Így néz ki egy negyed évszázados autó, ha Lexus

Különleges csemege bukkant fel az interneten: egy 1999-es gyártású Lexus LS, amely a mindennapos használat ellenére olyan makulátlanul néz ki, mintha vadonatúj volna.


HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!

Amikor a Toyota-csoport 1989-ben létrehozta prémium márkáját, a Lexust, és bemutatta annak legelső típusát, az LS szedánt, talán a bennfentesek sem sejtették, hogy nem csak egy brandet, hanem egy legendát teremtenek. A Lexus ma a világ egyik legmegbízhatóbb autómárkája, amelynek vásárlói soha nem látott mértékben ragaszkodnak választásukhoz – nem alaptalanul. A Toyota gyártási filozófiája és minőségi iránti, megszállott elhivatottsága a legmagasabb színvonalú kényelmi és technológiai tartalommal társítva már első próbálkozásra felülmúlhatatlan és utánozhatatlan ajánlatot teremtett.

A cikkünkben szereplő autó nem az első, hanem a második generációs Lexus LS 400 egy példánya, amelyet a márka születésének tizedik évfordulóján, 1999-ben –azaz közvetlenül a harmadik generáció bevezetését megelőző évben – gyártottak. Az autó gondos tulajdonoshoz került, aki az évek során kíméletesen, de rendszeresen használta a szedánt. Később apáról fiúra szállt az autó, és ha lehet, ezzel még jobb kezekbe került. Habár a huszonhárom évnyi használat alatt megtett, nem egészen 230 ezer kilométer viszonylag szerény, évi 10 ezer kilométeres futásteljesítményt jelent, mégis csak közel negyedmillió kilométerről és negyed évszázadról beszélünk.

Ennyi idő alatt akár egy Lexus ragyogása is megkophatna, ennek az autónak a tulajdonosai azonban féltő gondoskodással ügyeltek arra, hogy sem az UV-sugárzás, sem a korrózió ne tegyen kárt az autóban – a karcokról és horpadásokról nem is beszélve. Nem csak a látható, könnyen elérhető elemek makulátlanok, de az egymásra záródó felületek is tökéletes, gyári állapotban vannak.

Az autóra az internet egyik legnagyobb Toyota- és Lexus-rajongója bukkant rá: hősünk magasan képzett és többszörösen kitüntetett Toyota-szerelő, aki szó szerint imádja a munkáját, és aki The Car Care Nut néven vezet egy igen népszerű autós csatornát a legnagyobb videomegosztó portálon. Az alábbi linken elérhető videóban részletesen bemutatja az autót, amely karcolások és fakulások nélkül vészelte át az elmúlt huszonhárom évet.

A filmet végignézve könnyű beleszeretni az autóba, de ne feledjük, hogy ehhez a csodához a Lexus csak az alapokat adta: noha léteznek még a világon a második generációs LS 400-nek hasonlóan hibátlan példányai, a legtöbb autó ma már távol áll ettől a múzeumi állapottól.

Ugyanakkor tagadhatatlan, hogy csak azt lehet ilyen hibátlanul karban tartani, amit eleve tökéletesnek építettek: noha az évek során számtalan alkatrész és fődarab tönkre mehet az XF20 kódjelű szériában, az autónak nincsenek ismert konstrukciós hibái, azaz szakszerű karbantartás mellett negyed évszázad után is problémamentesen használható. Ebben kulcsszerepet játszik az 1UZ-FE kódjelű 4.0 V8-as szívó benzinmotor, amelyet 1998-as bevezetésekor a világ egyik legjobb erőforrásának választottak meg, és amelyet még ma is minden idők egyik legtartósabb, legmegbízhatóbb motorjaként ismernek el – több olyan 1UZ-FE motorról is tudni, amelyek másfél millió kilométer megtétele után is működőképesek.

Fotók: Carscoops.com, YouTube