Íme a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtásláncú, magabiztos új Fiesta
A Ford ma mutatta be első ízben az új Fiestát, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és kifinomult mild hibrid hajtása minden eddiginél jobban felkészíti a kompakt ferdehátút a jövő kihívásaira.
A Fiesta eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a különböző Fiesta-változatok is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól. A Trend, Titanium, ST-Line és Active kivitelek egyedi stíluselemeihez még bőségesebb színválaszték társul, nem beszélve a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálatáról. A Fiesta-családban megjelenik az új, fényűző Vignale csomag is.
Az intelligens vezetési élmény érdekében a Fiesta megkapja a legújabb generációs technológiákat. Most először jár mindegyik Fiesta-változathoz LED fényszóró, sőt a vásárlók megrendelhetik a fejlett Matrix LED technológiát is, ami Vakításmentes Távfénnyel működik, és mindig a helyzetnek megfelelően állítja be a fényszóró sugarát.1
Az új Fiestában egy 12,3 colos digitális műszeregység-kijelző található, ami hiánytalanul tájékoztatja a vezetőt a fontos információkról. A Vészhelyzet Előrejelzés1 és a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer1 most először kaphatók a modellhez, amelyben számos egyéb kifinomult vezetősegítő technológia is megtalálható.
Az elektromos hajtásláncokkal az új Fiesta vezetői nemcsak takarékosan és csekély károsanyag-kibocsátással, hanem kifejezetten élvezetesen is autózhatnak. A Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid segít optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást, ugyanakkor készséges gyorsításaival magasabb szintre emeli a Fiesta eddig is legendás menetdinamikáját. A technológiát még hatékonyabbá teszi az opcióként rendelhető hétfokozatú Powershift automata sebességváltó, amivel a fokozatkapcsolások gyorsak és zökkenőmentesek.
A Ford szintén ma mutatja be a Ford Performance által fejlesztett Fiesta ST változatot is. A ferdehátú izomautó felszereltségében megtalálhatók az új Matrix LED fényszórók, a saját tervezésű Performance ülések, illetve az olyan sportos elemek, mint az új Chrystaline Grey fényezésű hűtőrács és az ütős látványt nyújtó Mean Green karosszériafényezés – és az egészre egy 10 százalékos csúcsnyomaték-növelés teszi fel a koronát, amivel a vonóerő eléri a 320 Nm-t
“A Fiesta hosszan tartó sikerének titka, hogy az autó mindig haladt a korral, új meg új magasságba emelve a lécet a vezetési élmény, a technológia és az üzemanyag-takarékosság terén,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó-részlegének vezérigazgatója. “Az új Fiesta most megint irányt mutat a kisautó-szegmens számára, minden életstílushoz kínálva egy megfelelő változatot.”
Friss dizájn, változatos személyiségjegyek
Az új Fiesta alapja a Ford jól bevált B-platformja (amire a Ford Puma kompakt SUV is épül), így az autóból sokféle praktikus és kifinomult három- illtetve ötajtós kivitel készülhetett, amelyek közt minden Fiesta-vásárló megtalálhatja az életmódjához leginkább illő járművet.
A teljes modellcsaládra jellemző új külső stílus egyik közös eleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. A Ford ‘kék ovál’ emblémája most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol még látványosabban érvényesül.
Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta magabiztos, modern formanyelvét. Az alapáras hátsó lámpatesteket fekete keret övezi, a külön rendelhető LED hátsó lámpákat pedig Premium Black külső bevonat egészíti ki.
Minden Fiesta-változatnak saját, jól felismerhető egyénisége van, amit látványosan kihangsúlyoz az egyedi hűtőrács-kialakítás, illetve azok a jellegzetes külső és belső dizájnelemek, amelyek remekül illenek az adott változat egyéni karakteréhez.
