Íme a vadonatúj Mercedes-Benz C-osztály Limuzin és T-Modell
A műszaki adatok áttekintése (benzinmotorok):
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Hengerűrtartalom | cm3 | 1496 | 1496 | 1496 | 1999 | 1999 |
Max. teljesítmény | lóerő/kW | 170/125 | 204/150 | 204/150 | 258/190 | 258/190 |
Fordulatszám-tartomány | 1/perc | 5500-6100 | 5800-6100 | 5800-6100 | 5800 | 5800 |
Elektromos rásegítés | lóerő/kW | 20/15 | 20/15 | 20/15 | 20/15 | 20/15 |
Maximális nyomaték | Nm | 250 | 300 | 300 | 400 | 400 |
Fordulatszám-tartomány | 1/perc | 1800-4000 | 1800-4000 | 1800-4000 | 2000-3200 | 2000-3200 |
Kiegészítő elektromos nyomaték | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
Vegyes üzemanyag-fogyasztás | l/100 km | 6,2-6,5 | 6,2-6,6 (6,3-6,7) | 6,5-6,9 | 6,6-7,0 | 7,0-7,3 |
Vegyes CO2-kibocsátás | g/km | 141-149 | 141-150 (143-153) | 149-157 | 150-159 | 161-168 |
Gyorsulás 0-100 km/h | mp | 8,6 | 7,3 (7,5) | 7,1 | 6,0 | 6,0 |
Végsebesség | km/h | 231 | 246 (240) | 241 | 250 | 250 |
Üzemanyag-fogyasztási értékek a WLTP norma szerint:2
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Vegyes üzemanyag-fogyasztás WLTP | l/100 km | 6,2-7,2 | 6,3-7,1 (6,5-7,4) | 6,6-7,6 | 6,6-7,4 | 7,0-7,9 |
Vegyes CO2-kibocsátás WLTP | g/km | 141-163 | 143-163 (149-168) | 151-172 | 150-169 | 160-180 |
Dízelmotorok:
C 220 d | C 300 d | ||
Hengerűrtartalom | cm3 | 1992 | 1992 |
Max. teljesítmény | lóerő/kW | 200/147 | 265/195 |
Fordulatszám-tartomány | 1/perc | 4200 | 4200 |
Elektromos rásegítés | lóerő/kW | 20/15 | 20/15 |
Maximális nyomaték | Nm | 440 | 550 |
Fordulatszám-tartomány | 1/perc | 1800-2800 | 1800-2200 |
Kiegészítő elektromos nyomaték | Nm | 200 | 200 |
Vegyes üzemanyag-fogyasztás 3 | l/100 km | 5,0-5,2 (5,0-5,3) | 5,0-5,3 (5,1-5,3) |
Vegyes CO2-kibocsátás | g/km | 131-138 (133-140) | 132-139 (134-141) |
Gyorsulás 0-100 km/h | mp | 7,3 (7,4) | 5,7 (5,8) |
Végsebesség | km/h | 245 (242) | 250 (250) |
Üzemanyag-fogyasztási értékek a WLTP norma szerint:4
C 220 d | C 300 d | ||
Vegyes üzemanyag-fogyasztás WLTP | l/100 km | 4,9-5,6 (5,1-5,8) | 5,0-5,6 (5,1-5,8) |
Vegyes CO2-kibocsátás WLTP | g/km | 130-148 (134-152) | 131-148 (135-152) |
Konnektoros hibrid 100 kilométeres (WLTP) elektromos hatótávval
A piaci bevezetést követően röviddel elérhetők lesznek a negyedik generációs hibrid modellek, amelyek ugyanolyan alapmotor használatával jelentős előrelépést jelentenek majd. 129 lóerős elektromos teljesítményével és kb. 100 kilométeres, WLTP szerinti elektromos hatótávjával a konnektoros C-osztály sok esetben a belsőégésű motor használata nélkül tud aktívan közlekedni. Ha pedig szükség van rá, a csúcsmodern M 254-es kétliteres, turbós benzinmotor 204 lóerőt kínál. A rendszerteljesítmény összesen 313 lóerő, a maximális nyomaték 550 Nm, nem csak kimagasló hatékonyságú, hanem határozottan sportos is.
Az új nagyfeszültségű rendszer kompakt, és minden eddiginél erőteljesebb, miközben a nagyfeszültségű felületek száma csökkent. A teljesítményelektronika a váltóval egy házba került, ami további helyet takarít meg és leegyszerűsíti a gyártási folyamatot.
Az elektromotorok már alapjárattól 440 Nm nyomatékot kínálnak, az akár 129 lóerős elektromos meghajtás pedig egészen 140 km/h-s sebességig érhető el.
