Immár a Toyota Európa második legkedveltebb személyautó márkája

A 2020-ban világszintű vezető pozícióját csoportszinten is visszaszerző Toyota (márkaszinten a Toyota hosszú évek óta messze a világ legkedveltebb autómárkája), amely ugyancsak tavaly a magyarországi kivonásokkal tisztított újautó piacon is az első helyen végzett a márkák rangsorában, 2021 első negyedévében is szárnyal. A világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert japán autógyártó nem csupán Magyarországon ért el 13,1%-os (prémium márkájával, a Lexusszal együtt 13,8%-os) rekord piaci részesedést , megőrizve piacvezető pozícióját: a Toyota és a Lexus Európában is történelmi magasságú, 6,6%-os piaci részesedéssel zárta az első negyedévet. Mindeközben történetének legmagasabb, 6,4%-os piaci részesedésével a Toyota márka a második helyre lépett elő a legkelendőbb személyautó-márkák európai listáján.

A Toyota Motor Europe* értékesítési eredménye és piaci részesedése tovább nőtt 2021 első negyedévében, amikor a vállalat 287.678 járművet értékesített: ez 6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakának eredménye. Ezzel a japán autógyártó eddigi legjobb első negyedéves európai piaci részesedését produkálta, 0,1 százalékponttal 6,6%-ra növelve részesedését, ami elsősorban az alacsony CO₂-kibocsátású, hibrid hajtású Toyota- és Lexus-modellek iránti erős keresletnek volt köszönhető. A Toyota és a Lexus összesített európai hibrid mixe újra rekordot döntött: Európában 56%, Nyugat-Európában (a vállalat ide számolva Magyarországot is ) 67% (5 százalékponttal gyarapodva), míg Kelet-Európában** 27%. Eddigi legmagasabb, 6,4%-os piaci részesedésével a Toyota márka a 2. helyre lépett előre a legkelendőbb személyautó-márkák európai listáján.

A Toyota Motor Europe erősen kezdte az évet, sőt márciusban újabb szintet léptünk, amikor a Toyota Yaris megkapta a 2021-es Év Autója címet, és első ízben vált Európa legnagyobb darabszámban értékesített autójává. Nagy bizakodással tekintünk elektromos hajtásláncú modellkínálatunkra, ami idén tovább gyarapodik, és a vásárlók komoly érdeklődését hűen tükrözi a jelentős előrendelés-állomány. Bár még túl korai lenne pontos becslésekbe bocsátkozni, várakozásaink szerint a 2021-es értékesítésünk jóval meghaladja majd a válság előtti, 2019-ben elért 1,1 milliós darabszámot.” – fogalmaz Matt Harrison, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

A Toyota márka és az egyes modellek európai teljesítménye

A Toyota értékesítési eredménye 6%-al, 268.607 darabra nőtt a idei év első negyedévében, 6,4% -os piaci részesedést érve el, ami 0,4 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest a személyautók mezőnyében. A márka legkelendőbb modelljei a Yaris, a Corolla-család és a RAV4 voltak, amelyek a teljes értékesítés 59 %-át tették ki, miközben összesített hibrid mixük 71% volt. A Toyota összesített hibrid értékesítése 15%-al nőtt a tavalyi első negyedévhez képest (148.671 darab, 55% összesített hibrid mix).

A Lexus márka és az egyes modellek európai teljesítménye

A Lexus 19.071 autót értékesített az év első három hónapjában, ami 4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A márka teljes európai hibrid mixe 62% volt, ami Nyugat-Európában elérte a 93%-ot (Magyarországon 99% volt). Az összes eladás 80%-át a SUV-kínálat tette ki (RX, NX, UX, GX és LX), és a SUV-modellek 58%-a kelt el hibrid hajtással (hazánkban 99%). A tavalyi első negyedévhez képest a legnagyobb növekedést az LC (+212%) és az ES (+35%) érte el.

A Toyota Motor Europe ederményei, 2021. január-március:

  • Összesített értékesítés: 287,678 (+6% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Piaci részesedés: 6,6% (+0.1 százalékpont a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Összesített hibrid értékesítés: 159,163 (+13% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Hibrid mix: Nyugat-Európa: 67% – Kelet-Európa*: 27% – összesen: 56%

Európai Toyota eredmények 2021. január-március:

  • Toyota értékesítés: 268,607 (+6% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Legkelendőbb: Corolla család (59,288); Yaris (58,944); RAV4 (41,014)
  • Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (45,677); Corolla Hybrid család (44,996); Toyota C-HR Hybrid (28,799)
  • Összesített hibrid értékesítés: 148,671 (+15% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 66% – Kelet-Európa*: 29% – összesen: 55%

Európai Lexus eredmények 2021. január-március:

  • Lexus értékesítés: 19,071 (+4% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Legkelendőbb: UX család (4,789); RX család (4,265); NX család (5,203)
  • Legkelendőbb hibridek: UX Hybrid (4,008); NX Hybrid (3,614); RX Hybrid (1,303)
  • Összesített hibrid értékesítés: 11,748 (-6% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 93% – Kelet-Európa*: 9% – összesen: 62%

A 2021. január-márciusi időszak modell szerinti értékesítési eredmények listája lent olvasható

TOYOTA / LEXUS ÖSSZESEN287,678
  
TOYOTA268,607
AYGO22,390
Yaris (és Yaris Hybrid)58,944
Yaris Hybrid45,677
Corolla H/B & Touring Sports (és Hybrid)32,312
Corolla H/B & Touring Sports Hybrid30,766
Toyota C-HR (és Hybrid)29,581
Toyota C-HR Hybrid28,799
Corolla SDN (és Hybrid)26,976
Corolla SDN Hybrid14,230
Prius család3,150
Prius583
Prius+2,142
Prius Plug-in Hybrid425
Mirai129
Camry (és Camry Hybrid)8,466
Camry Hybrid2,075
Supra390
RAV4 (és RAV4 Hybrid)41,014
RAV4 Hybrid22,589
Highlander (és Highlander Hybrid)1,973
Highlander Hybrid1,385
Land Cruiser10,246
Hilux13,098
PROACE7,670
Egyéb modellek12,268


LEXUS19,071
CT 200h983
IS (és IS Hybrid)398
IS hybrid361
ES (és ES Hybrid)2,013
ES hybrid1,381
LS (és LS Hybrid)35
LS hybrid33
NX (és NX Hybrid)5,203
NX hybrid3,614
UX (és UX Hybrid)4,789
UX hybrid4,008
RX (és RX Hybrid)4,265
RX hybrid1,303
RC (és RC Hybrid)56
RC hybrid46
LC (és LC Hybrid)156
LC hybrid19
GX290
LX883

*A Toyota Motor Europe felelős az értékesítési tevékenységekért minden Nyugat-, Közép- és Kelet-Európai piacon, beleértve Törökországot és Oroszországot, akárcsak Izraelt és több közép-ázsiai piacot is (Örményország, zerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán).

** A kelet-európai eredmények magukban foglalják Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Ukrajna, Törökország és Izrael értékesítési eredményeit is.