Íme a vadonatúj HR-V

Honda HR-V e:HEV 2021

HATÉKONY ÉS KÖZVETLEN MŰKÖDÉS A HONDA e:HEV HAJTÁSLÁNCNAK KÖSZÖNHETŐEN

  • A minimalista, kupészerű stílus a Honda modern formatervezési filozófiáját tükrözi
  • A HR-V következő nemzedéke a Honda erős és hatékony, két villanymotoros hibrid hajtásláncával, az e:HEV rendszerrel érkezik a szalonokba
  • A továbbfejlesztett platform és az átgondolt kialakítás maximális helykihasználást tett lehetővé
  • A vadonatúj, kompakt szabadidő-autóval újabb lépést tett a Honda célja felé, miszerint főbb európai modelljei 2022-ben már képesek lesznek elektromos üzemmódban is haladni

A vadonatúj HR-V e:HEV a Honda fejlett, két villanymotoros (generátor és a hajtásért felelő egység), hibrid hajtásláncára épül, így hatékony működés, nagy teljesítménnyel és rugalmas viselkedéssel dicsekedhet. Ez a kompakt szabadidő-autó a vállalat e:HEV-választékának legújabb tagja, s nagyban hozzájárulhat, hogy a Honda beváltsa ígéretét, miszerint főbb európai modelljei 2022-ben már képesek lesznek elektromos üzemmódban is haladni.

A HR-V újra tervezésekor a mérnökök olyan autó megalkotására tűzték ki célul, ami egyszerre látványos és hatékony, ugyanakkor magas használati érték jellemzi. Igazodva a mai kor igényeihez az autó ötvözi a szabadidő-autók stílusát és tágasságát a kompakt építésmóddal, hogy könnyebb be- és kiszállást biztosítsanak az utasoknak. A fejlesztési folyamat során a Honda „Az ember a gép előtt” (Man Maximum, Machine Minimum, MM) filozófiája jutott érvényre, amelynek középpontjában az a meggyőződés áll, hogy a technológia és a tervezés célja a vezető és az utasok igényeinek kiszolgálása.

Kupék ihlette kocsitest prémium szabadidő-autós stílussal

Előre súlyozott, karakteres vonalaival és letisztult felületeivel az új generációs HR-V e:HEV az egyszerű, tiszta, modern tervezés filozófiáját jeleníti meg, amely jellemző a legújabb Honda modellek esetében is.

Ez nem meglepő, hiszen egyazon elvek motiválták a tervezőket: funkcionalitás és szépség. A kupék ihlette forma már ismerős lehet, de most még játékosabb és egyedibb az összhatás, azon túlmenően, hogy magabiztos SUV benyomását kelti. A jellegzetes sziluetthez a 10 mm-rel megnövelt szabad hasmagasság és a 20 mm-rel csökkentett teljes magasság is hozzájárul. Az immáron 18”-os, alapfelszereltségként kínált, kerékgarnitúra szintén a robusztus SUV-k táborába sorolja a Honda modern vásárlóknak szánt újoncát is, akárcsak a visszafogott első túlnyúlás.

Kifinomult felületek meghatározta formavilágával az új HR-V egyszerűséget és letisztultságot sugall, a harmóniát nem törik meg zavaró részletek. A fényszórópár, az autó színére fényezett hűtőrács és a feltűnő alsó légbeömlő tökéletesen belesimul az orr és az első sárvédők alkotta egységbe, merész mégis letisztult megjelenést biztosítva.

A kortárs stílust követő, zavaró részletektől mentes kocsitest oldalán markáns övvonal szalad végig az első lámpáktól a hátsókig, álló helyzetben is olyan hatást keltve, mintha az autó haladna. Hogy garantált legyen a prémium érzet, az elnyújtott front rész és a hátrahúzott A-oszlop hosszabbnak mutatja a motorháztetőt, az – ugyancsak hátrahúzott – utastér pedig kupés arányokkal ruházza fel a modellt. Az esztétika és a hasznosság kombinációja nyilvánvalóan jelenik meg az olyan részletekben, mint a hátsó ajtó rejtett kilincsével és háromdimenziós paneljával egyszerűbbé, ám elegánsabbá vált csomagtérajtó kialakítás.

Fontos megjegyezni, hogy az aerodinamikai hatékonyságot fokozó fejlesztések nem mentek a külső rovására. A menetszelet az első lökhárító vezeti el, az autó mögött jelentkező légörvények kialakulásának esélyét pedig a hátsó oldalsó küszöb és a gondosan formázott hátsó lámpák mérsékelik. Mindez a stabilabb útfekvést szolgálja, és abban is közrejátszik, hogy csökkent az üzemanyag-fogyasztás nagy sebességnél.

Belső kialakítás és kategóriaelső befogadóképesség

Az új HR-V kabinjában minden egyes összetevőt úgy formáltak, hogy légies, csendes és tágas tér jöjjön létre, ugyanakkor az utasok ne érezzék magukat elszigetelve a külvilágtól. A szakemberek munkájának gyümölcseként kényelem és praktikum terén is messze kitűnik kategóriatársai közül a kompakt szabadidő-autóként aposztrofálható HR-V. A kárpitok napjaink divatját követik és minőségi, prémium érzetet keltenek, különösképp, hogy mindenhol kellemes tapintású felületekkel találkozhat a kéz.

A belső részt úgy alakították ki, hogy a térre és a beáramló fényre kerüljön a hangsúly, fokozva ezáltal a kabin légiességét. Ezt az érzést hivatott segíteni az egyedülálló Levegő szétáramlását segítő rendszer (Air Diffusion System) melynek egyedi megjelenésű, L-alakú nyílásait a műszerfal felső sarkaiba helyezték a Honda mérnökei. Ezek, a hagyományos szellőzőrostélyokkal szemben, anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy az közvetlenül a bent ülőkre áramlana, valamint a rendszer szinte észrevétlenül keringteti az oldalablakok, illetve a tető mentén ezáltal kellemes, frissítő légkört teremtve.

A külvilággal tartott kapcsolat legfőbb „csatornái” a szélvédő és az oldalablakok melyek annyi fényt engednek be, amennyi csak lehetséges, ezzel világos környezetbe helyezve a zavaró részletektől mentes műszerfalat. A sofőr ülését 10 mm-rel megemelték, a nagy látómező érdekében a külső tükrök lejjebb kerültek, így nem takarják ki az A-oszlop környékét kanyarodás közben.

A korábbinál kényelmesebb, feszesebb oldaltartású, következő generációs első ülésekben immáron nem rugókészlet, hanem speciális szivacs található, mely segít megelőzni a fáradtságot a hosszú utaknál és növeli a kényelmet a mindennapi használat során. Szintén a vezetés közbeni kényelem érdekében a kezelőszervek a lehető legközelebb kerültek a pilóta látómezejéhez és mivel jól áttekinthető formában, logikus elrendezve kaptak helyet a műszerfalon, biztonságosan, ösztönösen használhatóak.

folyt. köv.!

Az új HR-V e:HEV 2021 második felében debütál az öreg kontinensen. A vásárlók a www.honda.hu/hr-v-hybrid-hirlevel címen jelezhetik érdeklődésüket iránta.