Így örökíti át a Hyundai a TCR-ben elért sikereit az ETCR-be
- A különböző szériákban – a WTCR-től a WRC-ig – mutatott teljesítményével a Hyundai mára nevet és rangot szerzett magának a nemzetközi motorsport világában
- A villamosított motorsport nem csupán környezetbarátabb, de arra is lehetőséget kínál a gyártóknak, hogy új technológiákat vonultathassanak fel
- A Hyundai megerősíti a közúti elektromos járművek fejlesztése és gyártása terén elért, globális vezető szerepét
A Hyundai az évek során az FIA WTCR és az FIA WRC bajnokságokban szerzett bajnoki címeivel jelentős tényezővé vált a motorsport világában. Az elektromos motorsport növekvő népszerűsége lehetőséget teremt arra, hogy a vállalat jövőbe mutató technológiáit felvonultatva, a közúti elektromos járművek fejlesztésével és gyártásával szerzett tapasztalatokat felhasználva tisztábbá tegyük az autóversenyzést.
Az elektromos autóversenyzés a Hyundai két fő kompetenciája: a teljesítmény és a fejlődés tökéletes kapcsolatát testesíti meg; nem véletlen, hogy a vállalat ezen a téren is meghatározó szereplővé kíván fejlődni.
i30 N TCR: sorozatgyártású járműre épülő versenyautó
A TCR géposztály lehetővé tette a Hyundai számára, hogy megcsillogtassa képességeit a motorsportban. A Hyundai i30 N TCR a tökéletes példája annak, hogy egy sorozatgyártású jármű igenis optimális alapot jelenthet egy ütőképes versenyautó fejlesztéséhez.
Az i30 N TCR bemutatkozása óta az élvonalban versenyez a világ legkülönbözőbb bajnokságaiban. Noha a kategóriában igen éles a verseny, a modell egymást követően kétszer is egyéni bajnoki címet szerzett az FIA WTCR bajnokságban, valamint a német, orosz, maláj és ausztrál nemzeti bajnokságokban, illetve különböző európai, ázsiai és észak-amerikai regionális szériákban. 2020-ban az i30 N TCR nem kevesebb mint hét bajnokságban lett első világszerte.
Az utcai i30 N alapjaira épülő, a TCR előírásai szerint megépített i30 N TCR hajtásáról egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval összekapcsolt, kétliteres turbómotor gondoskodik. Az autó elsőkerék-hajtású, üzemanyag-tartálya 100 literes.
„Az i30 N TCR minden téren kiváló autó. Vezethetősége, motorja, kiegyensúlyozott futóműve: az egyik jobb, mint a másik.” – mondta Gabriele Tarquini, az FIA WTCR 2019-es egyéni bajnoka, aki szerint az autó ugyanolyan fontos szerepet játszik a sikerben, mint a pilóta vagy az őt támogató csapat. „Sehol nem szerezhetsz bajnoki címet kiváló pilóta és remek csapat nélkül, de elengedhetetlen a gyors autó is – márpedig az i30 N TCR határozottan gyors.”
Veloster N ETCR: a Hyundai első elektromos versenyautója
Az ETCR fejlesztése során a Hyundai Motorsport maximálisan kiaknázta a túraautókkal – az i30 N TCR és a Veloster N TCR modellekkel – szerzett tapasztalatait. Az ETCR tökéletes lehetőséget teremt arra, hogy alternatív hajtáslánccal szerelt nagyteljesítményű, sportos járműveket fejlesszünk, amelyek a Hyundai motorsport sikereinek és stratégiáinak új dimenzióját tárják fel.
A Veloster N ETCR a Hyundai első elektromos versenyautója. A közúti Veloster N modellre épülő újdonságot kifejezetten a 2020-ban debütáló új ETCR géposztályra fejlesztették ki. Ez az első olyan versenyautó a Hyundai Motorsport történetében, amely középmotort és hátsókerék-hajtást kapott.
A Williams Advanced Engineering által szállított, 798 voltos akkumulátorcsomag a padlóban kapott helyet, legnagyobb csúcsteljesítménye 500 kW, maximális állandó teljesítménye 300 kW.
A hátsókerék-hajtású jármű a Hyundai Motorsport túraautó-versenyzésben szerzett tapasztalatait hasznosítja. Az autó ugyanúgy a csapat alzenaui (Németország) központjában készült, ahogy az i20 R5, az i30 N TCR, a Veloster N TCR és az i20 Coupe WRC.
„A villanymotor nyilvánvalóan egészen máshogy fejti ki a teljesítményét, mint egy szokásos benzinmotor. Gyorsulása lehengerlő – úgy vélem, ez az autó egyik legnagyobb ütőkártyája.” – mondta Augusto Farfus, a Hyundai Motorsport ETCR tesztpilótája. „Hátra van még némi fejlesztőmunka, ám a tesztek során már mostanra is hatalmas előrelépéseket értünk el a Veloster N ETCR-rel. Az i30 N TCR volt a Hyundai Motorsport első pályaversenyautója, és világszerte győzelmet győzelemre halmozott. Biztos vagyok abban, hogy a Veloster N ETCR – a Hyundai első elektromos versenyautója – ugyanilyen sikeresnek bizonyul majd.”