Íme a továbbfejlesztett Toyota GR Corolla

  • Toyota_GR_Corolla (1a)
  • Toyota_GR_Corolla (14)
  • Toyota_GR_Corolla (12)
  • Toyota_GR_Corolla (11)
  • Toyota_GR_Corolla (10)
  • Toyota_GR_Corolla (6)
  • Toyota_GR_Corolla (5)
  • Toyota_GR_Corolla (4)
  • Toyota_GR_Corolla (3)
  • Toyota_GR_Corolla (2)
  • Toyota_GR_Corolla (1b)
  • Toyota_GR_Corolla (15)

Európa egyelőre csak álmodozhat róla

A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló nem csupán a Toyota motorsport aranykorát elhozó sikerekért (sorozatosan elnyert rally világbajnoki, tereprally világbajnoki, hosszútávú világbajnoki címek és Dakar diadalok sora) felel: az ottani mérnököknek köszönheti azokat a mára ikonikussá vált utcai sportautókat, amelyekhez hasonlót a szigorodó emissziós normák okán már csak kevés gyártó engedhet meg magának, legyen szó akár a GR Yarisról, a GR86-ról, a GR Supráról, vagy épp az Európában egyelőre nem forgalmazott GR Corolláról, amely most komoly frissítést kapott. A továbbfejlesztett GR Corolla a motorsport-versenyeken – mint a Super Taikyu Series – szerzett tapasztalatokat hasznosítja a kanyartempó, a gyorsulás és a hűtési teljesítmény javítása érdekében. Az utcai sportautó egy újonnan kifejlesztett 8 sebességes GAZOO Racing Direct Automatic Transmission (GR-DAT) sebességváltóval is elérhető, amely a továbbfejlesztett GR Yarisban is megtalálható. A professzionális versenyzőktől, tesztpilótáktól és Morizótól, a Toyota mesterpilótájától kapott visszajelzések alapján a fejlesztés a féktelen energiára összpontosított, amely arra készteti a vezetőt, hogy ki se akarjon szállni a volán mögül, akár a határon autózik, akár a hétköznapokban használja az autót.

A TOYOTA GAZOO Racing Japánban is bemutatta a továbbfejlesztett GR Corollát, amely a motorsportokon keresztül szerzett tapasztalatokra épül. A modell a főbb paraméterekben megérkezik az amerikai piacon bemutatott változattal, ám akad néhány egyedi specifikáció, amely csak a Japánban forgalmazott változatban lesz elérhető. A 304 lóerős alapváltozatának részletes bemutatása itt olvasható: Még ütősebb lett a Toyota GR Corolla, de európai bemutatóról továbbra sincs hír – Toyotanews.eu – Newsroom Toyota Central Europe

A japán piacra az alábbi egyedi opciókkal készült a Toyota.

SPORT csomag

A sportosabb, prémium minőségű belső térre összpontosító SPORT csomagot a gyártó opciós csomagként kínálja.


GR-DAT (8AT/4WD)6MT (4WD)
ÜlésekExkluzív félig kagyló ülések (csúsztatható/dönthető ülések GR logóval)
KormánykerékUltrasuede®*1 kárpitozású három küllős kormánykerék (fekete színben, GR emblémával és középpontjelzéssel)
VáltógombUltrasuede® kárpitozású váltógomb (alumínium piros díszítés) Váltószoknya (Ultrasuede® piros varrással)Ultrasuede® kárpitozású váltógomb (alumínium piros díszítés GR logóval) Váltószoknya (Ultrasuede® piros varrással)
KézifékKézifék rögzítőfék (Ultrasuede® kárpitozású markolat) Kézifék szoknya (Ultrasuede® varrással)
Biztonsági övekPiros hárompontos ELR biztonsági övek (előfeszítőkkel és erőhatárolóval az első üléseken)
EgyébFekete betétek (műszeregység, oldalsó regiszterek, Display Audio oldalsó részei, középső egység, váltókar keret, ajtókárpit díszítések, ülésdíszek)

Circuit Mode” a közutakon nem tapasztalható dinamizmus érzéséért

A Circuit Mode egy olyan beállítás, amely olyan funkciókat tesz lehetővé, amelyek kihozzák az autóban rejlő potenciált, például a holtjáték-szabályozás hozzáadásával és a sebességhatároló felső sebességhatárának megemelésével. Ezt csak az arra alkalmas pályákon és létesítményekben lehet használni Japánban. A GPS helymeghatározás és a speciális alkalmazás segítségével történő működtetés a jármű műszerfalát egy külön erre a célra szolgáló műszerfali kijelzőre kapcsolja, amely intuitív módon mutatja a váltás időzítését és a motor fordulatszámát, lehetővé téve a Circuit Mode használatát.

