Így építsük át a gyári UX-et
Miután az első két feladatkör szerencsésen és frappánsan megoldották, a projekt harmadik fázisa bizonyult a legnagyobb kihívásnak. Az UX ugyanis túlságosan új modell még a piacon, így viszonylag szűk a hozzá kínált tartozékok és kiegészítők választéka. Szerencsére a legnagyobb alkatrészpiaci gyártók kínálatában találtak olyan, univerzális csomagtartó keretet, gallytörő rácsot és kartervédő lemezt, amelyek módosítás nélkül vagy minimális átalakítás után tökéletesen illeszkedtek az UX-re.
Az i-re közismerten robusztus, vízálló, elpusztíthatatlan csomagtartó dobozokkal, valamint egy hűtődobozzal tették fel a pontot: ezek úgy illeszkedtek a tetőcsomagtartóra, mintha kifejezetten oda gyártották volna őket, és látványos, hiteles ellenpontjául szolgáltak a bütykös abroncsoknak.
Az átépítést ugyan Észak-Amerikában követték el, ezért a felhasznált kiegészítők többsége helyi specialisták polcairól került le. Ugyanakkor az öreg kontinens is hozzájárult a projekthez, a hosszabb rugókat egy európai, pontosabban német műhely szállította.
Ez jelképes jelentőséggel bír: semmi akadálya nincs ugyanis annak, hogy akár Magyarországon is elkészüljön egy hasonlóan igényes, teljes egészében szabadon megvásárolható tartozékokra épülő Lexus UX.
Alkatrész |
Gyártó |
Modell |
|
|
|
Rugók |
H&R Spezialfedern |
GmbH Adventure Raising |
Keréktárcsák |
RAYS Japan |
Team Daytona M9 |
Abroncsok |
Yokohama |
Geolandar M/T G003 |
Tetőcsomagtartó |
Armordillo |
VX |
Gallytörőrács és kartervédő |
Armordillo |
AR |
Dobozok és hűtőtáskák |
Pelican |
Air Case, Elite Cooler |
Fotók:
Renz Dimaanda