A Hyundai meghirdette a szoftver alapú járművek bevezetésének ütemtervét (2.)
Úttörő csatlakoztatott gépkocsi operációs rendszer (ccOS)
A Csoport rendkívül innovatív, házon belül fejlesztett csatlakoztatott jármű operációs rendszere (Connected Car Operating Systems, ccOS) kulcszerepet játszik a Csoport azon célkitűzésének megvalósításában, hogy élen járjon a globális mobilitás teljes átalakulásához vezető megoldások terén. A ccOS szoftverplatform minden vezérlő egységre alkalmazható, és rendkívüli számítókapacitásának köszönhetően nagymértékben felgyorsíthatja a hardver teljesítményét.
A hálózatba csatlakoztatott járművek által generált, nagy mennyiségű információ hatékony összegyűjtéséhez és feldolgozásához nagyteljesítményű félvezetőkre van szükség. A Csoport ezért a mesterséges intelligencia (AI) alapú számítástechnika terén piacvezető NVIDIA vállalattal együttműködve egy optimalizált ccOS-t telepítettek egy NVIDIA DRIVE® nagyteljesítményű adatfeldolgozó félvezetőre.
Az NVIDIA világelső technológiai kompetenciával rendelkezik a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a grafikus felismerés, valamint az adatfeldolgozás terén; a vállalat nagyteljesítményű NVIDIA DRIVE® platformja rendkívül nagy mennyiségű adat kivételesen gyors feldolgozására képes. A Csoport még 2015-ben technológiai fejlesztési megállapodást kötött az NVIDIA vállalattal; jelenleg arra irányuló kutatásokat végeznek, hogy a hálózatba csatlakoztatott járműtechnológiát hogyan lehetne kereskedelmi forgalomba hozható, sorozatgyártású gépkocsikban alkalmazni.
Az integrált vezérlő egységek és a belső fejlesztésű szoftverplatform alkalmazásával a Csoport jelentős mértékben javítja versenyképességét az autonóm vezetési technológiák terén.
A Csoport fejlett ccOS operációs rendszer támogatni fogja mindazon szoftver-technológiákat, amelyek a technológia – például a járműveken elhelyezett kamerák, radarok és LiDAR egységek szenzorai – által gyűjtött, rendkívül nagy mennyiségű adat villámgyors elemzéséhez és feldolgozásához szükségesek.
„A Csoport még idén bevezeti fejlett autópálya autonóm vezetési rendszerét (Highway Driving Pilot, HDP) a Genesis G90 modell fedélzetén. A HDP egy 3. szintű autonóm vezetési technológia, amely a második generációs integrált vezérlő rendszerek képességeit aknázza ki.” – mondta Woongjun Jang, a Hyundai Motor Group alelnöke, a vállalat autonóm mobilitási központjának vezetője. „A Csoport emellett már dolgozik a 3. szintű autonóm járművek távvezérelt parkolástámogató rendszerén (Remote Parking Pilot, RPP.)”
A Csoport már az új generációs, nagyteljesítményű félvezetőkre épülő, harmadik generációs integrált vezérlő egységen dolgozik, amely segítségével új szintre emelheti járműveinek autonóm vezetési képességeit. Az új integrált vezérlő egység még nagyobb számítási sebességre, és még hatékonyabb szabályozásra képes, köszönhetően a benne alkalmazott, nagyobb teljesítményű központi processzornak (CPU), valamint az egyes vezérlő egységek közötti magas – a jelenlegi, második generációs integrált vezérlő egységekét meghaladó – szintű integrációnak.
Ez a harmadik generációs integrált vezérlő egység teremti meg a feltételeket ahhoz, hogy a Csoport kiterjessze a 3. szintű autonóm mobilitási funkciókkal felvértezett járművek sorozatgyártását, valamint idővel megkezdje a 4. és 5. szintű autonóm mobilitási rendszerek forgalmazását. Ugyanez a technológia jobb hőelvezetést, alacsonyabb zajszintet, valamint alacsonyabb gyártási költségeket is eredményez.
