt átvigye egy szupersportkocsi váratlan terepre. Míg az Urus szuper sportautó-teljesítményt hozott egy terepjáróhoz, addig a Sterrato ennek éppen az ellenkezőjét teszi: szupersportautót visz el olyan terepekre, amelyek jellemzően a SUV-k kiváltságai. A Sterrato magasabb, 44 mm-es menetmagassággal érkezik; újratervezett és megerősített felfüggesztés; valamint egy módosított alváz is, hogy ellenálljon a burkolt utakon nem jellemző terheléseknek. A Knobbly Dueller (run-flat) abroncsok kifejezetten ehhez a modellhez készültek a Bridgestone-nal együttműködve, és minden terepen kiemelik a jármű karakterét. Speciális sárvédők veszik körül az abroncsokat ott, ahol a sárvédő véget ér. A keréknyom 30 mm-rel szélesebb; az elülső elosztót áttervezték a jobb beesési szög biztosítása érdekében; a szintén áttervezett első lökhárító pedig túlméretezett légbeömlőket tartalmaz a fékekhez. A motor homok, por és kavics elleni védelme érdekében az összes alacsony szívónyílást lezárták, és egy speciális szívónyílást helyeztek el az autó tetején. A három vezetési módot, a Strada-t, a Sport- és a Rally-t átprogramozták, hogy a Sterrato jobb viselkedést biztosítson különféle körülmények között. A Sterrato az egyetlen Huracán, amelyet korlátozott sorozatban gyártottak, 1499 darabot gyártottak belőle.
A Huracán számos különleges sorozattal is megörvendeztette a vásárlókat és a rajongókat, köztük a 2019-es EVO GT Celebration-t; a 2023-as 60. évfordulós modell; és a 2024-es STJ (a Super Trofeo Jota rövidítése), a legújabb ünnepi szupersportkocsi, amely szívó V10-es motorral van felszerelve, és 10 darabos korlátozott sorozatban gyártották. Rekordot döntõ teljesítményével, technológiájával és eladási adataival a Huracán mind a közúti, mind a versenyváltozatokban (Gran Turismo, Huracán GT3, Huracán GT3 EVO és Huracán GT3 EVO 2) az Automobili fontos része volt és marad is. Lamborghini. A Sant’Agata bolognai székhelyű autógyártó történetének legsokoldalúbb modellje volt: a szívó V10-es motor az Automobili Lamborghini történetének szimbóluma, és hozzájárult a Huracán család sikeréhez, amelyet egy márka vált majd fel. új, hibrid hajtáslánccal szerelt szupersportkocsi az év végére.
[1] Vegyes üzemanyag-fogyasztás: 14,9–13,9 l/100 km (WLTP); CO₂-kibocsátás együttesen: 338-328 g/km (WLTP)
[2] Vegyes üzemanyag-fogyasztás: 13,9 l/100 km (WLTP); CO₂-kibocsátás együttesen: 331 g/km (WLTP)
[3] Összesített üzemanyag-fogyasztás: 14,5 l/100 km (WLTP); CO₂-kibocsátás együttesen: 328 g/km (WLTP)
[4] Összesített üzemanyag-fogyasztás: 14,9 l/100 km (WLTP); CO2-kibocsátás kombinált: 337 g/km (WLTP)