A Trend és a Titanium-sorozatok széles felső hűtőmaszkját markáns vízszintes lécek tagolják, magasfényű króm díszléc keretezi, és látványos oldalsó szellőzőnyílások fogják keretbe. A Titanium változatok felső hűtőrácsán a vízszintes lécek ugyanolyan krómborítást kapnak, mint az ablakkeretek.
A Ford Performance autói által inspirált, sportosabb karakterű ST-Line kivitel látványos ismertetőjegye, hogy felső hűtőrácsa mélyebb kialakítású, és ragyogó feketére fényezett méhsejtmintás rács díszíti. A szélesen elnyúló oldalsó szellőzőnyílásokat a karosszéria színére fényezték, a nagyobb méretű alsó hűtőrács pedig határozott kiállást kölcsönöz az autónak.
A kalandozásra született, SUV-hangulatú Active változat keménységet sugalló dizájnelemei látványosan megkülönböztetik a modellt a többi Fiestától. A szélesebb felső hűtőrácsot erőteljes, csillogó fekete függőleges elemek tagolják, a magasabb és szembeötlőbb oldalsó szellőzőnyílások pedig hatásosan kihangsúlyozzák a Fiesta Active magas építését és crossoveres megjelenését.
Az új, merész külső látványvilágot hét új tervezésű könnyűfém keréktárcsa egészíti ki, valamint két új fényezés, a Boundless Blue és a Beautiful Berry árnyalatok.
A Titanium, ST-Line és Active változatokhoz megrendelhető, a dizájn és az exkluzivitás legmagasabb szintjét megtestesítő Vignale csomag olyan különleges tételeket tartalmaz, mint az egyedi formavilágú 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a prémium minőségű Sensico üléskárpitok és a matt karbonszálas hatású belső dekorációs elemek.
“A Fiesta egy kisautó, határozott egyéniséggel. Stílusa mindig is hűen tükrözte élvezetes vezethetőségét és minőségét,” mondta Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az újonnan megalkotott Fiesta most még jellegzetesebb lett, ráadásul a karaktere mindegyik változatnál más és más, így vásárlóink könnyen kiválaszthatják azt a kivitelt, ami a legjobban illik saját stílusukhoz és életmódjukhoz.”
Hajtásláncok a ma és a holnap elvárásaihoz
EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtásával és EcoBoost benzinmotorjaival az új Fiesta kifinomult, élénk és takarékos vezetési élményt kínál.
Az üzemeltetési költségek csökkentésére és a Fiestákra jellemző élvezetes vezetési élmény fokozására tervezett EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion akkumulátor tárolja.
A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,35 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében akkor is működhessen, amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták.
Az új Fiesta 1,0 literes EcoBoost Hybrid motorja 125 és 155 lóerő teljesítménnyel rendelhető meg, és a blokkhoz hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. A WLTP szabvány szerint mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás 4,9 l/100 km2, a CO₂-kibocsátás pedig 111 g/km2, ami 5 százalékkal kedvezőbb a nem hibrid hajtású 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motor értékeinél, és a Ford saját mérései szerint akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele a városi forgalomban.
A 125 lóerős EcoBoost Hybrid erőforráshoz megrendelhető a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automata sebességváltó is, ami zökkenőmentes fokozatváltásokat kínál; ezzel az egységgel az autó legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 117 g/km (WLTP).
A Powershift sebességváltó az üzemanyag-takarékosság érdekében segít optimális szinten tartani a motor fordulatszámát, és a takarékos működést tovább javítja, hogy az Auto Start-Stop rendszer 12 km/órás sebesség alatt leállítja a motort a városi forgalomban. Az automatával a vezetés is élvezetes, mivel előzéskor a váltó akár három fokozattal is visszakapcsol, ha a lehető legerőteljesebb gyorsulásra van szükség.
A Ford 1,0 literes EcoBoost blokkja 100 lóerős teljesítménnyel, 5,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 118 g/km CO₂-kibocsátással szerepel a kínálatban. Az EcoBoost Hybrid változathoz hasonlóan ez az egység is nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és a henger középvonalától eltolt főtengellyel működik, és hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik hozzá.