Innovatív szolgáltatások és új mobilitási élmények megteremtése
A Csoport emellett olyan új adatplatform létrehozásán dolgozik, amely a jármű teljes életciklusa során generált összes adatot képes összegezni és feldolgozni, a gyártástól kezdve a használatig, hogy ezek alapján innovatív szolgáltatások széles skáláját tudják létrehozni.
„A Hyundai Motor Group adatplatformja nem csupán a vezetést szolgálja. Fontos szerepet játszik majd abban is, hogy az ügyfél minél praktikusabban és sokrétűbben élje meg a mobilitási élményt, és ennek érdekében annak egész élettartama során kapcsolatot tart a járművel.” – mondta Eunsook Jin, a Hyundai Motor Group alelnöke, a vállalat ICT Innovációs részlegének ügyvezetője. „A jövőben egy olyan új mobilitási ökoszisztéma megteremtéséhez is hozzájárulunk, amely az adatkapcsolatot és a skálázhatóságot kiaknázva a járműveket egyéb mobilitási eszközökkel kapcsolja össze.”
A Csoport adatplatformja azokra a technológiákra összpontosít, amelyek képesek azonosítani a jármű életciklusának egyes fázisaiban generált adatok keletkezésének a módját, valamint szelektív módon összegyűjti és kielemzi mindazon információkat, amelyek felhasználásával értékes szolgáltatásokat biztosíthatunk ügyfeleink számára. A jármű nagysebességű vezérlő egységén keresztül összegyűjtött adatokat folyamatosan dolgozza fel és elemzi ki a mélytanulási technológiát alkalmazó rendszer, így biztosítva a működés optimális sebességét és hatékonyságát.
Ennek érdekében a Csoport folyamatosan erősíti személyzeti állományát és erőforrásait, felkészülve arra, hogy nagy mennyiségű adatok gyors és megbízható feldolgozása révén értékes információkat és szolgáltatásokat biztosíthasson ügyfeleinek. A világszerte üzemelő több tízezer, hálózatba csatlakoztatott gépkocsin kívül számos további forrásból is történik adatgyűjtés, a forgalmi jelzőtábláktól kezdve az infrastruktúra elemein át a műholdas navigációs térképekig. Ezen túlmenően a Csoport arra készül, hogy adatkapcsolaton és skálázhatóságon alapulva hálózatba kapcsoljon különböző jövőbeli mobilitási eszközöket, és ezáltal egy új mobilitási rendszert teremtsen.
A hardver- és szoftver-technológiák kombinálása révén a Hyundai Motor Group tökéletesített, belső fejlesztésű mobilitási technológiai képességekre tehet szert, megerősítve a Csoport azon elhatározását, hogy vezető szerepet vállaljon a jövőbeli mobilitás terén.
Jövőbeli mobilitás és új kihívások
A Csoport egy olyan jövőt képzel el, amelyben teljesen újraértelmezik a mobilitási ipar paradigmáit, és ennek köszöngetően az emberek akkor is kényelmesen, problémamentesen utazhatnak, ha nem rendelkeznek saját gépkocsival. A Csoport közép- és hosszú távú stratégiájában helyet kap a mobilitási szolgáltatások új dimenziója; ezt a jövőt pedig meghatározó technológiaként a szoftver teremti meg azáltal, hogy zökkenőmentes kapcsolatot teremt az új mobilitási eszközök és szolgáltatások között.
„Mobilitás alatt pedig jóval többet értünk, mint eljutni egyik helyről a másikra. Ide soroljuk az utazás minden mozzanatát: onnantól kezdve, hogy kilépünk otthonunk ajtaján, egészen az ismételt hazaérkezésig, és mindent, ami a kettő között történik: barátokkal találkozunk, megállunk feltölteni autónkat, vásárolunk, étkezünk, és így tovább.” – mondta Chang Song, a Hyundai Motor Group mobilitás-mint-szolgáltatás (Transportation-as-a-Service, TaaS) részlegének elnök-igazgatója. „A szoftver definiálta mobilitás mindenre kiterjedő felhasználói élményt kínál, amely nagy mennyiségű adatokra, valamint a felhasználó szándékait és a kontextust értelmezni képes mesterséges intelligenciára épül. Így ezek az utazások mind zökkenőmentesen hálózatba kapcsolhatók egymással.”
