Íme az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i

A felsőkategória és a luxusszegmens új Sports Activity Vehicle csúcsmodelljei a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményével, a típus-specifikus futómű-technológia vérpezsdítő agilitásával és a BMW M sport differenciálmű mérnöki precizitásával az abszolút menetdinamika új dimenzióját váltják valóra.

A kimagasló erőtöbblet már álló helyzetben is markáns megjelenést kölcsönöz a BMW X modellcsalád két új éllovasának. Az új BMW X5 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 243 gramm / km) és az új BMW X7 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,9 – 11,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 248 – 252 gramm / km) motorházteteje alatt egy új fejlesztésű, nyolchengeres benzinmotor dolgozik, amely a legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológia támogatásával 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes. Az etalon erőforrás minden eddiginél intenzívebben hangsúlyozza ki a Sports Activity Vehicle (SAV) járműkategóriát megteremtő modell új nemzedékének és a luxusszegmens első BMW X modelljének átfogó sportosságát. A V8-as motorhoz mindkét modell esetében BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a BMW M GmbH szaktudásának legjava mentén továbbfejlesztett, típus-specifikus futómű-technológia társul.

Ahogyan a hajtásláncot és a futómű-technológiát, úgy az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i típus-specifikus karosszériajegyeit is a lélegzetelállító vezetési élmény érdekében fejlesztették ki. Az új nyolchengeres modellek exkluzivitását ráadásul rendkívül magas minőségű alapfelszereltség fokozza. Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i sorozatgyártása idén augusztusban veszi kezdetét az egyesült államokbeli Spartanburg városában, az első példányok pedig 2019 őszén érkeznek meg az utakra.

Új V8-as erőforrás kimagasló erőtöbblettel és jellegzetes orgánummal

Kivételesen magas fokú teljesítmény- és forgatónyomaték-leadásával az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i meghajtásáról gondoskodó 4.4 liter hengerűrtartalmú erőforrás le sem tagadhatná nyolchengeres felépítését. Az új V8-as szív letaglózó teljesítményszintet garantál, legyen szó akár kimért, alacsony tempójú haladásról, akár a legdinamikusabb kigyorsításokkal tarkított, padlógázas vezetésről. A mérnökök a motor számos alkatrészét továbbfejlesztették, így többek között a forgattyúházat, a hengerperselyeket, a dugattyúkat, a főtengelyt, a hengerfejeket és a BMW TwinPower Turbo technológia vezérlőelektronikáját. A V alakban elrendezett hengersorok közé nagyobb turbófeltöltők kerültek, a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer pedig immár maximum 350 bar nyomáson dolgozik. A fedélzeten a VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás legkorszerűbb változata is megtalálható.

Az új V8-as motor a gázpedál legapróbb érintésére is azonnali gázreakcióval reagál. 750 Nm csúcs forgatónyomatéka a percenkénti 1 800 és 4 600 főtengely-fordulat közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll, a teljesítmény-leadás erőtöbbletének mértékét így minden vezetési szituációban a bajor prémiumgyártó ügyfele szabhatja meg. Az erőforrás 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítménye a percenkénti 5 500 és 6 000 főtengely-fordulat közötti tartományban érhető el. Az új BMW X5 M50i így 4,3 másodperc alatt, míg az új BMW X7 M50i 4,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A lélegzetelállító teljesítmény-leadást az alapfelszereltségként kínált BMW M sport kipufogórendszer jellegzetes orgánuma kíséri. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) használatával a bajor prémiummárka ügyfele az új csúcsmodellek kényelemre hangolt és extrém sportos karakterét hívhatja elő, utóbbi esetben a motor reakcióideje is még élénkebbé válik. A SPORT és SPORT PLUS vezetési üzemmódok aktiválásával nem csupán a dinamikus vezetési stílus szerint konfigurált gázpedál-karakterisztika, de az erőforrás teljesítmény-leadásának intenzitása és jellegzetes hangzása is a legsportosabb vezetési élményt élteti.

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű a letaglózó teljesítményért

Mindkét Sports Activity Vehicle csúcsmodell sportosra hangolt teljesítmény-leadását egy típus-specifikus fejlesztéseken átesett váltó segíti: az új V8-as motorhoz már az alapfelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik, amely kivételesen gyors fokozatváltásokat garantál. A mérnökök a manuális sebességváltás lehetősége érdekében a kormány mögé váltófüleket szereltek, a Launch Control elnevezésű rajtprogram pedig a lehető legdinamikusabb, tökéletes tapadásra optimalizált állórajtokat segíti elő.

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata a másodperc törtrésze alatt, a vezetési szituáció és az adott útviszonyok függvényében osztja el a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i hajtásláncában dolgozó összkerékhajtás nem csupán a két modell agilitását és tapadását, de menetstabilitásukat is növeli. A rendszer a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozik, amely még tovább fokozza az új Sports Activity Vehicle csúcsmodellek vezetési élményét. Sőt mi több, az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része: a hátsó tengelybe épített technológia elektronikusan vezérelt differenciálzárja kanyarodás közben folyamatosan kontrollálja az ívbelső és az ívkülső kerék eltérő forgási sebességének kiegyenlítését, amellyel elősegíti a lehető legdinamikusabb kigyorsításokat. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) együttműködő BMW M sport differenciálmű laza terepeken és változó tapadású útfelületeken is optimalizálja az egyes kerekekre jutó motorerő mennyiségét, amellyel megakadályozza a kerekek megcsúszását. A folyamatos menetdinamikát a rendszer minden pillanatban a teljesítmény és a forgatónyomaték célzott továbbításával tartja fenn.