Íme a Renault Group autonom járműve

A RENAULT GROUP HAMAROSAN AZ AMBICIÓZUS, 4. SZINTŰ AJÁNLATOT INDÍTJA A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSRE

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A Renault Csoport úgy döntött, hogy az elkövetkező években az autonóm járművek stratégiáját úgy közelíti meg, hogy elkülöníti az egyéni járművekre vonatkozó elvárásokat a tömegközlekedés igényeitől:

  • Egyedi jármű esetében: az autonómia helyett segítségnyújtás, az ADAS (fejlett vezetőtámogató rendszerek) a piac legfelső szintjén a még nagyobb biztonság és kényelem érdekében.
  • A tömegközlekedés esetében: az autonómia lényeges és szükséges a régiókban az alacsony szén-dioxid-kibocsátású mobilitás iránti növekvő igények hatékony kielégítéséhez.
  • A már folyamatban lévő bemutatók és együttműködések mellett a Renault Csoport most az autonóm vezetési technológiák piacvezető vállalatával, a WeRide-dal áll össze, és május 26-án, a Roland-Garros 2024 tenisztornán valós körülmények között mutatkozik be először.

A Renault Csoport pragmatikus technológiával rendelkezik, amely azon az elven alapul, hogy az innovációnak csak akkor van értelme, ha azt a lehető legtöbb ember megosztja, gazdaságilag hozzáférhető és valóban hasznos.

A technológiai fejlesztések mára lehetővé teszik, hogy egyre hatékonyabb vezetőtámogató és delegálási funkciókat kínáljanak a különböző járműtípusokhoz és felhasználásokhoz.

Az egyes járművekhez a Renault-csoport már a legtöbb modellnél csúcsszintű vezetési asszisztenst kínál, amely kényelmet és biztonságot nyújt. Egyes funkciók további automatizálása a jármű teljes autonómiájának elérése érdekében egyelőre valószínűtlennek tűnik a jelenlegi szabályozás, a vásárlói elvárások és az ezzel járó összetett technológia költsége miatt.

Ami a tömegközlekedést illeti, a Renault-csoport a fenntartható és autonóm mobilitás igazi szereplője kíván lenni. Ennek érdekében a cégcsoport egy elektromos, robotizált és előre felszerelt miniBusz platformot fejleszt, amely különféle automatizálási megoldásokat fogad majd a szakosodott partnerektől.

A kísérletek már több éve folynak, és hamarosan bejelentenek másokat is, különösen a WeRide-dal, az autonóm járművek világszakértőjével, ahol néhány napon belül, a 2024-es Roland-Garroson bemutatják a tömegközlekedést valós körülmények között. teniszbajnokság.

A Renault Csoport autonóm járművek stratégiája

Nemzetközi konszenzus alakult ki az „automatikus és autonóm vezetés” 6 szintje körül, a vezetési segítség nélküli L0-tól az L5-ös szintig, a végső szintig, ahol a jármű teljesen autonóm lenne, minden helyzetben és fedélzeti felszerelés nélkül. operátor.

Az egyes járművek esetében a Renault-csoport az L2-es vagy akár az L2+-szintre összpontosítja erőfeszítéseit, számos vezetési asszisztenssel, amelyek a piac legfelső szintjén vannak, és biztonságossá és kellemessé teszik járműveit magabiztosan vezetni, mint például a kontextuális körutazás. kontroll vagy sávtartó asszisztens, vagy hamarosan az automatikus előzés funkció. Bár segítséget kap, a vezető továbbra is felelős a vezetésért.

Jelentős technológiai komplexitási különbség van az L2 szintű automatizálás és az L3 szintű autonómia között, mivel a járműnek képesnek kell lennie arra, hogy biztonságosan működjön összetett környezetben, korlátozott vezetői felügyelet mellett. Ebben a szakaszban az ügyfelek által viselt indukált költségek a vezetési előnyökhöz képest elégtelenné, sőt anekdotikussá tennék a keresletet.