A hibrid akkumulátor kimagasló energiasűrűsége lehetővé teszi, hogy különösen nagy kapacitással se foglaljon az eddiginél több helyet a hibrid rendszer. A házon belül fejlesztett negyedik generációs akkumulátor teljes kapacitása 25,4 kWh, amely jelentősen megnöveli az elektromos hatótávot, akár 100 kilométeres utazást is lehetővé téve. A hatékonyságot az akkumulátor belső hűtőrendszere is fokozza, amely egyben lehetővé teszi az egyenáramú gyorstöltést. Az opcionális 55 kW-os DC töltési lehetőséggel így a lemerült akkumulátor csupán 30 perc alatt teljesen feltölthető. A gyors otthoni töltést opcionálisan háromfázisú, 11 kW-os AC tölthetőség is segíti.
Az akkumulátor elhelyezése a csomagtérpadló alatt kiegészítő kényelmi megoldást is jelent: a csomagtér így már küszöbmentes, ami nagyban megkönnyíti a bepakolást. Az új elhelyezés például a T-Modell csomagtartóját 63 mm-rel hosszabbá, 1.043 milliméteressé teszi. A csomagtartó magassága is nőtt, 150 mm-rel a korábbi generációs konnektoros hibridhez képest, így már 732 mm áll rendelkezésre. Az elődhöz képest 45 literrel nagyobb a csomagtartó (360 literes), a hátsó ülések ledöntésével pedig akár 1375 literre is növelhető a kombi változat esetében. Az önszintező hátsó légrugózás szériatartozék a konnektoros hibrid Limuzin és T-Modellek esetében.
A végeredmény? Egy sokkal hangsúlyosabb elektromos vezetési élmény. A kb. 100 kilométeres hatótáv és a 129 lóerős elektromos teljesítmény lehetővé teszi, hogy a mindennapi feladatok döntő többségét a belsőégésű erőforrás működése nélkül intézhessük el. Mindezt intelligens, útvonalalapú tervezési stratégiát felkínáló navigáció is segíti.
A vezető az elektromos rendszer működését az üzemmódválasztó és a kiegészítő elektromos funkciók segítségével állíthatja be, így például különösen hatékony elektromos üzemmódban, „egypedálos” érzettel vezetheti a járművet. A Battery Hold funkció pedig lehetővé teszi az akkumulátor töltöttségének megtartását, ami különösen hasznos, ha például egy hosszú utat követően érkeznénk városi környezetbe.
A konnektoros hibridek működtetését olyan kiegészítő funkciók teszik igazán könnyűvé, mint például az időzíthető álló helyzeti klimatizálás. Emellett az ENERGIZING COMFORT rendszer Power Nap funkciója is csak itt elérhető, amely tökéletes hangulatot teremt egy rövidpihenéshez várakozás közben.
Futóműrendszerek: kényelem és dinamika
A vadonatúj, dinamikusan hangolt futómű elöl négylengőkaros, hátul többlengőkaros, segédkeretes megoldással rendelkezik. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető, a konnektoros hibridek esetében pedig hátul széria a légrugózás.
A vadonatúj C-osztály különösen stabilan és dinamikusan viselkedik az opcionális hátsótengely-kormányzás esetén. A hátsó kerekek 2,5 fokos elfordulása 43 centiméterrel, 10,64 méterre csökkenti a fordulókört. Mindehhez egy közvetlen kormányzási áttétel is társul, így a végállások között 2,35 helyett 2,1-et, illetve 2,3-at (4MATIC modellek esetén, komfort kormányzással) fordul a volán. Mindez még gyorsabb reakciókat tesz lehetővé. 60 km/h-s sebesség felett a hátsó kerekek az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak, fokozva a menetdinamikát és csökkentve az alulkormányozottsági hajlamot.
Vezetői segédrendszerek: stresszmentes nyugalom
Az előző C-osztályhoz képest további funkciókkal bővült a Vezetői segédrendszerek csomag, még pihentetőbb, még biztonságosabb és még kényelmesebb közlekedést lehetővé téve. A rendszerek működéséről az új, minden eddiginél jobban leolvasható és könnyebben áttekinthető központi rendszerek tökéletesen tájékoztatják a vezetőt.
A DISTRONIC távolságtartó tempomat a korábbi 60 km/h helyett immár akár 100 km/h-s sebességnél is időben képes reagálni az álló helyzetű járművekre. Az Aktív kormányzás asszisztens egészen 210 km/h-ig tartja a sávban az autót. A 360 fokos kamerarendszer segítségével a rendszer autópályás torlódás esetén a sáv szélén vezetve az autót elősegíti a mentősáv kialakítását. Emellett kanyargós vidéki utakon és autópályákon is precízebb vonalvezetéssel dolgozik. A Táblafelismerő asszisztens funkciói is bővültek: a rendszer már észleli az építési munkálatok tábláit és a kiegészítő, feltételekhez kötő táblákat is. Precízebb érzékelőinek köszönhetően az intelligens parkolórendszer működése is pontosabb, gyorsabb.
