Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Ismét az Európai Bíróság előtt az Uber

Posted on 2017.08.25. By AztaCARom

Alig két hónappal azután, hogy Szpunar főtanácsnok indítványában megállapította, hogy az Uber elsősorban nem információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújt, és így köteles betartani a tagállamok vonatkozó közlekedési szabályozásait, a cég ügye újra terítékre került az Európai Bíróság előtt. „Habár az Európai Bíróság ítélethirdetésére még hónapokat kell várni, az eddigi főtanácsnoki indítványok és az egyre gyakoribb tagállami eljárások alapján jól látszik, hogy az Uber tevékenységével kapcsolatosan a közeljövőben egységes uniós álláspontra lesz szükség.” – mutat rá Novák Zoltán, a Taylor Wessing ügyvédi iroda jogásza.

A francia hatóságok is büntetőeljárást indítottak az Uber ellen, mert a vád szerint az UberPop szolgáltatásán keresztül utasok és nem hivatásos sofőrök közötti közvetítő rendszert működtet, amely nem felel meg a vonatkozó francia előírásoknak.

A műszaki szabványokra és szabályokra vonatkozó 98/48/EK irányelv arra kötelezi a tagállamokat, hogy az Európai Bizottságnak jelentsenek be minden jogszabály-tervezetet, amely egy információs társadalommal összefüggő szolgáltatást érintő műszaki szabályt fogalmaz meg. Az Uber France szerint a francia közlekedési, illetve büntető törvénykönyv vonatkozó rendelkezései műszaki szabályt fogalmaznak meg, hiszen az elektronikus közvetítő rendszer működtetésére vonatkoznak. Mivel a francia törvénytervezeteket nem jelentették be kihirdetésük előtt, az Uber France úgy véli, hogy az ellene indult eljárásban nem büntethető. Az ügy eldöntése érdekében a lille-i bíróság az Európai Bírósághoz fordult azzal a kérdéssel, hogy Franciaország köteles volt-e a törvénytervezetet előzetesen bejelenteni az Európai Bizottságnak.

Maciej Szpunar főtanácsnok korábbi indítványa szerint az Uber által nyújtott szolgáltatás – függetlenül attól, hogy Spanyolországban vagy Franciaországban nyújtják – a közlekedés területére tartozik, és így nem minősül a hivatkozott irányelv értelmében vett információs társadalommal összefüggő szolgáltatásnak. „Ebből kiindulva jelen esetben sem lett volna szükséges az Európai Bizottságnak történő bejelentés, azonban a főtanácsnok arra is rámutatott, hogy a szolgáltatás minősítésétől függetlenül is el lehet dönteni a bejelentési kötelezettségre vonatkozó kérdést.” – mondta Novák Zoltán, a Taylor Wessing ügyvédi iroda jogásza.

A főtanácsnok a korábbi indítvánnyal összhangban az Uber France esetében is vizsgálta azt a helyzetet, ha a Bíróság úgy ítélné, hogy az UberPop az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásnak minősül. Szpunar felhívta a figyelmet arra, hogy a bejelentési kötelezettség köréből ki vannak zárva azok a szabályok, amelyek e szolgáltatásokat csak hallgatólagosan vagy esetleges módon érintik. Az ügyben érintett francia szabályozás csak esetlegesen érinti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokat, ugyanis kizárólag a közlekedési szolgáltatásokra vonatkozó szabályok hatékonyságának biztosítását célozza, amelyek nem tartoznak az irányelv hatálya alá, így bejelentési kötelezettség ebben az esetben sem állna fenn.

A főtanácsnok továbbá kiemelte, hogy ha a jogellenes tevékenységek közvetítését tiltó vagy szankcionáló minden nemzeti rendelkezést műszaki szabálynak kellene tekinteni azért, mert a közvetítés elektronikus úton történik, akkor ezen a jogcímen a tagállamok belső szabályainak jelentős részét be kellene jelenteni. Ez a bejelentési kötelezettség megalapozatlan kiterjesztéséhez vezetne, és túlzott beavatkozást jelentene a tagállamok belső szabályozási autonómiájába.

„Ahogy azt a korábbi indítvánnyal kapcsolatban is elmondtuk, a főtanácsnoki indítvány nem köti a Bíróságot az ítélet meghozatala során, így a korábbi spanyol, illetve a francia ügyben kihirdetett indítványok csak iránymutatást jelentenek. A Bíróság ítéleteinek meghozatalára a két ügyben még hónapokat kell várnunk, azonban már körvonalazódni látszik a következetesség arra vonatkozóan, hogy az Uber tevékenysége Európában szabályozásra szorul.” – mondja Novák Zoltán, a Taylor Wessing nemzetközi ügyvédi iroda jogásza.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:Európai Bíróság, Uber, víróság

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Újra teljes vonalán jár a csepeli HÉV
Next Post: Megszűnt a torlódás az M1-esen Hegyeshalomnál

Kapcsolódó cikkek

  • Keddtől visszaáll az eredeti menetrend a szobi vonalon Hírek
  • Íme a GR Yarisból épített “rally csodafegyver” Bemutató
  • Csaknem 150 versenyautó a Mór és környéki Vértes ralin Hírek
  • A Volkswagen-csoport virtuális valóság megoldásai segítenek Ctrl+C - Ctrl+V
  • Közlekedési változások ünnepi rendezvények miatt Budapesten az augusztus 20-i hosszú hétvégén Hírek
  • Alpine a motorsportokban – a versenyzés élvonalában Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT