Íme a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás, amely Valentino Rossi születésnapját ünnepli

- A különkiadás kétféle jellegzetes dizájnváltozatban lát napvilágot: Sport és Style
- Mindkettő 46 darabos limitált szériában
- A különkiadás további két exkluzív fénypontja a VR46 Motor Ranch-en és a Misano World Circuit Marco Simoncelli versenypályán tett látogatások
Sehol máshol el nem érhető, exkluzív BMW podcastok, és videók a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!
46 éves lett a 46-os rajtszám legendás versenyzője, Valentino Rossi – a BMW M GmbH pedig tökéletes ajándékkal ünnepli a kilencszeres motorkerékpár-világbajnokot és a bajor prémiummárka nagyteljesítményű sportautókat gyártó divíziójának aktuális gyári pilótáját: a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadással (kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 232 gramm / km; CO2-osztály: G)*. A modell a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot, kétféle jellegzetes dizájnváltozatban: Sport és Style. A „Doktor” személyesen is kivette a részét a kétféle változat megtervezéséből. Mindkettő 46 darabos limitált szériában készül el. A legendás szám, amely az évtizedek során Valentino Rossi védjegyévé vált, a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás karosszériáján és utasterében számos helyen visszaköszön, így például az ajtókon és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tetőn is.
A BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás tulajdonosai további két, egyedülállóan exkluzív élménnyel is gazdagabbak lesznek: ezek egy személyes találkozó Valentino Rossival a VR46 Motor Ranch-en, a versenyző Tavullia városában található otthonában, valamint egy BMW M vezetéstechnikai tréning a Misano World Circuit Marco Simoncelli versenypályán.
„Nincs még egy márka, amelynek génjei olyan mélyen a motorsportban gyökereznének, mint a BMW M esetében. Büszke vagyok arra, hogy a divízió gyári pilótája lehetek és így én is osztozhatok e szenvedélyben. Az pedig, hogy elkészült egy különleges VR46 kiadás, amelynek tervezési folyamatában én is a kezdetektől jelen voltam, kiváltképp büszkévé tesz. Fantasztikus érzés lesz a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadást az utakon, később pedig a versenypályákon is viszontlátni”
– mondta Valentino Rossi a különkiadásról és a BMW M divízióval való együttműködéséről.












Sehol máshol el nem érhető, exkluzív BMW podcastok, és videók a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!
Exkluzív BMW Individual karosszériafényezések, valamint speciális karosszéria-kiegészítők és utastéri részletek
Az egyik leginkább szembetűnő újítás, amelyben a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás különbözik a BMW M4 CS modelltől (kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 232 gramm / km; CO2-osztály: G)*, az a kétféle exkluzív BMW Individual karosszériafényezés, amelyek tökéletesen harmonizálnak a megannyi, átlátszó lakkal kezelt szénszál-felülettel, például a motorháztetőn. A különkiadást emellett számos exkluzív karosszéria-kiegészítő és utastéri részlet színesíti. A kétféle dizájnváltozat színösszeállítását Valentino Rossi kedvenc tónusai és kifejező vizuális stílusa ihlették. A Sport dizájnváltozat például Marina Bay Blue metál karosszériafényezési árnyalatot visel, mindkét oldalt nagyméretű 46-os rajtszámmal, sötét Tanzanite Blue metál színben. A Style dizájnváltozat esetében a karosszéria matt Frozen Tanzanite Blue metál fényezésben ragyog, a 46-os rajtszám pedig kétoldalt Frozen Marina Bay Blue metál árnyalatú. A legendás pilóta előtti főhajtás részeként a BMW M hűtőrács kerete és a BMW M könnyűfém keréktárcsák egyik „V” küllőpárosa – amely a versenyautókhoz hasonlóan a szelep helyét jelzi – élénk sárga fényezést kapott, ahogyan a BMW M logóval ellátott féknyergek és a Sport dizájnváltozat tetőíve is. A szénszál-erősítésű tetőn nagyméretű, kézzel festett VR46 logó (természetesen élénk sárga színben) és Valentino Rossi aláírása látható. A csomagtérajtót VR46 felirat díszíti.
A sárga stílusjegyek a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás Night Blue árnyalatú utasterében is visszaköszönnek. Az M Carbon kagylóüléseket Black/Night Blue kéttónusú Merino bőrkárpitozás díszíti, amellyel az Alcantara vállrész Sao Paulo Yellow színe alkot exkluzív kontrasztot. A fejtámlák és a küszöblécek élénk sárga VR46 logót viselnek. Sőt mi több, a háromküllős, lapos alsó karimájú BMW M Alcantara kormányt is élénk sárga kontraszt-varrás és 12-órás jelzés díszíti. A szénszálból készült középkonzol a limitált széria mindegyik példánya esetében egyedi „1/46” sorszámot visel.
Soros hathengeres benzinmotor 405 kW / 550 lóerő maximális teljesítménnyel
A BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás lüktető szíve egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, magas fordulatszám-tartományig kalibrált, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, amelyet az első naptól kezdve a versenypályás használat sajátosságai szerint fejlesztettek tovább a mérnökök. Első lépésként 2,1 barra növelték a két darab egycsatornás (MonoScroll) turbófeltöltő maximális töltési nyomását, majd a motorvezérlő elektronikában eszközöltek néhány típus-specifikus fejlesztést. A modell maximális teljesítménye így 405 kW / 550 lóerő, amelyet nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó, M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű továbbít az úttestre. Az azonnal felépülő teljesítmény és a soros hathengeres benzinmotor magas fordulatszám-tartományig kalibrált kialakítása lélegzetelállító gyorsulási értékeket garantál. A különkiadás mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a 200 km/órás sebességet pedig nulláról 11,1 szekundum alatt éri el. Az „1 lábhossz előnyt” alkalmazó mérési módszer** szerint a modell sprintideje csupán 3,1 másodperc, illetve 10,8 szekundum. A 80 km/órás tempóról indított és 120 km/órás sebességig tartó gyorsulást a modell 4. sebességi fokozatban 2,6 másodperc, 5. sebességi fokozatban pedig 3,3 másodperc alatt abszolválja. A különkiadás alapfelszereltségként kapja meg az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomagot, amely 302 km/óránál elektronikusan limitált végsebességet kínál.
A kiváló rendszerreakcióhoz a típus-specifikus motorrögzítési megoldás is hozzájárul: a megnövelt rugóúttal dolgozó, speciálisan kifejlesztett motortartó bakok extrém mereven rögzítik a modell vázszerkezetéhez az erőforrást, amely a gázpedál lepadlózására így még gyorsabban és még pontosabban reagál. A hajtáslánc kenési- és hűtőrendszerét a legextrémebb versenypályás használat szempontjai szerint tervezték meg a mérnökök, a tartósan magas fordulatszám-tartományban pörgő motor megnövekedett terhelését és a rendkívüli oldalirányú gyorsulásokat is figyelembe véve. Az erőforrás egyedi teljesítmény-karakterisztikájának a duplacsöves sport kipufogórendszer szolgáltat méltó hangaláfestést, elektromosan vezérelt szelepekkel, titánból készült, súlycsökkentett kipufogódobbal és kétoldalt matt Black árnyalatú dupla végződéssel – hamisítatlan BMW M stílusjegyként.
Típus-specifikus futómű-technológia és vezérlőrendszerek
A mérnökök a BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás futómű-technológiáját részletekbe menően az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához, illetve az átfogó járműkoncepció sajátosságai és súlyelosztási adottságai szerint hangolták be. A tengelyenként hangolt kinematika, valamint az egyes kerekek dőlésszögének, a lengéscsillapítók keménységének, a kiegészítő spirálrugók mozgástartományának és a stabilizátorok feszességének egyedi beállításai a tűpontos kormányozhatóság optimalizálását, a kanyarodások közben felépülő oldalirányú erőhatások kezelését, a rugózás és a lengéscsillapítás karakterisztikájának tökéletesítését, illetve az optimális kerékpozíciók fenntartását szolgálják. A különkiadás adaptív M futóművének elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói ugyancsak típus-specifikus hangoláson estek át, ahogyan a változó áttételű, elektromechanikus M Servotronic kormánymű és az integrált fékrendszer is.












