Így óvja ügyfeleit a BKK a hőségriadó idején
A Budapesti Közlekedési Központ a forró nyári napokon is törekszik arra, hogy biztosítsa ügyfelei számára a kényelmes és biztonságos utazást. A BKK az országos tisztifőorvos által 2021. június 19-én, szombat éjféltől elrendelt másodfokú hőségriasztás kihirdetése után azonnal vízvételi és hűsítő pontokat állított fel Budapest legforgalmasabb helyszínein, illetve a járatokon is fokozottan használják a klímaberendezést.
A Budapesti Közlekedési Központ a tavalyi évhez hasonlóan idén is igyekszik a közösségi közlekedésben résztvevők utazását a hőség beköszöntével is minél komfortosabbá tenni. A társaság a BKV Zrt.-vel együttműködésben ivókutakat állított fel a metrók területén. Az idén 12-vel több ivókút áll rendelkezésre, azaz már 34 ponton biztosított a fővárosiak felfrissülése. Emellett a BKK tíz ügyfélközpontjában is található vízvételi pont, amelyet a városban közlekedők szintén szabadon használhatnak. Ügyfeleink figyelmébe ajánljuk a BKK FUTÁR applikációt, amelyben többek közt az ivókutak láthatóságát is be lehet állítani annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb megtalálják a legközelebbi ivókutat.
A Fővárosi Önkormányzat a kerületi önkormányzatokkal együttműködve két hűsítő szigetet is létrehozott a Boráros téren és a Baross téren. Ezeken a helyszíneken napenergia által hajtott ventilátorok és növények segítik könnyebben elviselni a hőséget. A BKK fokozott klímaellenőrzést rendelt el a járatokon, valamint nyomatékosan felhívja a járművezetők figyelmét a klímaberendezés használatára.
A Budapesti Közlekedési Központ a hőségriadó idején biztosítja a járművezetők leváltását vagy félreállási lehetőségét, illetve megfelelő mennyiségű védőitalt és több pihenőidőt nyújt számukra. A járművezetőknek, a jegyellenőröknek és a metró beléptető személyzetnek a rendkívüli melegre való tekintettel lehetőségük van rövidnadrágban végezni a munkájukat.
Budapesti Közlekedési Központ