Idén tovább szopatják az autósokat!

2018-ban tovább folytatódik a nem helyi lakosok autóinak kiszorítása Budapest belső részeiből. Van, ahol újabb területeket vonnak be a fizetős övezetbe, mások a díjakat emelik és lehet, hogy még több zónában tolják ki a díjköteles időszakot 18 óráról 20 órára.

Óbudán – amint a fővárosi közgyűlés elfogadja a módosításokat – mindkét jelenlegi fizetős övezetben drágul a parkolás. A 175 forintos zónákban 265 forintot kell majd fizetni, ahol pedig eddig 265 forint volt a tarifa, ott 350-re emelkedik a díj. Az emelés oka, hogy a telítettség mindkét zónában meghaladja a 80 százalékot.

Ezen túlmenően a várakozási övezetek északi határán túl jelentkező P+R-hatás megszüntetése érdekében az önkormányzat Kaszásdűlő területén egy új, 175 forint/órás várakozási övezetet is létrehoz.

Terézvárosban már december 11-én drágult a parkolás, a Teréz krt. – Podmaniczky utca – Dózsa György út – Városligeti fasor – Király utca által határolt területen 350 forintra emelték a díjakat és változtak a mobiltelefonos zónakódok is. Könnyítés ugyanakkor, hogy a díjfizetési nem 8-tól, hanem fél kilenctől indul.

Január 1-től megszűnik a parkolókártyás fizetés lehetősége. Erről a kártyatulajdonososokat korábban tájékoztatták.

Ugyancsak komoly változások várhatók a XI. kerületben is, mivel helyi lakosok autói kiszorulnak a közterületekről. A közösségi közlekedési fejlesztések miatt egyre többen használják P+R parkolónak a Villányi út menti területeket és a Gellérthegy ingyenes részeit.

Az Infopark területén már a nagyobb sportpálya fejlesztés előtt is parkolási feszültségek voltak, ahol az 1-es villamos meghosszabbítása után szintén többen teszi le az autójukat. A Kelenföld és őrmezei városrészekre is új területek bevonására tesz javaslatot az önkormányzat, mivel az M4 metró üzembe helyezését és az 1- es villamos meghosszabbítását követően itt is parkolási problémák jelentkeztek. Újbuda önkormányzata azzal a javaslattal fog a fővárosi közgyűléshez fordulni, hogy vezessék be a fizetős parkolás a budapesti (nem kerületi) tulajdonú útszakaszokon is, illetve a meglévő zónákban emelnék a díjakat.

Emellett több budai kerület is azt tervezi, módosító javaslatot nyújt be annak érdekében, hogy a díjfizetési kötelezettség 18 óráról 20 órára nőjön.
A XIII. kerületben is új övezet érkezik január 2-án. Ez a Rákos patak – Tatai utca – Kámfor utca – Reitter Ferenc utca – Gyöngyösi utca – Göncöl utca által határolt terület.

Zuglóban 2017-ben vezették be a fizető parkolást, de az önkormányzat tájékoztatása szerint ezek nem oldották meg a problémákat, sőt rövidtávon bizonyos városrészekben még növelte is azokat. Ezért a képviselő-testület újabb kerületrészek fizetős övezetbe való bevonását kezdeményezi a Csömöri út – Lőcsei utca – Bosnyák utca – Fűrész utca – Szugló utca – Nagy Lajos király útja által határolt területen, a Mexikói út – Erzsébet királyné útja – Lőcsei út -Telepes utca – Fűrész utca – Csömöri út – Thököly út által határolt területen és a Mexikói út – Kacsóh Pongrác út – Kassai tér – Szikszó park – Lőcsei út – Erzsébet királyné útja által határolt területen.

Ezen belül a Kisföldalatti végállomás és a Kacsóh P. úti felüljáró közötti P+R parkoló területén és a Mexikói út Erzsébet királyné útja és a Kacsóh Pongrác út közötti területen a díjszedést a várakozási övezet bevezetését követő utóvizsgálat eredményének értékeléséig felfüggesztik. A fizetős övezeten belül tehát lesz egy ingyenesen használható parkolóterület, amely további sorsáról – azaz, hogy ingyenes maradjon-e vagy sem – a tapasztalatok birtokában döntenek – írja a napi.hu.