Sehol máshol el nem érhető, exkluzív BMW podcastok, és videók a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!
A 46-os szám legendája – egy kivételes versenyző védjegyeként
Páratlan motorsport-karrierje során a 46-os szám Valentino Rossi védjegyévé vált, amely mára sokkal többet jelent, mint csupán a legendás versenyző „Doktor” beceneve. Valentino Rossi édesapja, Graziano Rossi 46-os rajtszámot viselő motorkerékpárjai láttán már karrierje kezdetén a 46-os rajtszámot választotta, és akkor sem váltott a világbajnokokat megillető 1-es rajtszámra, amikor az abszolút dobogó legfelső fokán végzett.
Valentino Rossi a 125 köbcentis kategóriában aratta első világbajnoki címét, 1997-ben. Két évvel később a 250 köbcentis kategóriában is diadalmaskodott. 2000-ben lépett fel a topkategóriát jelentő 500 köbcentis mezőnybe, amelynek már 2001-ben az élén végzett. 2002-ben a kategóriát a MotoGP™ osztály váltotta, amelyben Rossi továbbra is uralkodó maradt. 2005-ig további négy világbajnoki címet zsebelt be, majd 2008-ban és 2009-ben még egyet-egyet. E kilenc világbajnoki címével és nem kevesebb, mint 115 GP-futamgyőzelmével Valentino Rossi a világ három legsikeresebb motorkerékpár-versenyzőinek egyike, aki nemzetközi motorsport- és stílusikon is egyben. Az évtizedek során a VR46 egyértelműen a védjegyévé vált, Valentino Rossi otthona, az olaszországi Tavullia városa pedig a versenyző iránti tiszteletből 50 km/óráról 46 km/órára csökkentette a lakott területen belül megengedett maximális közlekedési sebességet.
A BMW M divízió gyári pilótája 2023 óta
Valentino Rossi a MotoGP™ 2021-es versenyszezonjának utolsó futamán köszönt el a kétkerekű versenysportok királykategóriájától, majd figyelmét kizárólag a négykerekű versenysorozatok felé fordította: a Forma-1 versenyautóival számos teszten részt vett, valamint vendégszerepelt a raliban és a hosszútávú futamokon is. A „Doktor” a 2023-as idény kezdete óta dolgozik a BMW M divízió gyári pilótájaként: a BMW M WRT csapat BMW M4 GT3 versenyautójával olyan sorozatokban állt már rajthoz, mint a GT World Challenge Europe vagy az FIA World Endurance Championship (FIA WEC) – amelynek a 24-órás Le Mans-i verseny is része. 2025 február elején, az International GT Challenge (IGTC) szezonnyitó futamának otthont adó Mount Panorama Motor Racing Circuit versenypályánValentino Rossi második helyezést ünnepelt a Bathurst-i 12-órás futamon a BMW M4 GT3 versenyautóval.
Exkluzív találkozás Valentino Rossival
A BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás tulajdonosai egy kétnapos, egyedülállóan exkluzív élménnyel is gazdagabbak lesznek Olaszországban. Első nap ellátogathatnak Tavullia városába, ahol Valentino Rossi személyesen, sütögetéssel és kötetlen beszélgetéssel fogadja őket a VR46 Motor Ranch-en. A második nap a Misano World Circuit Marco Simoncelli versenypályán zajlik majd, ahova a BMW M GmbH különleges BMW M vezetéstechnikai tréninggel készül. Valentino Rossi itt 2023-ban és 2024-ben is megnyerte a GT World Challenge Europe Sprint Cup futamokat, mindkét esetben a BMW M4 GT3 versenyautó volánja mögött.












Sehol máshol el nem érhető, exkluzív BMW podcastok, és videók a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!
*Kombinált üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok
BMW M4 CS (kombinált, WLTP: 10,2 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 232 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: G)
BMW M4 CS Edition VR46 különkiadás (kombinált, WLTP: 10,2 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 232 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztály: G)
**Az „1 lábhossz előny” alkalmazásával számított érték. Ezzel az alternatív mérési módszerrel az időmérés egészen addig nem kezdődik el, amíg a modell el nem éri az 1 lábhosszra (30,48 centiméterre) lévő fénysorompót.