Így lehet visszaváltani a fel nem használt 100E Repülőtéri vonaljegyet

 A Budapesti Közlekedési Központ 2020. július közepe óta díjmentesen visszatéríti a fel nem használt 100E Repülőtéri vonaljegyek árát. Erre az ügyfeleknek személyesen és elektronikusan is van lehetőségük, a magyar és a külföldi állampolgároknak egyaránt.

Fontos, hogy kizárólag azt a Repülőtéri vonaljegyet lehet díjmentesen visszaváltani, amelyet 2020. október 2. előtt vásároltak és még nem használták fel utazásra.

Személyes visszaváltás

Személyes ügyintézésre a BKK bámelyik ügyfélközpontjában van lehetőség. Ebben az esetben a BKK azonnal, készpénzben visszatéríti a fel nem használt jegy árát.

Személyes visszaváltásra kizárólag akkor van lehetőség, ha az ügyfél még nem nyújtotta be a kérelmet egyéb csatornán.

Az online visszaváltás menete

Az elektronikus visszatérítés lehetősége a magyar és a külföldi állampolgárok számára is adott. A visszaváltásra vonatkozó igényt a bkk@bkk.hu e-mail-címen lehet jelezni. Ebben az esetben az ügyfélnek az alábbi lépéseket kell megtennie:

·         Ketté kell tépnie a visszatérítendő 100E Repülőtéri vonaljegyet, figyelve arra, hogy a jegyen lévő sorszám látható maradjon;

·         a két jegydarabot egymás mellé helyezve, de egymástól jól elkülönítve kell lefotózni;

·         ha a jegy első oldalán valamiért nem látható a sorszám, akkor a jegy hátoldalán levő sorszámot is le kell fényképezni;

·         a fotót csatolni kell a bkk@bkk.hu címre küldött kérelemhez.

A visszatérítéshez a fentiek mellett további információkat is meg kell adni az e-mailben.

Ha a Repülőtéri vonaljegy árát eredetileg készpénzzel fizették ki, akkor a BKK-nak küldött levélben fel kell tüntetni

·         a bankszámlaszámot, amelyre a visszaigényelt összeget kérik;

·         a bankszámlatulajdonos nevét és címét;

·         külföldre utalás esetén pedig a fentiek mellett az IBAN számot, a SWIFT kódot illetve a fogadó bank nevét és címét is.

A felsorolt adatok hiányában a BKK sajnos nem tudja visszautalni az igényelt összeget.

Ha a Repülőtéri vonaljegy árát eredetileg bankkártyával fizették ki, akkor a levélben meg kell adni

·         a bankkártya utolsó 4 számjegyét,

·         digitális kártya esetében pedig a digitális kártya számát.

Erre azért van szükség, hogy ne lehessen a jeggyel visszaélni és az összeg mindenképp a jogos tulajdonosához, azaz arra a bankkártyára érkezzen vissza, amelyikkel eredetileg megvásárolták.

A visszaváltás határideje

A 2020. október 2-ig megvásárolt és fel nem használt Repülőtéri vonaljegyeket 2021. március 31-ig lehet a fent leírtak szerint visszaváltani.

Ha valaki nem kíván a visszaváltással foglalkozni, akkor a jegyet felhasználhatja egy későbbi utazása során. A vonaljegy típusú jegyek – így a 100E Repülőtéri vonaljegy is – egy esetleges árváltozást követően még egy évig használhatók, majd ezután további 3 hónapig lehet kicserélni őket újabbra az árkülönbözet megfizetése mellett.

Mobiljegyek

A mobilapplikációban vásárolt, de még fel nem használt 100E Repülőtéri vonaljegyet más járatokon nem lehet használni, azonban visszaváltható az alkalmazásban. Ilyen esetben a visszaváltott jegyek árát az applikációban alkalmazott visszafizetési megoldásnak megfelelően visszatérítik.

A mobiljegy felhasználása, vagy visszaváltása a vásárlástól számított 2 éven belül lehetséges.

Budapesti Közlekedési Központ