Hogy a mobilitási szolgáltatások nyújtása terén megőrizze vezető pozícióját, a Hyundai Motor Group létrehozza globális szoftver-központját, hogy hosszú távon is megelőző módon tudjon reagálni a jövőbeli mobilitási piac változásaira. Az új globális szoftver-központ feladata a szoftver definiálta mobilitási eszközök és megoldások fejlesztése, amellyel a járműpiacon túltekintve belépünk a mobilitási és logisztikai piacokra. Emellett a központ egy olyan, saját fejlesztésű mobilitási eszközök számára kidolgozott rendszert is létrehoz majd, amely lehetővé teszi, hogy ezek az okostelefonos ökoszisztémához kapcsolódjanak. Ezzel párhuzamosan olyan technológiákat és üzleti modelleket dolgoz ki a vállalat, amelyek egyetlen városi operációs rendszer alá rendezve képesek kapcsolódni a mobilitási eszközökhöz és vezérelni azokat, lehetővé téve az autonóm mobilitást.
A Hyundai Motor Group 2030-ig 18 billió koreai won (kb. 5622 milliárd Ft) összértékű beruházással fejleszti a globális szoftver-központ, valamint a kutatás-fejlesztési központ működését, tovább erősítve az SDV-fejlesztést támogató szoftveres képességeket. A Csoport a világ legjobb szoftver-fejlesztői közül toboroz új munkatársakat, hogy olyan eszközöket és szolgáltatásokat fejlesszenek ki, amelyek a felhasználói élményre hangsúlyt fektetve vadonatúj élményekkel gazdagítják a mobilitási piacot.
A technológia elhozza a mobilitás új korszakát
„A Hyundai Motor Group a mai napon bemutatta azokat a szoftver definiálta járművekhez kapcsolódó technológiai koncepciókat, stratégiákat, valamint lehetséges jövőbeli szituációkat, amelyek a jövőben meghatározzák a mobilitás alapjait.” – mondta Chung Kook Park, a Hyundai Motor Group elnöke, a vállalat kutatás-fejlesztési részlegének igazgatója. „Holisztikus szemléletünk jóvoltából a Hyundai Motor Group a mobilitási paradigma átalakításának az élén járhat. Amint ezeket a technológiai innovációkat valóra váltjuk, a Hyundai Motor Group új távlatokat nyit az autók képességei terén, és új lehetőségeket teremt arra, hogy újraírjuk az ügyfélélmény fogalmát, a létezés új, élményekben és értékekben bővelkedő formáját alkotjuk meg.”
Miközben a Csoport hozzálát a mobilitás átalakítását, az ügyfelek igényeinek kielégítését megcélzó új, jövőbe vezető feladatainak elvégzéséhez, tovább fejleszti díjnyertes termékeinek kínálatát, hogy jelenlegi vásárlói elvárásainak is megfeleljen. A Csoport ügyfélajánlatai újra és újra vonzónak bizonyulnak, amint azt a Hyundai, KIA és Genesis márkák által bemutatott elektromos modellek pozitív fogadtatása, a sajtó és a kritikusok által ezeknek adományozott díjak és elismerések sokasága is bizonyítják.
A Csoport élvonalbeli SDV technológiái – például az infotainment, az online kapcsolódás vagy a vezetőtámogató rendszerek – már ma is rendkívül népszerűek az ügyfelek körében, és a technológia gyors ütemű fejlődésével lehetőségek vadonatúj világa tárul majd fel. Ezzel pedig a Csoport a soha nem látott mobilitási megoldások megteremtésének élvonalába emelkedik, amint a társadalom átalakul, a közlekedési eszközök tovább fejlődnek, a szoftver definiálta járművek pedig mindennapivá válnak.