A Fiesta lelkesítő vezetési élménye még tovább fokozható a Normál, Sport és Eco üzemmódok kiválasztásával, amelyekkel a pillanatnyi forgalmi helyzethez – és persze az autós hangulatához – igazítható a gázreakció, az ESC és a kipörgésgátló működése, és az automata váltós modelleknél a fokozatkapcsolás gyorsasága. A Fiesta Active modellben a fentieken kívül az Ösvény és a Csúszós út üzemmódok is rendelkezésre állnak.
Magabiztos, kényelmes, hálózatba kapcsolt
Az új Fiestában több olyan technológia is bemutatkozik, amelyek kényelmesebbé és magabiztosabbá varázsolják az autózást, legyen szó akár városi vezetésről vagy autópálya-menetről.
Az alapáras LED fényszórókban LED diódák szolgáltatják a tompított, távolsági és nappali menetfényt, határozottan javítva ezzel a látási viszonyokat. A fejlett Matrix LED fényszóró képes a mindenkori közlekedési szituációkhoz igazítani a fénycsóvát.1 A Manőverező Fény és a Rossz Időjárás Fény funkciók1 akkor aktiválódnak, ha a jármű szenzorai azt érzékelik, hogy a Fiesta kis sebességgel manőverez, vagy működik az ablaktörlő; a rendszer ilyenkor automatikusan megváltoztatja a fénypászma terítését, hogy a vezető tisztábban lássa a környezetét. A Vakításmentes Távfény egy előre néző kamera segítségével érzékeli a szemből érkezőket, és ‘vakításmentes foltot’ hoz létre a fénycsóván belül, blokkolva azokat a sugarakat, amelyek a másik autós szemébe világíthatnának. A technológiának köszönhetően sokkal gyakrabban használható a távolsági világítás – vagyis javíthatók az éjszakai látási viszonyok –, anélkül, hogy a Fiesta vezetője elvakítaná a többi autóst.
12,3 colos, teljes egészében konfigurálható TFT digitális műszeregység-kijelzőjén az új Fiesta vezetője személyre szabja és fontosságuk alapján csoportosítsa az információkat. A műszeregység megjelenése a kiválasztott üzemmód alapján változik, és a kijelzőn van egy külön terület a legfontosabb információk – például a vezetést segítő rendszerek – részére.
Az új Fiestában immár a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer1is megjelenik; a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen az autópálya-felhajtón.
A kifinomult technológiák listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Stop & Go és Sebességkorlátozás Felismerés funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika1, ami biztonságos követési távolságot tart a Ford előtt haladó autó mögött. A rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja (a Powershift sebességváltóval felszerelt változatokat).
A városi autózás stresszét csökkenti az Aktív Parkolóasszisztens1 is, ami segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. A vezetőnek nem kell kormányoznia, az ő feladata ilyenkor mindössze a gázadás, a fékezés és a megfelelő sebességfokozat kapcsolása.
A balesetek elkerülésére vagy az ütközés súlyosságának mérséklésére tervezett technológiák közt megtalálható a Keresztirányú Forgalomfigyelővel és Aktív Fékezés funkcióval kiegészített Holttérfigyelő (BLIS)1, a Sávtartó rendszer1 és az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer1.
Mindemellett a Fiesta fejlett konnektivitási funkciókat is kínál. Alapáras a FordPass Connect beépített modem3, ami számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson4 keresztül, például a Járműkeresőt, a Járműállapotot, amivel ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, a gumiabroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb, a Távnyitás/zárást, illetve a Távindítást5, ami a hétfokozatú automata sebességváltóval felszerelt változatokban áll rendelkezésre.
