• Egyéb

Intelligens hálózatba kapcsolt Jaguarok és Land Roverek tesztje a “csatlakoztatott folyosón”

  • A Jaguar Land Rover hálózatba kapcsolt, egymással ‘beszélgetni’ képes autók flottáját teszteli az Egyesült Királyság közútjain
  • A közúti tesztsorozat annak a 7,1 millió fontos UK CITE projektnek a keretében zajlik, amely az Egyesült Királyság első, teljes egészében hálózatba kapcsolt úthálózatát kívánja megteremteni, felkészülve az önvezető gépjárművek érkezésére.
  • Az utakat és a járműveket – Land Rover Discovery Sport, Range Rover és Jaguar
  • F-PACE modelleket – vezeték nélküli technológiák korábban soha nem alkalmazott kombinációjával szerelték fel.
  • A kutatási flottát alkotó, hálózatba kapcsolt járművek képesek egymással és környezetükkel kommunikálni, ezzel fokozni a közlekedés biztonságát, elkerülni a baleseteket, és felkészülni az autonóm mobilitásra.

A Jaguar Land Rover intelligens, hálózatba kapcsolt gépkocsikat tesztel az Egyesült Királyság útjain, felkészülve az önvezető gépkocsikra.

A közutakon zajló kísérletek annak a 7,1 millió fontos költségvetésű projektnek a keretében zajlanak, amelynek célja létrehozni az Egyesült Királyság első, teljesen összekapcsolt infrastruktúráját, előkészítve az autonóm mobilitás feltételeit. Az M40, M42, A45 és A46 utak több mint 64 kilométeres szakaszát szerelik fel vezeték nélküli technológiák korábban soha nem alkalmazott kombinációjával (DSRC, 3/4G mobil hálózat, WiFi és üvegszálas hálózat), így biztosítva, hogy a járművek folyamatos kapcsolatban legyenek egymással és az infrastruktúrával.

Az önjáró gépkocsik biztonságos, széles körű bevezetésének alapfeltétele, hogy a járművek összeköttetésben legyenek egymással és környezetükkel (ezt nevezzük V2X-nek.) A legmodernebb csatlakoztatott technológiai megoldások egyéb járműszenzorokat kiegészítve lehetővé teszik a jármű számára, hogy „messzebb lásson”, és képes legyen más járművekkel, az infrastruktúrával, a gyalogosokkal és a hálózattal „kommunikálni.” Például ha egy, látótávolságon túl közlekedő jármű fékezni kényszerül, erről a mögötte haladó gépkocsi is értesül, ami segíthet elkerülni a balesetet. A rendszer hagyományos és autonóm közlekedés esetén is működik, ezzel minden helyzetben nagymértékben javítja a közlekedés biztonságát.

Az önvezető autók előnyeinek maximális kiaknázása érdekében meg kell értenünk a támogatásukhoz szükséges infrastruktúrát.” – mondta Colin Lee, a Jaguar Land Rover kapcsolódási menedzsere. „A kapcsolódás révén nem csupán az önvezető autók valósága felé teszünk egy fontos lépést, de azt a platformot is megteremtjük, amin keresztül a következő évek során mind több hálózatba kapcsolt biztonsági funkciót kínálhatunk ügyfeleinknek. A világ legkiválóbb tudományos és autóipari szakembereivel dolgozunk együtt, és alig várjuk, hogy a projekt a tesztelés következő fázisába léphessen.”

A Jaguar Land Rover olyan intelligens, hálózatba kapcsolt funkciókat fog tesztelni, mint elektronikus vészfék-világítás (EEBL), a megkülönböztető jelzést használó jármű figyelmeztetés (EVW), valamint az útjavítás figyelmeztetés (RWW) és a forgalmi helyzet figyelmeztetés (TCW) fedélzeti kijelzése (IVS.)

A UK CITE csak egyike azoknak a csatlakoztatott és autonóm mobilitási projekteknek, amelyek abban nyújtanak segítséget a Jaguar Land Rovernek, hogy szolgáltatások mind bővebb választékát kínálja az ügyfeleknek, változatlanul élvezetes és biztonságos vezetési élmény mellett. A projekt részét képezi a vállalat azon célkitűzésének, hogy a kapcsolódáson keresztül olyan önvezető gépkocsit fejlesszenek, amely a lehető legtöbb valós helyzetben, közúton és terepen egyaránt megállja a helyét.