Íme a Lexus jövője

Arene operációs rendszer

A Lexus új, Arene operációs rendszere új szórakoztatási és kapcsolódási lehetőségeket nyit meg. A mesterséget intelligencia használatával a beszédvezérlés könnyen és gyorsan válaszol a parancsokra és személyre szabott, rugalmas javaslatokat tehet – mintha csak egy inas dolgozna a kezünk alá. A rendszer képes a vezető szokásait megtanulni, automatikusan, kérdés nélkül aktiválva az előnyben részesített alkalmazásokat és funkciókat.

Meggyőző menetteljesítmények

A Lexus a BEV modellek sajátos teljesítményére, vagyis az erőteljes gyorsulásra és a DIRECT4 összkerékhajtási technológia által kínált lágy, kiegyensúlyozott erőleadásra alapozva fokozza a vezetési élményt, eggyé olvasztva a vezetőt az autójával. A tisztán elektromos Lexus RZ és a nagyteljesítményű hibrid RX 500 modelleknél megismert DIRECT4 rendszer folyamatosan, az egyes kerekek terhelésének függvényében változtatja nyomaték elosztását az első és a hátsó tengelyek között. Ez minden körülmények között optimális tapadást tesz lehetővé, lineárisabb gyorsulás, fokozott kanyarképességek és megnövelt stabilitás mellett. A jövőbeli Lexus BEV modelleken megjelenő steer-by-wire rendszerrel együtt mindez még intuitívabb irányítási élményt nyújt, különösen kanyargós útszakaszokon. Az új Arene operációs rendszer is megváltoztatja a jármű érzetét és viselkedését a különféle vezetési üzemmódokkal, minden eddiginél szélesebb tartományban lefedve a luxusautó és a nagyteljesítményű sportautók szélsőségeket. A vezető ráadásul az érezhető élmények szintjét is maga választhatja meg, módosítva a jármű hangját és vibrációit. Mindezt a steer-by-wire kormányzási rendszer és az over-the-air vezeték nélküli szoftverek lehetősége is megkönnyíti.

Moduláris járműstruktúra

A Lexus BEV modellek következő generációja új, moduláris struktúrát használ majd, amely három részre különíti el a jármű karosszériáját, az első, a középső és a hátsó darabra. Mindezt a gigaöntés teszi lehetővé, egy rendszer, amely a járművek megformálásánál nagyobb szabadságot biztosít. A járművek alkatrészeinek csökkentésével – a járműstruktúra első és hátsó része jelenleg körülbelül 175 különálló elemből készül – a gyártási idő drasztikusan csökken és a különböző járműtípusok fejlesztése is gyorsabban történhet. Az első és a hátsó modulok egyenként kevesebb, mint két perc alatt elkészíthetők. A moduláris struktúra a merevséget is növeli és a tömeget is csökkenti, amely lineárisabb, természetesebb járműdinamikához járul hozzá. A fejlesztésnél a javítási költségeket is szem előtt tartjuk, biztosítva, hogy a kisebb balesetek ne jelentsenek hatalmas számlát az ügyfelek számára. A gyártási folyamat szintén átalakul a járművek automatikus, önvezető mozgatásával az egyes gyártási fázisok között.

Termékfejlesztések a multitechnológiás stratégia jegyében

Rövid távon, egészen 2026-ig, a Lexus folytatja többtechnológiás elektrifikációs hozzáállását, három járműtípusra alapozva: többféle hajtáslánci lehetőséget kínáló modellekkel, mint például az UX, az NX és az RX SUV, a Lexus jelenlegi globális platformjára alapuló BEV modellekkel, mint az RZ, valamint a következő generációs, gigaöntéssel készülő platformra alapuló BEV modellekkel, mint például az LF-ZC koncepció sorozatgyártású változata. A következő években ezen három kategóriában érkező modellek, beleértve a BEV típusokat, tovább bővítik és gazdagítják a Lexus kínálatát. Az újdonságok az akkumulátor- és hajtáslánctechnológia folyamatos fejlesztéséből is profitálnak majd. A Lexus lesz az új akkumulátor-technológiák első adoptálója, beleértve egy új lítium-ion, nagyteljesítményű akkumulátort, amely várhatóan körülbelül 20 perc alatt feltölthető lesz 10-ről 80 százalékra, miközben teljes hatótávja 800 kilométer körüli (WLTP) ciklus. Az ügyfelek választási lehetőségei pedig egy költséghatékonyabb akkumulátor lehetőségével is gazdagodnak. 2024 tavaszán az RZ kínálata tovább nő egy új, elsőkerékhajtású verzióval. Később, a kínálatban elsőként megjelenik a One Motion Grip steer-by-wire kormányzási rendszer opciója is. Ugyancsak a jövőben érkezik egy olyan rendszer, amely visszaadja a kézi váltás okozta érzetet és működtetési jelleget a BEV modellek számára, új dimenzióját nyújtva a Lexus vezetési élményt megcélzó küldetésének. Kívülről a jármű éppen olyan csendes lesz, mint bármelyik BEV, de belül a vezető átélheti a kézi váltás teljes élményét, beleértve a motorhangot és a vibrációkat.

Brutális európai siker

Az idei évben a vállalat várakozásai szerint az európai újautó-értékesítések körülbelül 74.000 példányt tesznek ki, ami körülbelül 50 százalékos növekedést jelent a 2022-es teljesítményhez képest, ami a Lexust az egyik leggyorsabban növekvő prémium márkává teszi. Mindez pedig új rekordot is jelent a régió számára, Oroszország nélkül. A siker alapját az erőteljes modellkínálat adja, amely szinte teljesen megújult az elmúlt két évben. A paletta három vadonatúj modellt is magában foglal, amelyek a kritikus D és E prémium SUV szegmensben indulnak (NX, RX és RZ), hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos hajtásláncokkal. Ez a növekedés a várakozások szerint 2024-ben is folytatódik, tovább hajtva a vállalatot jövőbeli, hatszámjegyű európai céljai felé. A Lexus két vadonatúj modellt mutatott be, amely a márkát új szegmensek irányába is viszi: az új LM luxus személyszállító zászlóshajóként, az LBX pedig a vállalat első kisméretű városi crossovereként mutatkozik be. Az LM korábban nem tapasztalt kényelmet nyújt az utasainak, míg az LBX a prémium szegmens hierarchiáját írja felül, bizonyítva, hogy az előkelő megoldások, a kivételes minőség és a vezetési élmény kis csomagban is elfér. emellett az új generációs GX is bemutatkozik a keleti piacokon: a nagyméretű SUV lenyűgöző luxust egyesít kivételes terepképességekkel. Ezek a modellek is megerősítik a Lexus növekedési ambícióit és azt a vágyat, amellyel a márka folytatja a határok kiszélesítését, olyan járművekkel, amelyek új ügyfélkört is megszólítanak.

Olcsóbb, mégis messzebb megy a Lexus RZ belépő modellje – képgaléria