Innovációs iránymutató a BMW eDrive hajtáslánc-technológián is túl

Ikonikus sportautóként a BMW i8 úttörő funkciói már az első pillanattól kezdve messze túlmutattak a BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációin. A szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) átfogó alkalmazása és a látványos légellenállás-csökkentő megoldások nem csupán az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés, de az aerodinamika terén is új mércét állítottak. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó vadonatúj, innovatív tömegtermelési megoldásokat vezetett be az autóiparban, amely mentén a BMW Group a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) megmunkálása és tömegtermelése terén is piacvezetővé lépett elő. A rendkívül könnyű, csúcstechnológiás anyag kapcsán a BMW i divízió széleskörű szakmai tapasztalatokra tett szert, amelynek köszönhetően a BMW Group ma már számos modellsorozatában professzionális keretek között alkalmazza a szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP), a prémium autógyártó-vállalatok közül egyedüliként.

A BMW i8 progresszív karakterét már az extrovertált, aerodinamikailag végletekig optimalizált karosszéria is első ránézésre egyértelműsíti. Sportautós arányai és sirályszárnyas ajtói még hat évvel a világpremier után is magával ragadják a tekinteteket. A lapos frontrész, a szinte teljesen zárt hűtőrács-pár, az első lökhárító légbevezető nyílásai, az alvázborítás, az extrém küszöb-kiképzések, a karosszéria oldalának Stream Flow névre keresztelt vonalvezetése, valamint a hátsó lámpák és a tetőív között kialakított egyedülálló légcsatorna is kivétel nélkül a jármű körüli légáramlat optimalizálását szolgálja. A különleges formanyelvi megoldások nem csupán iránymutató légellenállási együtthatóhoz (0,26), de rendkívül kedvező aerodinamikai egyensúlyhoz is vezettek. A tervezőmérnökök olyan karosszériát alkottak, amely a légellenállás és a felhajtóerő optimalizálása mellett, kiegészítő légterelő elemek nélkül fokozza a menetdinamikát és a biztonságot.

A BMW i8 utasterének anyaghasználatát ugyancsak a hosszú távú fenntarthatóság jellemzi. Az ülések és a műszerfal bőrözését cserzett olajlevél-kivonattal finomították, a szövetkárpit alapanyaga pedig újrahasznosított műanyagokból kinyert poliészter-granulátumból származik.

A BMW i modelleket övező fenntarthatóság a tervezési fázistól kezdve, a felhasználáson és alkalmazáson át, egészen az újrahasznosításig terjed, lefedve így a jövőbe mutató autók teljes életciklusát. A BMW i8 esetében nem csupán a modellben alkalmazott újrahasznosított műanyagok száma kimagasló, de a padlólemezhez felhasznált alumínium nagy része is újrahasznosításból vagy megújuló energia kiaknázásával származik. Sőt mi több, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster tömegtermeléséhez felhasznált energiát a BMW lipcsei gyárában szélerőművek állítják elő, az egyesült államokbeli Moses Lake szénszál-előállító üzemének energiaellátásáról pedig 100 százalékban vízenergia gondoskodik.

Piaci bevezetésekor a BMW i8 volt a világ első olyan sorozatgyártásban kínált modellje, amelyet az innovatív lézerfény-technológiás első fényszórókkal szereltek. A BMW i8 világpremierje után a technológiát a BMW 7-es sorozat, majd később számos másik modellsorozat is megörökölte. A BMW Laserlight lézerfény-technológia kivételesen nagy, a távolsági fény esetében akár 600 méteres megvilágítási tartomány garantál. A fényforrás energiaszükséglete ugyanakkor kifejezetten alacsony, még a híresen hatékony LED-technológiás megoldásokhoz képest is.

A BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája a belsőégésű erőforrások új generációját is elhozta a jelenbe. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó háromhengeres benzinmotort elsőként a BMW i8 modellbe építették be a mérnökök. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú egységet rendkívül kompakt beépíthetőség és kifejezetten magas teljesítményszint jellemzi: a literenkénti 113 kW / 154 lóerő maximális teljesítmény új rekordot hozott a BMW sorozatgyártásban kínált modelltörténetébe.