Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin

Szélerőművek olajcseréjének elvégzésére egy úttörő módon átépített Scania P 410 tehergépkocsit talált ki, majd fejlesztett ki a francia Maser Engineering vállalat. Az új, négytengelyes teherautónak kivételes a kerékdőlése, és 400 százalékkal csökkenti a karbantartás időigényét.

Guillaume Allaire, a Maser Engineering üzletágvezetője így nyilatkozott: „Olyan eszközt szerettünk volna kifejleszteni, amely gyorsan és könnyen el tudja végezni az olajcseréket.”

Egyedi átépítéssel kialakított kerékdőlés

A négytengelyes Scania P 410 a három kormányzott tengelyével nemcsak Franciaországban számít egyedülállónak, hanem Európában is, forradalmi kerékdőlési megoldását pedig szabadalmazták.

Ennek a „svájci bicskának” a megszületéséhez kétéves kutatásra és fejlesztésre volt szükség: a Scania saját tömege 19 tonna, 12 000 literes tartányát három részre osztották (a fáradt és az új olaj számára), gépháza pedig egy 600 literes melegítőtartályt, egy áramfejlesztő generátort és egy 120 méteres dupla tömlőjű dobot tartalmaz.

Ezzel a tehergépkocsival négyszer gyorsabban elvégezhető egy olajcsere. A termékek egyáltalán nem érintkeznek a levegővel. Egyszóval biztonságos az üzemelés, a környezetszennyezés kockázata pedig korlátozott” – mondta Allaire.

Scania – egy figyelmes partner

A Maser Engineering azt reméli, hogy megvetheti a lábát a francia piacon az új tehergépkocsival, amelyet a „mindent helyben” elv szerint szerelnek össze.

Minden érintett fél, a Scaniától a felépítményezőig, Pays de la Loire városában tevékenykedik, Nyugat-Franciaországban. Érdekeltek vagyunk a megújuló és zöld energia iparágában, így számunkra logikus lépés fenntartható megoldásokkal foglalkozni” – mondta Guillaume Allaire.

Az alkalmazás követelményeinek megfelelően méretezett alvázat illetően a Scania gyors és pozitív reagálása nyomott a legtöbbet a latban a Maser Engineering számára.

Amikor megkerestük őket, úgy éreztük, hogy a projekt felkeltette az érdeklődésüket a tehergépkocsi műszaki kifinomultsága és a környezetvédelmet középpontba helyező munkánk miatt” – emlékezett vissza az üzletágvezető.

Egyedi átépítésű Scania P 410

  • 19 tonna saját tömeg
  • 12 000 literes tartány három részre osztva (a fáradt és az új olaj számára)
  • 600 literes melegítőtartály
  • áramfejlesztő generátor
  • 120 méteres dupla tömlőjű dob

Szélerőművek olajcseréjének folyamata

  • A dupla tömlő kihúzása az emelőrendszer segítségével: az egyik tömlő a fáradt olaj leeresztésére, a másik az új olaj betöltésére szolgál. A tömlődobot a Scania hátuljára szerelték fel. A tömlő 120 méter hosszú.
  • A gondolában a tömlők csatlakoztatása a szélerőmű hajtóművéhez az olajcsere megkezdéséhez.
  • 500 liter fáradt olaj begyűjtése a Scania első, 6000 literes tartányába.
  • Az új olaj felmelegítése 60 Celsius-fokra a melegítőtartályban, hogy a hidraulikus szivattyúval fel lehessen juttatni 80 méter magasra.