Innovatív és hívogató

A Puma a szegmensben elsőként kínál derékmasszírozó első üléseket, amelyek az elfáradt izmok felfrissítésével kellemesebbé varázsolják az utazást. A hárompontos rendszerben nemcsak a masszázs erőssége állítható (három fokozatban), hanem a masszírozó mozgás iránya is.

Az első üléstámlák vékony kialakításával sokkal több hely jut a hátul ülők térdének, a második üléssor ülőlapjának formája pedig segíti a ki- és beszállást. A vezető ülésének magassága állítható. Az utastér teljes hosszúságában – és szinte teljes szélességében – végigfutó, nyitható panorámatető két edzett, színezett üvegfelületének köszönhetően a kabin még tágasabbnak és levegősebbnek érződik.

Vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik arról, hogy az autó utasai menet közben is mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal, ráadásul ez a megoldás azt is lehetővé teszi, hogy a töltőkábel ne foglalja le a Puma két USB-portjának egyikét. A töltőpad a műszeregység alatt kapott helyet; a rendszer automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.

A készülékek természetesen a vezeték nélküli töltés ideje alatt is Bluetooth-kapcsolatban maradnak a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerrel. A kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható 8 colos központi érintőképernyőn keresztül – illetve hangutasításokkal – kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, amelyek felár nélkül rendelkezésre állnak.

A FordPass Connect beépített modem segítségével a Puma olyan WiFi-hotspottá válik, ami akár tíz mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. A rendszer számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül, például a Járműkeresőt, a Járműállapotot, amivel ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az olaj élettartama és sok más egyéb, a Távnyitás/zárást, illetve a Távindítást, ami a hétfokozatú automata sebességváltóval felszerelt változatokban áll rendelkezésre.4

Opcióként a B&O PLAY hangrendszer is megrendelhető az autóhoz, amelynek dinamikus hangolása bármilyen menetkörülmények között prémium audioélményt biztosít. A rendszerben 10 hangszóró található, köztük egy 150×200 mm-es külső mélynyomó; ezt úgy építettek be a csomagtérbe, hogy ne raboljon el hasznos teret a poggyásztól. A magashangsugárzókat úgy helyezték el, hogy azok az ülések magasságában ’terítsék’ a hangokat, és így minden utas számára kiváló zenei élményt biztosítsanak. A rendszer lelke egy 575 wattos digitális jelerősítő, ami az equalizert és az audio keverést (beleértve a választható Surround hangzást) is szabályozza.

A 12,3 colos, teljes mértékben konfigurálható digitális műszeregységen az autósok a saját ízlésükhöz igazíthatják – és fontossági sorrendbe állíthatják – a vezetéssegítő technológiák és a műholdas navigáció információit. A műszeregység szabadformázású technológiával készül, ezért a felső élét le lehetett kerekíteni, hogy belesimuljon az utastér dizájnjába. A szabadformázású panelben az áramkörök a kijelzőbe vannak beágyazva, ami lehetővé teszi a tervezők számára, hogy – túllépve a hagyományos téglalap formátumon – más alakúra formálják a képernyőt.

A 24 bites ’true colour’ digitális műszeregység részletgazdagon, nagy felbontásban, könnyen felismerhetően, teljes színskálában és nagy fényerővel jeleníti meg a vizuális információkat, így azok könnyebben felismerhetők, és leolvasásuk kevésbé fárasztja a szemet.

Az új Puma tovább gazdagítja a Ford folyamatosan bővülő európai SUV- és crossover-kínálatát, amelyben olyan modellek szerepelnek, mint a Fiesta Active, a Focus Active, az EcoSport, a vadonatúj Kuga, az Edge és a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid.

A Puma gyártásához a Ford újabb 1700 embert alkalmaz és mintegy 200 millió eurót ruház be világszínvonalú üzemében a romániai Krajovában, amit 2008 óta folyamatosan, több mint 1,5 milliárd eurónyi befektetéssel modernizál.

“Biztosak vagyunk benne, hogy a Puma nagy hatással lesz az európai autósokra,” vélekedett Roelant. “Mindent megtettünk ezért, hogy biztosíthassuk a vásárlók által elvárt sokoldalúságot, akárcsak azt, hogy beülhessenek életük eddigi legmutatósabb autójába.”