Ugyanakkor a Csoport gondoskodik arról, hogy járművei architektúrája az autonóm autók irányába fejlődhessen, ha az elvárások, a szabályozások vagy a technológiák költségei ezt az áttörést megvalósíthatóvá teszik.

Másrészt, ami a tömegközlekedést illeti, a Renault-csoport fontosnak tartja az autonóm járművek kínálatát, amelyek éves szükségletét több ezer kisbuszra becsülik a következő néhány évben.

Az autonóm kisbusz, releváns és szükséges megoldás a tömegközlekedéshez
Európában több mint 400 nagyváros fokozatosan alacsony kibocsátású zónává válik, miközben továbbra is biztosítaniuk kell lakosságuk mobilitását.

Az autonóm tömegközlekedés előnyeiről meggyőződve a Renault-csoport több éve folytat kísérleteket, hogy meghatározza a helyi hatóságok igényeire a legjobb választ, mint például a 2023-ban bejelentett „Mach 2 projekt”, amely 2026-tól a flotta automatizált elektromos kisbuszok a Chateauroux Metropole (Franciaország) tömegközlekedési hálózatába integrálva.

A kísérletek eredményeként a Renault Csoport az új Renault Masteren alapuló robotizált elektromos minibusz platformot kínál, amely képes integrálni olyan speciális partnerek automatizálási megoldásait, mint az EasyMile, a Milla és a WeRide.

A rugalmasabb, autonóm minibuszok a hét minden napján, 24 órában, a hét minden napján, teljes biztonságban üzemelhetnek, és költség és CO2/km.utas tekintetében nulla emissziós alternatívát jelentenek, vagy hatékonyan kiegészítik a meglévő megoldásokat (vonat, villamos, busz). A robotizálás és automatizálás többletköltségeit ellensúlyozhatná a fedélzeti kezelők hiánya. Egy egyszerű távfelügyeleti rendszerre lesz szükség a járműpark működtetéséhez.

WeRide, az autonóm járművek globális specialistája

A Renault Csoport ma új együttműködést kezdeményez a WeRide-al, az autonóm vezetés világhírű szakértőjével, az L4-es szintű autonómiával rendelkező, azaz a vezetési helyzeteket önállóan kezelni képes járművek nagyszabású kereskedelmi bevezetése érdekében. meghatározott tartomány, távoli felügyelettel, de fedélzeti operátor nélkül.

Amikor 2018-ban az Alliance Ventures befektetett az induló WeRide vállalatba, amely akkor fújta el első gyertyáját, előrevetítette, hogy a jövőben nagy szükség lesz a kollektív autonóm mobilitásra.

Azóta a WeRide az autonóm járművek globális etalonjává vált, több mint 700 önvezető járművel (köztük 300 minibusszal) több mint 28 millió km-t tettek meg Ázsiában, a Közel-Keleten és Észak-Amerikában… és hamarosan Európa a Renault csoporttal.

” A Renault-csoport előrehalad önvezető járműstratégiájának megvalósítása felé. Ennek eredményeként kísérleteinknek és partnereinknek, a szakterületük legjobbjainak köszönhetően jóval az évtized vége előtt abban a helyzetben leszünk, hogy magas szintű javaslatot tegyünk. autonóm, alacsony szén-dioxid-kibocsátású minibuszok megfelelő választéka a régiók növekvő igényeinek kielégítésére.”
Gilles Le Borgne, a Renault csoport műszaki igazgatója.

Autonóm ingajáratok a Roland-Garros 2024-re

A torna prémium partnereként a Renault újításokat hajt végre a WeRide-dal az elektromos és autonóm ingajáratok próbája révén, amelyek megkönnyítik a hozzáférést a Roland-Garros stadionhoz, miközben bemutatják az automatizált tömegközlekedési szolgáltatások új technológiáinak érettségét.

2024. május 26. és június 9. között 11 és 19 óra között ez a kísérleti szolgáltatás a P2 parkolóból (a Bois-de-Boulogne szélén) a Roland-Garros stadionba szállítja az utasokat. És a meccsek végén hagyja el a Roland-Garrost a Place de la Porte d’Auteuil-ra vagy vissza a P2 parkolóba.