Így lehet visszaváltani a fel nem használt 100E Repülőtéri vonaljegyet
A Budapesti Közlekedési Központ 2020. július közepe óta díjmentesen visszatéríti a fel nem használt 100E Repülőtéri vonaljegyek árát. Erre az ügyfeleknek személyesen és elektronikusan is van lehetőségük, a magyar és a külföldi állampolgároknak egyaránt.
Fontos, hogy kizárólag azt a Repülőtéri vonaljegyet lehet díjmentesen visszaváltani, amelyet 2020. október 2. előtt vásároltak és még nem használták fel utazásra.
Személyes visszaváltás
Személyes ügyintézésre a BKK bámelyik ügyfélközpontjában van lehetőség. Ebben az esetben a BKK azonnal, készpénzben visszatéríti a fel nem használt jegy árát.
Személyes visszaváltásra kizárólag akkor van lehetőség, ha az ügyfél még nem nyújtotta be a kérelmet egyéb csatornán.
Az online visszaváltás menete
Az elektronikus visszatérítés lehetősége a magyar és a külföldi állampolgárok számára is adott. A visszaváltásra vonatkozó igényt a bkk@bkk.hu e-mail-címen lehet jelezni. Ebben az esetben az ügyfélnek az alábbi lépéseket kell megtennie:
· Ketté kell tépnie a visszatérítendő 100E Repülőtéri vonaljegyet, figyelve arra, hogy a jegyen lévő sorszám látható maradjon;
· a két jegydarabot egymás mellé helyezve, de egymástól jól elkülönítve kell lefotózni;
· ha a jegy első oldalán valamiért nem látható a sorszám, akkor a jegy hátoldalán levő sorszámot is le kell fényképezni;
· a fotót csatolni kell a bkk@bkk.hu címre küldött kérelemhez.
A visszatérítéshez a fentiek mellett további információkat is meg kell adni az e-mailben.
Ha a Repülőtéri vonaljegy árát eredetileg készpénzzel fizették ki, akkor a BKK-nak küldött levélben fel kell tüntetni
· a bankszámlaszámot, amelyre a visszaigényelt összeget kérik;
· a bankszámlatulajdonos nevét és címét;
· külföldre utalás esetén pedig a fentiek mellett az IBAN számot, a SWIFT kódot illetve a fogadó bank nevét és címét is.
A felsorolt adatok hiányában a BKK sajnos nem tudja visszautalni az igényelt összeget.
Ha a Repülőtéri vonaljegy árát eredetileg bankkártyával fizették ki, akkor a levélben meg kell adni
· a bankkártya utolsó 4 számjegyét,
· digitális kártya esetében pedig a digitális kártya számát.
Erre azért van szükség, hogy ne lehessen a jeggyel visszaélni és az összeg mindenképp a jogos tulajdonosához, azaz arra a bankkártyára érkezzen vissza, amelyikkel eredetileg megvásárolták.
A visszaváltás határideje
A 2020. október 2-ig megvásárolt és fel nem használt Repülőtéri vonaljegyeket 2021. március 31-ig lehet a fent leírtak szerint visszaváltani.
Ha valaki nem kíván a visszaváltással foglalkozni, akkor a jegyet felhasználhatja egy későbbi utazása során. A vonaljegy típusú jegyek – így a 100E Repülőtéri vonaljegy is – egy esetleges árváltozást követően még egy évig használhatók, majd ezután további 3 hónapig lehet kicserélni őket újabbra az árkülönbözet megfizetése mellett.
Mobiljegyek
A mobilapplikációban vásárolt, de még fel nem használt 100E Repülőtéri vonaljegyet más járatokon nem lehet használni, azonban visszaváltható az alkalmazásban. Ilyen esetben a visszaváltott jegyek árát az applikációban alkalmazott visszafizetési megoldásnak megfelelően visszatérítik.
A mobiljegy felhasználása, vagy visszaváltása a vásárlástól számított 2 éven belül lehetséges.
Budapesti Közlekedési Központ