Így lett az Audi A4-ből A5

  • Így lett az Audi A4-ből A51
  • Így lett az Audi A4-ből A52
  • Így lett az Audi A4-ből A53
  • Így lett az Audi A4-ből A54
  • Így lett az Audi A4-ből A55
  • Így lett az Audi A4-ből A56
  • Így lett az Audi A4-ből A57

A modellkínálat bővülésével az Audi AG 2024-től átstrukturálja járműveinek elnevezését: a páros számok a jövőben a tisztán elektromos meghajtású modelleket, a páratlan számok pedig a belső égésű motoros járműveket jelölik. A legújabb generáció debütálásával a régóta bestseller Audi A4 az Audi A5 nevet kapta. Négy új változata az A5 Limousine, az S5 Limousine, valamint A5 Avant és az S5 Avant.

Az új modellek hosszabbak és szélesebbek. A módosított arányok a hosszú tengelytávval, a nagy kerekekkel és a lapos, sportos karosszériával megragadják a tekintetet.

A Limousine változatban a sportos, kompakt megjelenésű tetővonal lendületesen ível hátrafelé, a kupéhoz hasonlóan ereszkedik a lapos hátsó szélvédő felé, és látványosan rövid hátsó csomagtérajtóban végződik, markáns kilépőéllel.

A csomagtérajtó, amely ebben a járműszegmensben újdonság, a dizájn és a funkcionalitás meggyőző szimbiózisát alkotja.

Az Avantnál a feszes tetővonal formabontó, integrált tetőspoilerbe fut, amely átível a sportos, lapos hátsó szélvédőn. Az A5 Avant dinamikáját oldalnézetben az ugyancsak meredeken ívelő D-oszlopok is hangsúlyozzák.

A 48 voltos fedélzeti elektromos rendszeren alapuló új mHEV plus rendszer támogatja a belsőégésű motort, és egyúttal növeli a teljesítményt. Az új hajtáslánc generátor (TSG) olyan elektromos hajtást tesz lehetővé, ami hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.

Az Audi A5 modellsorozat mHEV plus rendszere jelentős előnyöket kínál a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás terén az mHEV-rendszerhez képest. A megtakarítás a belépő szintű 2.0 TDI (150 kW front/quattro) esetében akár 10 g/km vagy 0,38 l/100 kilométer, míg a sportos S5 modellek hajtásáról gondoskodó 3.0 TFSI V6-os motorral (270 kW quattro) akár 17 g/km vagy 0,74 l/100 kilométer – a WLTP szerinti szabványos vezetési ciklusban.

A TSG rendelkezik egy olyan funkcióval is, amely rövid időre akár 18 kW (24 LE) kiegészítő elektromos teljesítményt is képes biztosítani a belsőégésű motornak. Lassításkor a TSG akár 25 kW-os teljesítménnyel táplálja vissza az energiát az akkumulátorba (rekuperáció). Ezért bizonyos mértékig a tisztán elektromos tolatás és parkolás is lehetséges. A tisztán elektromos klímakompresszor használatának köszönhetően a klímaberendezés akkor is működtethető, amikor a jármű közlekedési lámpánál megáll, és a belső égésű motor leáll.

dasblog


Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!