Így készül az új Cupra e-Racer a versenyre

Vegyíteni a teljesítményt és az elektrifikációt a hatékonysággal és a fenntarthatósággal. Ez jelentette a kihívást a CUPRA csapat számára, amikor megtervezte és kifejlesztette autóját a több márkás, 100% -ban elektromos turistaautók bajnokságára, a Pure ETCR-re. Az eredmény a CUPRA e-Racer, amely készen áll arra, hogy meghódítsa a versenypályákat.

Új e-Racer az új Leon számára. Az elődhöz hasonlóan az e-Racer-t a CUPRA Leon-ból fejlesztették ki. A személygépkocsi legújabb nemzedéke áramvonalasabb kialakítású mint valaha, ami segített a CUPRA Racing mérnökeinek dinamikusabb és erősebb, a 270 km / óra sebességet is elérni képes versenyautó kifejlesztésében. „Az alváz teljesen új, mivel az új Leon platformján alapul, és ez 50 milliméterrel hosszabb és hatékonyabb kialakítással bír. A padlólap és a karosszéria mozgó részei is szigorúan szabványosak. A lökhárítók, a küszöbök, a sárvédők és a spoiler mind újonnan tervezettek. Ezen túlmenően olyan aerodinamikai elemeket is adtunk az autónak, mint például egy elülső légterelő.”– magyarázza Xavi Serra, a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője.

Nagyobb teljesítmény, nagyobb hatékonyság. A 2020-as e-Racer egyik újdonsága az akkumulátor megnövelt kapacitása. A cellák száma 6,270 egységre növekszik, új belső elrendezéssel és jobb hűtéssel, amelyekkel hatékonyabbá vált töltési időt kihasználása. „Újabb lépést tettünk előre a biztonság területén is, mivel azon dolgoztunk, hogy javítsuk az akkumulátor ellenálló képességét ütközés vagy más behatás esetére.” – mondja Xavi Serra. Az elektronikus rendszert szintén áttervezték és átprogramozták.

Hajszálpontos evolúció. Számos elemet újra terveztek, hogy kihasználják a CUPRA Leonra épülő e-Racer 50 milliméteres kibővítését, és új akkumulátort védő szerkezetet alakítottak ki. „Sok alkatrész súlyát optimalizáltuk, és a karosszéria belső részében is jelentős változásokat eszközöltünk az akkumulátor és más elektromos alkatrészek beszerelésére.  Nem csupán a biztonsági keretet erősítettük meg a verseny szempontjainak megfelelve, hanem új alkatrészekkel is dolgoztunk a jobb szilárdság és torziós szint elérése érdekében.”– magyarázza a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője.

100% CUPRA. Az e-Racer külseje is megváltozott a jellegzetes réz színű keréktárcsákkal, és a fehér és a kék fényezés erősebb kombinációjával. „A CUPRA DNS-ét áramvonalasabb koncepcióval akartuk kombinálni. Ennek érdekében progresszív grafikát terveztünk réz elemekkel, amelyek a lendületességen túl meghatározzák és lágyítják a karosszéria fehér és kék részeinek kapcsolatát is.”– mondja Francesca Sangalli, a Colour & Trim Concept & Strategy (színezési és  szabási stratégia) felelőse.

A zéró széndioxid kibocsátású verseny jövőjének megteremtése. Az innovatív forma 4 motort rejt, amelyek az elektromos versenyautót mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsítják fel 100 km / órás sebességre. Ezzel a teljesítménnyel, amelyet az autó egyetlen sebesség fokozatban ér el, az új e-Racer Mattias Ekströmmel és Jordi Genével, mint hivatalos pilótákkal készen áll az új, 100%-osan elektromos verseny túraautók bajnokságra, a Pure ETCR-re. „Az e-Racer volt a viszonyítási alap a több márkájú nemzetközi verseny létrehozásához. Műszaki szempontból mi készítettük elő a terepet.”– mondja Xavi Serra.

Az e-Racer műszaki mutatói 1-től 6,270-ig
1 sebesség
4 motor
3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km / órás sebességre
50 perc szükséges az akkumulátor feltöltéséhez
100%-ban elektromos
270 km / óra a csúcssebessége
500 kW teljesítmény
500 kg súlyú akkumulátor
6,270 cella az akkumulátorban