Időtlen Bugatti modellek új aukciós rekordokat állítottak fel

115 éves története során a Bugatti minden idők legkeresettebb autóit gyártotta. A mérnöki leleményességükről, eredendő szépségükről és ritkaságukról híresek, amikor a rajongók Bugattit vásárolhatnak az aukción, mindig intenzív izgalom kíséri, amely a Bugatti márka időtlen vonzerejét mutatja. A Gooding & Company által a Mullin kollekció aukcióján a közelmúltban megrendezett válogatáson minden Bugatti modell jobban teljesített, mint a becsült eladási ár.

Exkluzív autós, motoros podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Mullin Collection tételeket a kaliforniai Oxnardban található egykori Mullin Autóipari Múzeumból ajánlották fel. A francia klasszikus és art deco autók legnagyobb gyűjteményeként ismerték el a világon, sok más sztárattrakció mellett, de végleg bezárták látnoki alapítója, Peter Mullin 2023 szeptemberében bekövetkezett halála után. Az egész Bugatti figyelemre méltó tehetségét mutatja be. A Mullin Autómúzeumban több mint 75 Carlo Bugatti bútor, Rembrandt számos szobra, valamint a világ legnagyobb Ettore és Jean Bugatti autóinak magángyűjteménye található. A múzeum fénypontja sokáig a Jean Bugatti által tervezett 1936-os Type 57SC Atlantic volt.

A Gooding & Company ezekből a rendkívüli modellekből kínált egy válogatást a közelmúltbeli eladásakor, az aukció főszereplője egy 1938-as Bugatti Type 57C Aravis „Special Cabriolet”, alacsonyabb becsléssel, 2 500 000 dollárral, ami 6 605 000 dollárért kelt el – ez világrekord ár ezt a modellt. A kompresszoros Type 57C egyike a máig fennmaradt Gangloff-karosszériás Aravis három példányának, amelyet Granat & Fils avignoni ügynök rendelt újonnan a híres Bugatti csapatversenyző, Maurice Trintignant számára. Az elefántcsont karosszériát, sötétkék sárvédőkkel és kárpittal ellátott 57768-as alvázat a Trintignant sikeresen versenyezte ebben az időszakban a Grand Prix du Comminges-on 1939-ben. 2005-ben a Sargent Metal Works anyával-csavarral felújította, és a Peter része volt. Mullin kollekció 2002 óta.

Egy Bugatti Type 46 Semi-Profilée Coupé is megdöntötte a Type 46 világrekordját, 1 105 000 dollárért kelt el, szemben az alacsonyabb becsléssel, 650 000 dollárral. A gyönyörűen kivitelezett, másolt félprofil stílusú karosszériaelemekkel díszített, ritka Type 46-ot a Bugatti ügynöke, Vladimir Gut rendelte meg Prágában, ahol korai életének egy részét prominens cseh tulajdonosok istállóiban töltötte. Miután több tulajdonoson átment, a 2000-es évek elején felújításon esett át, amikor Harry Kouwent szerződtették, hogy elkészítse a valaha volt legelképesztőbb 46-os típusú karosszéria másolatát: a Semi-Profilée-t.

De nem csak a felújított autók keltették fel a figyelmet, és a legjobb áron keltek el. Számos nagyon eredeti és felújítatlan Bugatti jóval felülmúlta a becsült teljesítményt, köztük egy 1927-es Bugatti Type 40 „Break de Chasse”. A Bugattit 1927. december 2-án rendelték meg és szállították át Fernand Hucknak, majd az 1930-as vagy 1940-es években a Type 40-et a ma is használt jellegzetes, fából készült „lövőfékes” karosszériává alakították át. 445 000 dollárért kelt el, alacsonyabb becsléssel 100 000 dollárra. Két Bugatti Type 57 Ventoux modell – mindkettő eredeti motorral és karosszériával – a becsült dupláját érte el az 1927-es Bugatti Type 40 Faux Cabriolet és az 1931-es Bugatti Type 40A Roadster eladásai mellett.

„A Bugatti folyamatosan az autógyűjtők legelismertebb márkái közé tartozik, minden autó a történelem, a szépség és az innováció kincsesbányája. A Gooding & Company legfrissebb aukciós eredményei azt mutatják, hogy a Bugatti modellek iránti étvágy nem csak megmarad, hanem fel is gyorsul. Heves licitharcok szenvedélyes vásárlók között, akik abban reménykedtek, hogy a Bugatti történetének egy újabb darabját birtokolják, az értékek messze felülmúlták az elvárásokat. És mindez modelljeink időtlenségének köszönhető. Kialakításukban és tisztaságukban a Bugatti semmihez sem hasonlítható, és ezt a DNS-t igyekszünk a legdesztilláltabb formájában alkalmazni mindenben, amit ma és a jövőben teszünk.”
CHRISTOPHE PIOCHON
A BUGATTI AUTOMOBILES ELNÖKE