Innovatív megoldások a Pumában
A Puma lenyűgöző stílusához szinte példátlan praktikum társul; ennek egyik legfontosabb eleme a mindennapos pakolási problémákra gyakorlatias megoldásokat kínáló, innovatív kialakítású csomagtér, amely a kategória legnagyobb, 456 literes térfogatával büszkélkedhet. A rugalmasan alakítható csomagtartóban – a második üléssort síkba döntve – kényelmesen elfér egy 112 cm hosszú, 97 cm széles és 43 cm magas doboz.
A praktikus rakodási lehetőségek nemcsak kielégítik, hanem túl is szárnyalják a vásárlók elvárásait, hiszen a Ford MegaBox mély és sokoldalúan használható, 80 literes teret kínál. A 763 mm széles, 752 mm hosszú és 305 mm mély rekeszben kiválóan elhelyezhetők akár 115 cm magas dolgok is (például szobanövények), ha állítva rakják be őket. Ha pedig lezárják a fedelét, akkor a rekesz jó szolgálatot tehet a piszkos sportruházat vagy a sáros gumicsizmák szállításánál. A szintetikus anyaggal bélelt, és alul leengedő dugóval kiegészített Ford MegaBox vízzel is könnyen tisztítható.
Szintén praktikus megoldás, hogy a Puma csomagterének padlója akár egy kézzel is egyszerűen beállítható, hogy a hátsó traktus tökéletesen igazodjon a pillanatnyi igényekhez:
- A legalsó pozícióba állítva maximális a csomagtér, miközben a Ford MegaBox rejtve marad
- A felső helyzetbe állítva a lenti padlófelület egy szintbe kerül a síkba döntött hátsó ülésekkel
- A csomagtérből kiemelve a padló függőlegesen rögzíthető a második sor üléstámlájának hátuljához, és ilyenkor teljes egészében kihasználható a 456 literes tér
Az állítható csomagtérpadló strapabírását és szilárdságát ugyanaz a méhsejt-konstrukció biztosítja, mint a repülőgépeknél és szupersportkocsiknál alkalmazott hatszögletű cellaszerkezet.
A ki- és bepakolást még inkább megkönnyíti, hogy a Ford a szegmensben most először kínál kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót. Az autós így akkor is hozzáfér a csomagtérhez, ha mindkét karja tele van szatyrokkal, gyerekekkel vagy sportfelszereléssel, hiszen a nyitáshoz elég, ha meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt.
Ráadásul mindezt egy innovatív kalaptartó is kiegészíti, ami megoldást kínál azokra a helyzetekre, amikor az autós ki- vagy berakodik a csomagtérbe, vagy nagyméretű tárgyakat szállít. A csomagtérajtóhoz rögzített kalaptartó együtt mozog az ajtóval, így nincs szükség oldalsó támasztékra, vagyis akadálytalanul hozzá lehet férni a rakodótérhez. A rugalmas kalaptartó egyszerűen rásimul a terjedelmesebb csomagok tetejére.
“A fejlesztés során arra törekedtünk, hogy minden eddiginél praktikusabb autót tervezzünk – méghozzá kompakt méretekben,” mondta Norbert Steffens, a Puma programvezető főmérnöke. “A Puma egyedi Ford MegaBox megoldása és csomagtérpadlója jó példa arra az innovatív szemléletre, amivel a stílus csorbítása nélkül is rugalmasan alakíthatóvá formáltuk a csomagteret.”