A Circuit Mode főbb jellemzői

Anti-lagCsökkenti a turbó késleltetését, hogy javítsa a gyorsulást, lassításkor és újbóli gyorsításkor egy meghatározott fordulatszám-tartományon belül; A anti-lag beállításai: kikapcsolva, gyenge, enyhe, vagy erős
SebességkorlátozóNöveli a felső sebességhatárt
HűtőventilátorMaximálja a ventilátor teljesítményét a motor vízhőmérsékletének hűtése érdekében
Váltás időzítés jelzőMegjeleníti a váltásjelzőt a műszerfalon, hogy vizuálisan kommunikálja és támogassa a váltást az alkalmazáson keresztül beállított váltási időzítésen alapuló optimális időzítéssel (4000 és 7000 fordulat/perc között); A kijelző opciók vagy a sebességfokozathoz kapcsoltan, mint egy normál fordulatszámmérő, vagy az alkalmazáson keresztül előre beállított, a következő váltásig hátralévő másodpercek számán alapuló időmérő*2.

Frissített alkatrészek, amelyek még jobban kihangsúlyozzák a GR Corolla továbbfejlesztett tulajdonságait

A GR Corollák meglévő tulajdonosai is megvásárolhatják és beszerelhetik a továbbfejlesztett GR Corolla alkatrészeket, amelyek segítségével megtapasztalhatják a frissítés egy részét*3. Az alkatrészek beszerelésekor az alábbi alkatrészkombináció ajánlott az optimális járműegyensúly elérése érdekében, míg az alábbi beszerelési sorrend megkönnyíti a változások végrehajtását.

AlkatrészekFrissítés 1. lépés. Csavarkészlet jobb rögzítési merevséggel
A járművel való egység fokozott érzete
Kormányoszlop és műszerfal megerősítéseKormányoszlop és műszerfal megerősítése
Cserealkatrészek
Hatás– Javított egyenesfutás – Közvetlenebb kormányzás– Javított hátsó tapadási reakció a kormányzásra
Elérhetőség2025 nyarától (tervezett)

AlkatrészekFrissítés 2. lépés. Felfüggesztés a jobb kanyarképességek érdekében
Gyorsabb és stabilabb kanyarképességek
Alsókar és alsó gömbcsuklóElső és hátsó lengéscsillapítók lengéscsillapító rugókkalHátsó stabilizátorHátsó tekercsrugók
Cserealkatrészek
HatásJavított kormányzási reakcióJobb járműstabilitás kanyarodáskorJobb járműkezelhetőség

Fő műszaki adatok



GR-DAT (8AT / 4WD)6MT(4WD)
Teljes hosszúság[mm]4.410
Teljes szélesség[mm]1.850
Teljes magasság[mm]1.480
Tengelytávolság[mm]2.640
Nyomtáv (elöl/hátul)[mm]1.590/1.620
Szállítható személyek száma5
Tömeg[kg]1.500*41.480*4
MotorSoros 3 hengeres turbóval és intercoolerrel
TípusaG16E-GTS
Furat x löket[mm]87,5 x 89,7
Lökettérfogat[liter]1,618
Max. teljesítménykW (LE)/fordulat224 (304)/6.500
Max. nyomatékN・m (kgf・m)/fordulat400 (40,8)/3.250–4.600
WLTC üzemanyag-fogyasztás[km/l]10,812,4
SebességváltóGAZOO Racing Direct automata sebességváltó (8 sebességes automata sebességváltó)iMT (6 sebességes manuális váltó)
Váltóáttétel: 1/2/3/4/5/6/7/8/hátramenet4,435 / 2,809 / 1,933 / 1,497 / 1,266 / 1,000 / 0,793 / 0,650 / 3,5903,538 / 2,238 / 1,535 / 1,162 / 1,081 / 0,902 / – / – / 3,831
Fordulatszám-csökkentő áttétel (első/hátsó)3,329 / 2,2771–4: 4,058
5–6, hátramenet: 3,450 / 2,277
HajtásGR-FOUR 4WD rendszer elektronikus többtárcsás tengelykapcsolóval (3 választható üzemmóddal)
DifferenciálműElölTorsen®*5LSD
HátulTorsen®*5LSD
FutóműElölMacPherson rugóstag
HátulKettős keresztlengőkaros
FékekElölBelső hűtésű tárcsa (18” alumínium, ellentétes 4 dugattyús féknyergekkel)
HátulBelső hűtésű tárcsa (16” alumínium, ellentétes 2 dugattyús féknyergekkel)
KeréktárcsákBBS 8.5J (30 mm-es betétes) kovácsolt alumínium keréktárcsák (Metal Start Titan Black festés, kerékagy díszítéssel)
Gumiabroncsok (elöl/hátul)235/40R18 (YOKOHAMA ADVAN APEX V601)
Üzemanyagtartály kapacitása[liter]50

*1 Az Ultrasuede® a Toray Industries, Inc. bejegyzett védjegye.

*2 A másodpercek száma a következő váltásig eltelt időre utal teljes gázzal történő gyorsítás esetén, az alkalmazáson alapuló beállítási lehetőségek: 1,0, 1,5, 2,0 és 3,0 másodperc.

*3 Nem minden továbbfejlesztett GR Corolla alkatrész kompatibilis a meglévő GR Corollákkal.

*4 A súly 10 kg-mal nő, ha a járművet másodhűtővel szerelik fel.

*5 A Torsen® a JTEKT Corporation bejegyzett védjegye.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!