Az új Fiesta konnektivitásának köszönhetően elérhetők a Live Traffic frissítések a külön rendelhető navigációs rendszerhez, valamint a Vészhelyzet Előrejelzés1, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.
Az autóhoz rendelhető SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, illetve a navigáció. A készülék kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, és a hozzá tartozó 8 colos központi érintőképernyő a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható. Ugyanezen a kijelzőn jelenik meg a külön rendelhető tolatókamera 180 fokos képe is.
A SYNC 3 rendszerrel felszerelt Fiesta szolgáltatásai közt immár a Hátsó Üléssori Figyelmeztető is szerepel, ami emlékezteti a vezetőt, hogy ellenőrizze a hátsó ülést, ha az utazás kezdetén a hátsó ajtót is kinyitották, így biztosan nem felejti majd az autóban a gyermekét vagy kedvenc háziállatát.
A vásárlók olyan prémium funkciók közül választhatnak, mint az okostelefonok vezeték nélküli töltése, vagy a B&O hangrendszer 10 hangszóróval, integrált mélynyomóval és 575 wattos Digitális Jelerősítő, ami választható Surround hangzást is kínál.7
Új Fiesta ST – most Mean Green fényezéssel
A Ford ugyancsak ma mutatta be az új Fiesta ST nagy teljesítményű izomautót is, amit a Ford Performance szakemberei terveztek.
A friss külső dizájn leglátványosabb eleme az agresszív orr-rész a méhsejtmintás felső és alsó hűtőráccsal, valamint a nagyméretű oldalsó szellőzőnyílásokkal. A felső hűtőmaszk és az oldalsó szellőzők látványos Chrystaline Grey fényezést kaptak, míg az áramvonalas első spoilert, az oldalsó légterelő szoknyákat, a hátsó spoilert és a hátsó diffúzort a karosszéria színére fújták. Az alapáras 17 colos, illetve az opcionális 18 colos könnyűfém keréktárcsák sötét Magnetite árnyalatúak, a karosszériaszínek listáján pedig megjelent a látványos ST Mean Green szín is.
Az új Performance üléseket kifejezetten úgy tervezték, hogy lendületes autózás közben határozottabb tartást adjanak, utazás közben pedig kényelmesek legyenek. A beépített fejtámasznak és a 14 irányban állítható mechanizmusnak köszönhetően tökéletes az üléshelyzet, a vörös fonallal varrott Sensico kárpit pedig prémium érzetet kínál. Az alul lapított karimájú kormánykerék és a vörös grafikával díszített, karbonszál-hatású dekorációs elemek sportos hangulatot teremtenek az utastérben.
Az autó 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a végsebessége pedig 230 km/óra; minderről egy 1,5 literes EcoBoost motor gondoskodik, amelynek teljesítménye 200 lóerő 6000 1/perc fordulatszámnál, és amelynek csúcsnyomatéka 290 Nm-ről 320 Nm-re nőtt az 1600-4000 1/perc fordulatszám-tartományban. A szabadalmaztatott, hidegen formázott, erővektor szabályozású rugókkal és a Tenneco kétcsöves első lengéscsillapítókkal a Fiesta ST hihetetlenül élénken és stabilan fordul, miközben az opcionális Quaife mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű kifogástalan tapadást és kanyarsebességet biztosít.
A Normál és Sportos Vezetés üzemmódok mellett az új Fiesta ST vezetője a Versenypálya beállítást is kiválaszthatja, ami kikapcsolja a kipörgésgátlót és átállítja az ESP-t a pályaversenyzés körülményeire.
“Azzal, hogy az új Fiesta ST-t egyszerre mutatjuk be a Fiesta kibővített modellkínálatával, vásárlóink minden eddiginél több változat közül választhatnak. A sikkes városi modelltől kezdve az outdoor-kivitelen át az izomautóig rengeteg variáns szerepel a kínálatban, vagyis mindenki megtalálja a neki való Fiestát,” nyilatkozta de Waard.
# # #
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!