Intelligens karosszéria és modern utasbiztonsági rendszerek

Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain | 2023: E 220 d 4MATIC (WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km); CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km; AVANTGARDE Line; Exterieur: MANUFAKTUR opalithweiss bright metallic; Interieur: Leder macchiatobeige;WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km* Mercedes-Benz E-Class Estate | 2023: E 220 d (WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 157-139 g/km), AVANTGARDE line; exterior: MANUFAKTUR opalith white bright metallic; interior: Leather macchiato beige;WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 157-139 g/km*

Az új E-osztályú kombi: passzív biztonság

  • Számos légzsák és egyéb visszatartó rendszer számos baleseti forgatókönyvhöz
  • Figyelmeztetések, ha a biztonsági öv hátul nincs becsatolva
  • PRE-SAFE® rendszerek elővigyázatossági védőintézkedésekkel

Az E-osztály kombi biztonsági koncepciója egy intelligens kialakítású karosszérián alapul, különösen merev utascellával és speciálisan deformálható ütközési szerkezetekkel. A visszatartó rendszerek, pl. biztonsági övek és légzsákok, kifejezetten ehhez vannak igazítva. Baleset esetén úgy aktiválhatók, hogy az ott tartózkodókra gyakorolt védőhatásuk a helyzethez igazodik.

A Mercedes-Benz biztonsági szakértői számos numerikus szimuláció segítségével úgy tervezték meg a jármű szerkezetét, hogy az utasok magas szintű védelmét szolgálja. A járműkonfigurációnak a balesetnél lényeges szempontjainál nemcsak a jogszabályi követelményeket és a fogyasztóvédelmi szervezetek kritériumait vették figyelembe; figyelembe vették a valós baleseti eredményekből származó belső követelményeket és vizsgálati kritériumokat is.

Modern utasbiztonsági rendszerek: védelem minden utas számára
A vezető- és utasoldali légzsákok mellett a vezetőoldali térdlégzsák is alapfelszereltség. Súlyos frontális ütközés esetén megvédheti a lábakat a kormányoszloppal vagy a műszerfallal való érintkezéstől.

A szabványos ablaktáskák csökkenthetik a fejsérülések kockázatát – például az oldalablakkal való érintkezés miatt. Súlyos oldalirányú ütközés esetén az ütközés oldalán lévő ablaklégzsák függönyként nyúlik az A-tól a C-oszlopig az első és a hátsó oldalablak felett. Ha a rendszer felborulást észlel, az ablaklégzsákok mindkét oldalon aktiválhatók. A fejvédő rendszeren kívül az oldallégzsákok is védhetik a mellkast erős oldalirányú ütközés esetén – opcióként a külső hátsó üléseken is.

Ezen kívül a járműveket országtól függően középlégzsákkal is felszerelik. Ez a vezetőülés háttámlájába van beépítve a középkonzol felé. Erős oldalütközés esetén a vezető és az első utas közé tud helyezkedni, az ütközés irányától, a baleset súlyosságától és a foglaltságtól függően. A pirotechnikai övfeszítők és erőhatárolók minden szélső ülésen alapfelszereltségnek számítanak, csakúgy, mint a biztonsági övmagasság-állítók.

Az E-osztályú kombi alapfelszereltségként i-Size gyerekülés-rögzítéssel rendelkezik a második sor két szélső ülésén. Az üléstámla és az üléspárna között két-két rögzítőelemnek köszönhetően a megfelelő gyermekülések különösen gyorsan és biztonságosan beszerelhetők. A felső hevederes rögzítési pontok a hátsó ülések háttámláinak hátulján további tartást biztosítanak. Ha a menetiránynak háttal gyermekülést helyeznek az első utasülésbe, a jármű szükség szerint automatikusan kikapcsolja az utasoldali légzsákot, a piactól függően.

Figyelmeztetések: ha az öv nincs viselve, és elfelejtették az embereket és az állatokat
Az E-osztályú kombi európai változata nem csak hátul rendelkezik biztonsági öv állapotjelzővel, hanem kifinomult biztonsági öv-figyelmeztető rendszerrel is. Ez figyelmezteti a vezetőt, ha a biztonsági öv nincs becsatolva, amikor az ülésen foglalt.

A jelenléti emlékeztető segíthet jelezni azokat az embereket vagy állatokat, akiket esetleg figyelmen kívül hagytak a jármű hátsó részében. Automatikusan be- és kikapcsol, ha a hátsó ajtó hosszan tartó kinyitása azt jelzi, hogy személyek vagy állatok szálltak be és vannak a hátsó üléseken.

A jármű kikapcsolásakor a vezető a „Ne hagyjon hátra embereket vagy állatokat” szöveges üzenetet kap a vezető kijelzőjén, ha a rendszer előzőleg automatikusan aktiválódott. Az ügyfélnek lehetősége van a rendszer kikapcsolására. Egy jelzőfény mutatja a rendszer állapotát.

PRE-SAFE® rendszer: elővigyázatossági védelem
Európában a PRE-SAFE® megelőző utasvédelmi rendszer az E-osztályú kombi alapfelszereltsége az Advanced Package részeként. Ez magában foglalja az ismert óvintézkedéseket egy felismert közelgő baleset esetén, beleértve a hallás előzetes kondicionálását PRE-SAFE® Sound hanggal.

A Driving Assistance Plus csomaggal együtt a PRE-SAFE® Impulse Side egyfajta virtuális gyűrődési zónát képez a jármű oldalán. Mivel a frontális ütközéshez képest erős oldalütközés esetén jelentősen csökkentett gyűrődési zóna áll rendelkezésre, a PRE-SAFE® Impulse Side már az ütközés előtt elmozdíthatja az érintett vezetőt vagy utast a veszélytől a jármű közepe felé. Ennek érdekében, amint a rendszer azt érzékeli, hogy az oldalsó ütközés veszélye áll fenn, az első ülések háttámláinak oldaltámaszaiban lévő légkamrák a másodperc töredéke alatt felfújódnak az ütközés előtt.