Így szabadulna meg a BMW a villanyautók akkumulátoraitól
A csereéretté vált energiatárolókat újrahasznosítják, hogy ismét használni lehessen őket.
Mi történik az elektromos járművek akkumulátoraival, miután már nem lehet tovább használni őket? A BMW válasza az újrahasznosítás, amelyre a bajor cég már külön programot indított Kínában.
A kínai szabályok előírják, hogy az akkumulátorokat teljes életciklusuk során nyomon kell követni, beleértve azt is, hogy a gyártó hogyan kezeli az energiatároló egységeket, miután azok élettartamuk végére értek.
Miután az akksi kikerült az autóból, két forgatókönyv létezik. Vagy újrafelhasználják, vagy újrahasznosítják. Előbbi esetben ezeket az egységeket például arra használják, hogy a BMW gyáraiban dolgozó targoncákat lássák el energiával.
Ha az akkumulátorokat nem lehet más járművek meghajtására felhasználni, akkor az olyan nyersanyagokat, mint a kobalt, a nikkel és a lítium, kivonják belőle. Ezeket az új akkuk gyártásánál hasznosítják. A BMW képviselője elmondta, hogy jelenleg ezeknek az akkumulátoroknak a többsége a tesztjárművekből kerül ki, mivel a sorozatgyártású modellek még nem elég idősek ahhoz, hogy bármi probléma legyen az akkumulátoraikkal.
A bajor gyártó szerint így 70 százalékkal csökkenthető a CO2-kibocsátás, a friss nyersanyagokból készült akkumulátorokhoz képest.
Jochen Goller, a BMW kínai régióért felelős vezetője elmondta, az erőforrások egyre szűkösebbé válása és az emelkedő nyersanyagárak fényében különösen fontos a körforgásos gazdaság előmozdítása, az újrafelhasználható anyagok arányának növelése és a nyersanyagoktól való függőségünk csökkentése.
Forrás:
CarBuzz @ mahzrt.hu