Innovatív, csúcstechnikájú kiskocsi, mindenkinek
Új Opel Corsa-e: világítás, asszisztensrendszerek, infotainment
- Forradalmi az új Corsa-generáció vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítása
- Felsőbb járműkategóriák asszisztensrendszerei fokozzák a biztonságot
- Kiskocsiban kivételes a vetített kijelzés és a sávtartó asszisztens
- Kiváló csatlakoztatás, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis multimédia-infotainment, akár tízcolos érintőképernyővel
Minden tekintetben éllovas az új Opel Corsa! A kiskocsi-bestseller legújabb generációjának elektromos változata egyrészt a fenntarthatóságot szolgálja, másrészt olyan csúcstechnikát, asszisztensrendszereket és infotainment-rendszert kínál, amilyet csak magasabb járműkategóriákban láttak az autósok. Vele jelenik meg a B-szegmens egy volumenmodelljében a vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás. Ehhez számos kamera- és radaralapú asszisztensrendszer járul, még biztonságosabb és simább utazást garantálva. Végül, de nem utolsó sorban, állandó csatlakoztatásban és szórakoztatásban van részük a Corsa vezetőjének és utasainak, kívánságra akár a Multimedia Navi Pro tízcolos, színes érintőképernyőjével. A rendszer Android Auto- és Apple CarPlay-kompatibilis; a hozzá illő okostelefont kábel nélkül tölti fel a Wireless Charging.
Vakításmentes, forradalmi IntelliLux LED® mátrixvilágítás
A többszörösen kitüntetett IntelliLux LED® mátrixvilágítás bevezetése az új Opel Corsában a szegmens valódi fényforradalma! Ezáltal vonul be ugyanis az egyébként csak drága prémiumautókból ismert technika a közkedvelt kiskategóriába. Az intelligens IntelliLux LED® már az Opel zászlóshajójában, az Insigniában és a bestseller Astrában kivívta az autótulajdonosok és a tesztelők elismerését. Amint eléri a városhatárt a Corsa, az IntelliLux LED® mátrixvilágítás azonnal átvált távfényre. Összesen nyolc fénydiódája
automatikusan és folyamatosan illeszti a fénykévét a mindenkori közlekedési helyzethez és környezethez, „körülvilágítva” az előrébb haladó vagy szembejövő járműveket. Másokat nem vakít el, a vezető viszont a lehető legjobban lát, ezáltal áttekinthetőbb és biztonságosabb sötétben közlekedni. Esetleges akadályokat, állatokat a „döntő másodperccel” hamarabb vesz észre az ember, és előbb is reagálhat.
Modern asszisztensrendszerek kamerával és radarral
Többféle modern asszisztensrendszer működik kamerával, vagy opcióként radarral is. Ajelzőtábla-asszisztens a frontkamerával gyűjt az eddiginél több információt, például LED-es változó jelzésekről. Ha van navigációs készülék az autóban, mutatja az eltárolt sebességlimiteket is – a vezetőtájékoztató monitoron és az opcionális vetített kijelzésen.
A Corsa sávtartó asszisztense véletlenszerű sávelhagyáskor nemcsak villogó szimbólummal figyelmeztet, hanem rövid, érezhető ellenkormányzással, és a vezetőülés bizsergetésével is. A holttér-figyelő ultrahangos érzékelőkkel fogja be az oldalról közeledő járműveket és akadályokat, amelyeket nem látna a sofőr. A megfelelő oldali külső tükörben figyelmeztető jelzés villan fel.
Új továbbá az adaptív sebességasszisztens, amely nemcsak a beállított tempót tarja, hanem a követési távolságot is. A 180 km/óráig aktív rendszer kamerával és radarszenzorokkal pásztáz. Ha előrébb fékeznek, a Corsa-e is visszavesz. Amint újra felgyorsulnak, követi őket, a megadott távközzel, de sosem lépi túl az előre beadott sebességet. Ilyen csúcstechnika eddig csak a középkategóriától felfelé létezett.
Az új Corsa-e radar alapú automatikus vészfékezésre képes. A rendszer akár 50 kilométer/órával csökkenti az autó sebességét, hogy megelőzze az ütközést vagy legalább csökkentse annak erejét. Sebességtől függően felismeri az autókat motorosokat, biciklistákat és a gyalogosokat is.
- fáradtság-felismerő pihenésre szóltja fel a sofőrt, ha elbágyadásra utal a vezetésistílusa. A háromfokozatú figyelmeztetés a vezető monitorán megjelenő piktogramból és jelzőhangból áll. Ezen túlmenően „kávészünet-riasztás“ jelenik meg, ha két óra hosszat végig nagyobb volt a sebesség 65 km/óránál.
A manőverezést különböző parkolássegítők könnyítik meg:
- A négy ultrahang-érzékelős hátsó Parkpilot tolatáskor akusztikusan és vizuálisan figyelmeztet akadályokra.
- Az első-hátsó Parkpilot nyolc ultrahang-érzékelővel méri az akadályok távolságát.
- Az elsőként a Corsához kínált automatikus parkolóasszisztens felismeri a hossz- és keresztirányú üres helyeket, és biztonságosan be-, illetve kiáll. A vezetőnek csak a pedálokat és a váltókart kell használnia.
- A Corsa egy további újdonsága, az oldalvédelem, 10 km/óra alatti manőverezéskor figyel, nehogy oszlopnak, falnak súrlódjon a kocsi, ezzel kivéd bosszantó és drága sérüléseket. Tizenkét érzékelővel elemzi a közvetlen környezetet, és az infotainment-képernyőn, illetve egyre szaporább jelzőhanggal figyelmeztet, ha ütközés fenyeget.
- Panoráma-tolatókamera teszi teljessé a parkolássegítők kínálatát. Hátrafelé 180 fok alátószög, így kitolatáskor látni lehet a jobbról vagy balról érkező közlekedőket.
Állandó csatlakozás multimédiás csúcskészülékekkel
A vezető és utasai mindig a legjobb csatlakoztatást és tájékoztatást kapják a Corsa-e új infotainment-kínálatának és a digitális műszerkijelzéseinek jóvoltából. Az alap-rádióhoz ötcolos képernyő jár, a Multimedia Radio és a Multimedia Navi színes érintőképernyője hétcolos, sőt a Multimedia Navi Pro csúcskészüléké tízcolos és HD felbontású. A remekül leolvasható és kényelmesen kezelhető monitorok az eddiginél magasabban állnak a műszerfalon, és a vezető felé hajlanak. Ezáltal éppúgy optimális és ergonomikus a kezelés, mint a stílusos, új „kobra-váltókaré“.
Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis multimédia-rendszerekhez hétcolos vezetőtájékoztató monitor és hangvezérlés tartozik. A Multimedia Navi és a Multimedia Navi Pro nyújtja az új Opel Connect telematikai szolgáltatást, olyan funkciókkal, mint a valós idejű Live-navigáció, a direkt kapcsolat az út-menti segélyszolgálathoz és a mentőkhöz, oldva az utazás stresszét. A piros gomb pillanatok alatt teszi elérhetővé a segítséget, sőt ha balesetkor működésbe lép a légzsák, illetve övfeszítő, automatikusan küld ki vészhívást a rendszer.