DIGITAL LIGHT: a tökéletesen alkalmazkodó megvilágítás
Az új C-osztály szériában LED High Performance fényszórókkal rendelkezik. Az opcionális DIGITAL LIGHT rendszer viszont forradalmi megoldásként nem csak kiválóan világít, hanem lámpánként 1,3 millió mikrotükrével tökéletesen alkalmazkodó, nagyfelbontású fényt bocsájt ki.
Mindez nem csak a közlekedőtársak elvakítása nélküli tökéletes világítást jelenti, hanem kiegészítő funkciókat is. A DIGITAL LIGHT például útfelújítások esetén az úttestre világít egy tájékoztató jelzést a jármű szélességéről, így a vezető a szűkebb helyeken is nyugodtan, erre támaszkodva vezethet.
Az intelligens technológia észleli és megvilágítja az éjszaka nehezen észlelhető gyalogosokat. Továbbá, ha az előrít menetiránnyal szemben haladunk, arról is tájékoztathat minket az úttestre vetített szimbólum; ugyanez még időben figyelmeztet arra, ha STOP táblához vagy közlekedési lámpához érkezünk.
Minden eddiginél nagyobb tér és fokozott praktikum
4751 mm-es hosszúságukkal és 1820 mm-es szélességükkel a Limuzin és T-Modell típusok jóval nagyobbak elődjeiknél. A tengelytáv 25 mm-rel növekedett 2865 mm-re, amely elöl és hátul egyaránt nagyobb helykínálatot biztosít. A nagyobb méretek ellenére a légellenállási együttható változatlanul 0,24 a szedán és 0,27 a kombi modellek esetében.
A legfontosabb méretek
C-osztály … | … Limuzin | Előd | Különb. | … T-Modell | Előd | Különb. |
Külső méretek (mm) | ||||||
Hosszúság | 4751 | 4686 | +65 | 4751 | 4702 | +49 |
Szélesség | 1820 | 1810 | +10 | 1820 | 1.80 | +10 |
Szélesség külső tükrökkel | 2033 | 2020 | +13 | 2033 | 2020 | +13 |
Magasság | 1438 | 1447 | -9 | 14555 | 1462 | -7 |
Tengelytáv | 2865 | 2840 | +25 | 2865 | 2840 | +25 |
Első nyomtáv6 | 1582 | 1563 | +19 | 1582 | 1563 | +19 |
Hátsó nyomtáv2 | 1594 | 1546 | +48 | 1594 | 1546 | +48 |
Belső méretek (mm) | ||||||
Max. fejtér elöl, vezető | 1041 | 1039 | +2 | 1046 | 1046 | 0 |
Hátsó fejtér7 | 955/952 | 942/942 | +13/+10 | 985/991 | 974/986 | +11/+5 |
Első lábtér | 1059 | 1059 | 0 | 1059 | 1059 | 0 |
Hátsó lábtér | 914 | 893 | +21 | 914 | 893 | +21 |
Első könyöktér | 1476 | 1454 | +22 | 1476 | 1454 | +22 |
Hátsó könyöktér | 1477 | 1462 | +15 | 1477 | 1.462 | +15 |
Első válltér | 1430 | 1404 | +26 | 1430 | 1404 | +26 |
Hátsó válltér | 1411 | 1398 | +13 | 1411 | 1398 | +13 |
Csomagtartó mérete8 VDA (l) | 455 | 455 | 0 | 490-15103 | 460-1480 | +30/+30 |
Az új C-osztály a Mercedes-Benz Cars több gyárában készül, így Brémában (Németország), Pekingben (Kína) és East Londonban (Dél-Afrika). A vezető szerepet a brémai gyár képviseli, amely a régió munkaadójaként 12.000 alkalmazottat foglalkoztat. 2022-től a Mercedes-Benz Cars és Vans termelése karbonsemleges lesz, de a brémai gyár már jelenleg is túlnyomórészt megújuló erőforrásokból gazdálkodik.
Az új C-osztály Limuzin és T-Modell verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első modellek pedig 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbe.
1Az alap, illetve opciós tételek listája piaconként eltérő lehet.
2 A Limuzin verzió adatai. A T-Modellhez tartozó adatok zárójelben találhatók. A publikáció idején még nem állnak rendelkezésre.
3 NEDC adatok.
4 A Limuzin verzió adatai. A T-Modellhez tartozó adatok zárójelben találhatók.
5 Tetősínekkel
6 225/50 R 17-es abroncsokkal
7 Napfénytetővel/napfénytető nélkül
8 A csomagtartó mérete kisebb a konnektoros hibrid modellek esetében.