IDŐTLEN ELEGANCIA ÉS GYORSSÁG
BEVEZETÉS A BUGATTI TOURBILLON TERVEZÉSI FOLYAMATÁBA
A meseszép márka „A New Era” dokumentumfilmjeinek második részében a Bugatti dizájnigazgatója, Frank Heyl azt vizsgálja, hogyan formálja a Bugatti Tourbillon időtlen formáját a gyorsaságra való törekvés – és a Bugatti megtapasztalásának páratlan érzelmei. izgalmas új fejezet.
Az új sorozat legújabb epizódja, amely ma, július 25-én mutatkozik be a YouTube-on, feltárja Frank Heyl tervezési igazgató betekintését a Bugatti alapvető dizájnfilozófiájának új megtestesülésének izgalmas és kihívásaiba.
„A Bugatti több mint 115 éves történetével a tervezési DNS gazdag öröksége van, amelyre hivatkozhatunk; van egy vezérvonalunk, amely kiemeli, mi határozza meg a Bugattit” – magyarázza Frank Heyl. „Amit figyelembe kell vennünk: a forma mindig követi a teljesítményt.”
A modern kor minden Bugatti-dizájnjában visszhangzott, a Tourbillont „a sebesség formálja” elölről hátrafelé. Az egyes íveken, szívónyílásokon, kipufogónyílásokon és paneleken keresztül – a Tourbillon teljes architektúráját aprólékosan kidolgozták, hogy a teljesítmény új szintjeit tárja fel.
Ebben a szellemben az aerodinamikai teljesítmény kéz a kézben jár minden tervezési döntéssel. Legyen szó végsebességről, vagy magas leszorítóerő-értékről, mint a Bugatti Bolide² esetében – felteszik a kérdést: kapcsolódik-e ehhez teljesítménycél?
A mérnöki részletek iránti ilyen figyelem az egész autót átitatja, lehetővé téve a Tourbillon számára, hogy kihasználja a 400 km/h-nál nagyobb sebességgel járó erőket. De a Bugatti számára ez csak a fele annak a történetnek, amelyet a Tourbillon a márka új fejezetében elmesélt.
A Tourbillon és minden előtte megjelent Bugatti esetében az időtlenség áll a dizájn középpontjában.
„A Bugatti az elegancia és a sebesség kölcsönhatásáról szól” – jegyzi meg Frank Heyl. „Mivel ezek az autók olyan régóta léteznek, naprakészen és divatos állapotban kell tartanunk őket. Milyen dátumokon felel meg egy autó a létrehozásának idejének technológiája; 100 év múlva a mai technológia már nem lesz élvonalbeli. Ehelyett az értékességre kell összpontosítanunk.”
A Tourbillon mögött meghúzódó tervezési filozófia hűen tükrözi ezt a szellemiséget. Az óragyártás művészetéből, az évszázados időmérők időtlenségéből és a mai használatukból merítve a Tourbillon utasterét egy autentikusan egyedi analóg élmény határozza meg.
Frank Heyl és a Tourbillon tervezőcsapata számára a tapasztalat a meghatározó a Bugatti új korszakában.
„Az élmény – erre szabtuk a Tourbillont. Arról szól, hogyan érzi magát, amikor a vezetőülésben ül; az alumínium kapcsolóberendezés megérintése; milyen súlyúak a tárcsák forgatásakor; a bőr illata; a szívó, 9000 RPM V16-os motor zaja. Nagyon érzelmesnek hangzik.
A Tourbillon tervezése evolúciós megközelítésnek tekinthető. Ennek a koncepciónak a megvalósításának radikalitása és szélsőségessége azonban semmihez sem hasonlítható, amit korábban valaha is tettünk. Hiszünk abban, hogy ezzel a megközelítéssel a Bugatti vezetésének, birtoklásának és együttélésének élménye összehasonlíthatatlan. Egyszerűen meg kell tapasztalni.” Frank Heyl a Bugatti tervezési igazgatója.
Nézze meg az „A New Era: Design Philosophy” teljes epizódot a hivatalos Bugatti YouTube-csatornán.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!