Íme az új BMW M2
Az agilitás és a mérnökien precíz vezethetőség kettőséről hátsókerék-meghajtás, M Traction Control tapadásvezérlés és aktív M differenciálmű gondoskodik
Legyen szó akár automata-, akár manuális váltóról, az új BMW M2 minden esetben a hátsó tengelyen adja le teljesítményét. Az oldalirányú gyorsulási erők BMW M modellekre jellemző, egyenletes felépülése minden vezetési szituációban mérnökien precíz vezethetőséget, és mint ilyen, kanyarokban például mindvégig kontrollálható megcsúsztatásokat tesz lehetővé. A mérnökök az alapfelszereltségként kínált M Traction Control tapadásvezérlést is úgy fejlesztették ki, hogy az az egyes kerekek kipörgésének tíz fokozatban állítható szabályozásával a lehető legtávolabb tolja az autó biztonságos kezelhetőségének határértékeit.
Az új BMW M2 lélegzetelállítóan dinamikus vezethetőségéhez az alapfelszereltségként kínált, aktív M differenciálmű is nagymértékben hozzájárul, amely mindkét hátsó keréken 0-100 százalék közötti arányban képes szabályozni az átadott teljesítmény mértékét. A technológia mindenféle útfelületen képes optimalizálni a bal oldali és a jobb oldali hátsó kerék lehető legjobb tapadását, illetve a kanyarokat követő dinamikus kigyorsításokat.
Kifinomult futómű-technológia, precíz irányíthatóság
Az új BMW M2 kompakt arányai, rövid tengelytávolsága, tengelyek közötti szinte tökéletes, 50:50 arányú terhelés-elosztása és kifinomult futómű-technológiája könnyed, precíz irányíthatóságot garantál. A sportautó agilitását, menetdinamikáját és precizitását a karosszériaváz extrém torziós merevsége és a típus-specifikus futómű-bekötési pontok is fokozzák.
A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt M-specifikus kinematikai hangolást kapott. Az új BMW M2 széleskörű alapfelszereltségének az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű, a változó áttételű M Servotronic sport kormánymű, az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) dolgozó dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), valamint az elöl hatdugattyús féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer is része. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az új BMW M2 az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, amelyek a BMW M3 és a BMW M4 alapfelszereltségként kínált felnijeihez képest mindkét tengelyen 1” mérettel nagyobbak. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindegyik keréktárcsa versenypályára optimalizált gumiabroncsokkal is felszerelhető.
Fejlett sportautó-utastér már alapfelszereltségként BMW Ívelt Kijelzővel és az opcionális extrafelszereltség részeként M Carbon kagylóülésekkel
Az új BMW M2 vezetőülésében ülve az M-specifikus tartalmakat, illetve vezérlési és beállítási lehetőségeket kínáló BMW Ívelt Kijelző teremti meg a vezető felé forduló műszerfal hangulatát. A vezetéshez kapcsolódó olyan információk, mint például az ideális váltásra figyelmeztető jelzés, a 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység új grafikai felületén jelennek meg, miközben a 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző új, M-specifikus ikonokkal dolgozik. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Head-Up kijelző ugyancsak M-specifikus tartalmakat kínál.
A BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb nemzedékének a BMW Ívelt Kijelző és a BMW Intelligent Personal Assistant is része. A technológia alapja a BMW 8.0 operációs rendszer, amely intuitív járművezérlést tesz lehetővé, akár érintés-érzékeny felületeken keresztül, akár élőbeszéd útján. A BMW ID és a My BMW okostelefon-alkalmazás az új BMW iDrive járművezérlő technológia széleskörű személyre szabhatóságát garantálja, amellyel a személyes eSIM kártya is használható. Az új BMW M2 alapfelszereltségének az okostelefon-integrálhatóság, az Apple CarPlay® és az Android Auto™ is része, az optimális járműkapcsolatról pedig 5G-kompatibilis antennarendszer gondoskodik.
A vezetőt és első utasát már alapfelszereltségként Sensatec/Alcantara kettős bevonatú, típus-specifikus sportülések fogadják, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként integrált fejtámlákkal szerelt, lyuggatott felületű Vernasca bőrkárpittal és Sensatec bevonattal húzott BMW M sportülésekre cserélhetők. Az opcionális extrafelszereltségek között az M Carbon kagylóülések is megtalálhatók, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült vázszerkezettel és versenyautós kikönnyítésekkel, amelyek mintegy 10,8 kilogrammal csökkentik az élsportoló saját tömegét.
Háromzónás automata légkondicionáló, BMW Maps navigációs rendszer, SETUP gomb és M Drive Professional csomag alapfelszereltségként
Az új BMW M2 alapfelszereltségként kínált kényelmi funkciói között a háromzónás automata légkondicionáló, a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, a BMW Maps navigációs rendszer, a hangulatvilágítás és a HiFi audiorendszer is megtalálható. Az alapfelszereltségként kínált, vezetést és parkolást támogató intelligens rendszerek sorát a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), az előzési tilalmakra is figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info with No Passing Info), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) is színesíti. A Driving Assistant csomag, a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) és a tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant) eközben csupán néhány a megannyi, opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tétel közül.
A középkonzolon található SETUP gomb közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer, az M Traction Control tapadásvezérlés és (amennyiben az adott modell felszereltségének része) a Gear Shift Assistant váltóasszisztens beállításaihoz. A kormányon elhelyezett M1 és M2 memóriagombokra bármelyik kívánt járműbeállítás elmenthető és a későbbiekben egyetlen gombnyomással aktiválható.
Az M Drive Professional csomag szintén az új BMW M2 széleskörű alapfelszereltségének része, amely az M Traction Control tapadásvezérlés mellett M Drift Analyser és M Laptimer funkciókat is tartogat. A középkonzolon található M MODE gomb ROAD, SPORT és TRACK beállítási lehetőségeivel ráadásul az intelligens vezetést támogató rendszerek működési üzemmódjai, illetve a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző megjelenített tartalmai is személyre szabhatók.
A kétajtós élsportoló opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tételei közé az M Race Track Package is felkerült, amelynek nem csupán az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag és az M Carbon tető, de az M Carbon kagylóülések, a szénszálból készült utastéri dekorbetétek és a versenypályára optimalizált gumiabroncsok is részei.
SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ, EXKLUZÍV BMW ÉS MINI PODCASTOK A BEGURULVA.HU ÉS A PODCARS.HU OLDALAKON – KÖSZÖNHETŐEN AZ ÉVEZRED PR-OSÁNAK!