Így építsük át a gyári UX-et
Egy amerikai tuning-folyóirat szerkesztői érdekes kísérletbe fogtak: kizárólag a tartozékpiacon szabadon elérhető kiegészítőkből válogatva akarták megépíteni álmaik városi crossoverét. Az eredmény jobbra sikerült, mint gondolták.
A Super Street magazin nyomtatott vagy digitális oldalait lapozgatva szebbnél szebb, izgalmasnál izgalmasabb építésekkel találkozhatunk. Rendszerint egyedi gyártású alkatrészek felhasználásával, rengeteg utánajárás, tervezés és frusztráció nyomán születnek újjá a gyakran tizenéves, szebb időket megélt modellek. Ők viszont a piac egyik legfrissebb ajánlatát szerették volna a maguk képére formálni, méghozzá kizárólag katalógusból összeválogatott tartozékokból.
A szerkesztőség tartósteszt-parkjából végül a Lexus UX-et választották ki erre a projektre, és a változatosság kedvéért letértek az ültetés, szélesítés és motortuning felé vezető, igen gyakran járt ösvényről (korábban több Toyota és Lexus crossoverből is építettek már kvázi sportautót), és inkább felfelé szerettek volna terjeszkedni – minél egyszerűbben, átláthatóbban, mégis látványosan.
A feladatokat három pontban határozták meg: megemelni a futóművet, kiválasztani a műfajjal harmonizáló optikai kiegészítőket, majd végül praktikus tartozékokkal felszerelni az autót – méghozzá úgy, hogy azzal ne csorbítsák elsődleges szerepkörét, azaz a városi és elővárosi ingázást, illetve a rövidebb utazásokat.
Ezért tehát nem kőkemény offroad futóművet szereltek az autó alá: megtartották a gyári rugóstagokat, de hosszabb rugókat szereltek be. Elöl 25, hátul 30 mm-rel nőtt meg a szabad hasmagasság, ami szerénynek hangzik ugyan, de a gyakorlatban tekintélyt parancsolónak bizonyult. Ami a módosítás praktikus oldalát illeti, az emelt padlónak még városban is hasznát látja az ember, ugyanakkor országúton sem válik tőle billegőssé a jármű…
…kivéve persze, ha kisebb keréktárcsákat és ballonos terepabroncsokat szerel fel az ember. A Super Street stábja azonban nem tudott ellenállni a csábításnak, és 17×7 colos beadlock keréktárcsákat, valamint a gyárinál keskenyebb, de agresszív mintázatú, 225/65 R17 méretű 4×4 abroncsokat tettek az autóra. Ezek pont elfértek anélkül, hogy módosítani kellett volna a kerékíveket – ez nem csak a költségek és a gyors megvalósítás szempontjából fontos, de azt is lehetővé teszi, hogy később nyom nélkül visszaalakíthassák gyári állapotára az autót.