Íme az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i

Típus-specifikus futómű-technológia a sportautós agilitásért

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH a V8-as benzinmotorban rejlő kimagasló teljesítménypotenciál szerint hangolta tökéletesre az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i típus-specifikus futómű-technológiáját. Mindkét modell alatt kettős keresztlengőkarra támaszkodó első- és ötkaros hátsó futómű dolgozik, amelyeket típus-specifikus elasztokinematikai kerékfelfüggesztés-hangolás, független rugózási és lengéscsillapítási beállítások, illetve eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki. A széleskörű alapfelszereltség része továbbá a Servotronic funkcióval kiegészített, elektromechanikus szervokormány és a BMW M sport fékrendszer, amelynek kékre fényezett féknyergei büszkén viselik a BMW M divízió logóját. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján a 22” méretű könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve.

Az új BMW X5 M50i hajtásláncában aktív BMW M futómű dolgozik, amelynek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítóit kétféle karakterisztika szerint állíthatják be a bajor prémiumgyártó ügyfelei: a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) a COMFORT és a SPORT üzemmódok aktiválhatók. Az új BMW X7 M50i hajtásláncában ezzel szemben mindkét tengelyen adaptív légrugós futómű dolgozik, amely SPORT üzemmódban vagy 138 km/órás sebesség fölött automatikusan 20 milliméterrel csökkenti a modell hasmagasságát. A vezető a légrugós futómű magasságállító funkcióját a volán mögött ülve, egyetlen gombnyomással is aktiválhatja: a rendszer két állásban, akár 40 milliméterrel is képes megemelni a modell hasmagasságát, amely például terepjárás közben, az épített utakon túl lehet kifejezetten előnyös. A légrugós futómű az új BMW X5 M50i opcionális extrafelszereltségei között is megtalálható.

Mindkét modellhez megrendelhető továbbá az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely még tovább fokozza az újdonságok agilitását. A technológia főként sávváltásokkor és belvárosi manőverezésekkor érezteti pozitív hatását, a sebesség függvényében ugyanis az első kerekekkel megegyező vagy ellentétes irányban képes kormányozni a hátsó kerekeket. Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i kimagasló menettulajdonságait az elektronikusan vezérelt, aktív stabilizátorok is fokozzák: az első és a hátsó tengelyen dolgozó elektromos forgómotorok dinamikus kanyarváltásokkor gyors és precíz ellensúlyozásokkal egyenlítik ki a futóműre nehezedő oldalirányú erőhatásokat. Mindkét technológia az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető BMW M Professional adaptív futómű (az új BMW X5 M50i esetében), illetve az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás (az új BMW X7 M50i esetében) része.

Stílusjegyek és felszereltség: exkluzív megjelenés luxus minőségben

Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i egyszerre exkluzív és sportos kisugárzását már első ránézésre is típus-specifikus stílusjegyek nyomatékosítják. Az első lökhárító extra nagy légbeömlői a V8-as benzinmotor hűtésigényét jelzik, a csúcsmodellek rendhagyó kialakítását pedig egyedi küszöbtoldatok és hátsó lökhárító, valamint a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag Cerium Grey árnyalatú kiegészítői fokozzák.

A BMW X modellcsalád két újdonságának utasterében BMW M bőrkormány, BMW M logóval díszített előválasztó kar, kontraszt-varrással ellátott, lélegző felületű Vernasca bőrkárpit, illetve Aluminium Tetragon (az új BMW X5 M50i esetében) vagy magasfényű metál felületkezelésű, fából készült Fineline Black dekorbetétek gondoskodnak a sportosan elegáns, luxus minőségű hangulatról. Ha pedig mindez nem lenne elég, az alapfelszereltségben „M50i” típusjelzéssel ellátott, világító küszöblécek, Anthracite (az új BMW X5 M50i esetében) vagy Alcantara Anthracite (az új BMW X7 M50i esetében) tetőkárpit, nagyteljesítményű zenerendszer (az új BMW X5 M50i esetében) és Harman Kardon prémium zenerendszer (az új BMW X7 M50i esetében) is megtalálható.